Google

אהרון ברוכין, חיים קורפו - סורוצקין משה, קרית טעלז ארווינג סטון שבקרית יערים, ישיבת טעלז בישראל ע.ר ואח'

פסקי דין על אהרון ברוכין | פסקי דין על חיים קורפו | פסקי דין על סורוצקין משה | פסקי דין על קרית טעלז ארווינג סטון שבקרית יערים | פסקי דין על ישיבת טעלז בישראל ע.ר ואח' |

2360/08 א     07/11/2010




א 2360/08 אהרון ברוכין, חיים קורפו נ' סורוצקין משה, קרית טעלז ארווינג סטון שבקרית יערים, ישיבת טעלז בישראל ע.ר ואח'








בית המשפט המחוזי בירושלים



ת"א 2360-08 ברוכין נ' סורוצקין משה
ואח'







בפני

כב' השופטת
נאוה בן אור


התובעים

אהרון ברוכין
, עו"ד
חיים קורפו
, עו"ד


נגד


הנתבעים

1.סורוצקין משה
2.קרית טעלז ארווינג סטון שבקרית יערים
3.ישיבת טעלז בישראל ע.ר 580054989
4.החברה לפיתוח פרי מגדים בע"מ



החלטה

התובעים מבקשים כי בית המשפט יורה לנתבעים להמציא לעיונם את ההסכם שערכו הנתבעים עם חברת שיכון עובדים בע"מ, על נספחיו. בתצהיר גילוי מסמכים הודיעו המשיבים כי בחזקתם המסמך הנ"ל, הנוגע לעניינים השנויים במחלוקת, אולם טענו כי הוא חסוי. במהלך דיון בעל פה שהתקיים בפני
י ביום 6.6.10, הבהיר ב"כ נתבעים 1-3 כי התובעים אינם "שותפים" שלו בפרוייקט, ולפיכך אין מקום לחשוף בפני
הם את המסמך המבוקש, המהווה סוד מסחרי.

ביום 13.7.10 פנו התובעים בכתב וביקשו, כאמור, כי בית המשפט יורה על עיון במסמך הספציפי הנ"ל. בהחלטתי מיום 29.7.10 ביקשתי כי התובעים יבהירו מה התנאים מתוך ההסכם עם חברת שיכון עובדים, העשויים להיות רלבנטיים לתביעתם. ביום 26.9.10 הגיבו התובעים על החלטה זו, וטענו כי זכותם לעיין בכל מסמך עליו הוצהר במסגרת תצהירי גילוי מסמכים, וכי נטל ההוכחה על הטוען לחיסיון. בנטל זה לא עמדו הנתבעים – כך התובעים. עם זאת, התובעים הוסיפו וטענו, כי ההסכם שבמחלוקת עוסק בפרויקט הבנייה שבגינו זכאים הם לתשלומים של עד 1.5% ממכירת כל נכס. חב' שיכון עובדים היא הגורם המממן של הפרויקט, והתובעים אינם יודעים מה כוללים ההסכם ונספחיו, ולפיכך לא יוכלו לפרט מהם התנאים מתוך ההסכם, הנדרשים להם. עוד טענו, כי ההסכם כולל פרטים ותוכניות אודות מספר היחידות שייבנו בפרויקט, התחייבויות כלפי נותני שירותים שונים, התחייבויות כלפי הגורם המממן, דרך ניהול החשבונות וקבלת התקבולים של הפרויקט וכו'.

על פניו, איני סבורה כי עניינם של התובעים בהתחייבויות כלפי נותני שירותים, כלפי הגורם המממן ובדרכי ניהול החשבונות וקבלת התקבולים של הפרויקט. המדובר בעניינים שהם סוד מסחרי מובהק, ולא נמצא לי כי עניינם של התובעים גובר על עניינם של הנתבעים בחיסיון. עילתה של התביעה במימוש זכויותיהם של התובעים, בהסתמך על פסק דינו של בית המשפט העליון בע"א 8854/06, לקבל פיצוי בגין הפרת החוזה עימם, אשר שוויו ייגזר משווי הדירות שיימכרו בפרויקט. אשר על כן נראה בעיני, כי איזון ראוי בין עניינם של התובעים לקבל מידע אובייקטיבי בדבר כמות היחידות שאמורות היו להימכר בפרויקט, לבין עניינם של הנתבעים בחיסיון, ייעשה על ידי כך שהנתבעים יגלו לתובעים אותו חלק מן ההסכם ו/או נספחיו, המתייחס לנתונים אלה, ואלה בלבד.

הנתבעים יעבירו, אפוא, לעיון התובעים, את החלק מן ההסכם ו/או מנספחיו, המתייחס לנתונים האמורים, וזאת עד ליום 21.11.10.

המזכירות
תמציא העתק ההחלטה לב"כ הצדדים, באמצעות פקס.






ניתנה היום,
ל' חשון תשע"א, 07 נובמבר 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 2360/08 אהרון ברוכין, חיים קורפו נ' סורוצקין משה, קרית טעלז ארווינג סטון שבקרית יערים, ישיבת טעלז בישראל ע.ר ואח' (פורסם ב-ֽ 07/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים