Google

גור אריה קוגן, משה בן חמו - אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מנ

פסקי דין על גור אריה קוגן | פסקי דין על משה בן חמו | פסקי דין על אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מנ

12962-11/10 תק     20/06/2011




תק 12962-11/10 גור אריה קוגן, משה בן חמו נ' אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מנ




לך






בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו

ת"ק 12962-11-10 קוגן ואח' נ' אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ ואח'



20 יוני 2011





בפני
כב' השופטת לימור ביבי-ממן


התובעים
1.
גור אריה קוגן

2.
משה בן חמו


נגד

הנתבעים
אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ




מקבל 1
קרן

הישג – עמותה רשומה 580477032


נוכחים:
התובעים בעצמם
מטעם הנתבעת – מר יואב פורת
אין התייצבות לצד ג'
<#1#>


פסק דין
1.
משאילתת המסירות של ביהמ"ש עולה כי הצד השלישי זומן כדין לדיון היום. יתרה מכך במסגרת כתב ההגנה של הצד השלישי, בריישא לו, נכתב מועד הדיון היום ומשכך חזקה היא כי הצד השלישי ידע על הדיון.
2.
לאחר ששמעתי את עדותו של התובע ואת עדות נציג הנתבעת, ולאור עדותם, הנני קובעת כי האחראית על התאונה נשוא התביעה בפני
מוטלת לפתחו של הצד השלישי, אשר התרשל בעת ביצוע עבודות בנייה שונות בחניון בו אירעה התאונה. זאת ועוד, לאור עדות נציג הנתבעת לא מצאתי כי יש לייחס לתובע 2 רשלנות תורמת וזאת הואיל מעדותו של נציג הנתבעת 2 עולה כי לא זו בלבד שבחניון היו מים, אלא שמדובר במים שומניים. יתרה מכך, התובע 2 העיד פני, מצאתי עדותו כמהימנה שנהג בזהירות ובאיטיות וכן כי עשה ככל שהיה ביכולתו ע"מ למנוע את התאונה, ללא הועיל.
3.
משקבעתי כי האחריות מוטלת לפתחו של הצד השלישי הנני נדרשת לבחינת הנזק הנתבע, בהקשר זה תמך התובע נזקו בסך 3,714 ₪, הנובע מהפרשים בין הנזק אשר אירע לו בפועל לבין התשלום אשר בוצע ע"י חברת הביטוח בחוו"ד שמאית וכן בצילומי השיקים ששולמו לו ע"י חברת הביטוח מהם עולים התשלומים שבוצעו. זאת ועוד, התובע תמך הוצאותיו בסך 942 ₪ בגין שכירת רכב, וכן תשלום לרכבת בקבלות. לאור האמור הנני קובעת כי התובע הוכיח נזקיו אלו.
באשר להפסד הנחת היעדר תביעות הרי שמי שהאחריות על התאונה מוטלת לפתחו של הצד השלישי ומששני הצדדים מבוטחים באותה חברת ביטוח, אינני סבורה כי לתובע יגרם נזק זה. ככל שיגרם לו בסיכומו של יום הנזק בפועל, הרי שהנני מתירה לו לתבוע אותו בעתיד. באשר לטענת התובע, ולפיה נגרם לו הפסד הנובע מאובדן ימי עבודה הרי שהתובע צירף לתביעתו אישורי רו"ח המעיד על כך כי ההפסד נגרם לחברה בה הוא עובד ולא לו באופן אישי ומשכך אין התובע יכול לתבוע נזק זה. יחד עם זאת, במסגרת פסיקת ההוצאות הכלליות יובא לידי ביטוי גם רכיב זה.
4.
אשר על כן, הנני מקבלת את תביעתו של התובע באופן שהצד השלישי ישלם לתובע 2 סך של 4,656 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום התאונה, 12.2.09, ועד למועד התשלום המלא בפועל. כמו כן ישלם הצד השלישי לכל אחד מהתובעים הוצאות משפט ע"ס 500 ₪. הצד השלישי ישלם לנתבעת 1 הוצאות משפט ע"ס 300 ₪.
5.
המזכירות תשלח העתק פס"ד לצד השלישי.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ח סיון תשע"א, 20/06/2011 במעמד הנוכחים.







לימור ביבי-ממן
, שופטת

-
הוקלד על ידי: יותם אולשקר







תק בית משפט לתביעות קטנות 12962-11/10 גור אריה קוגן, משה בן חמו נ' אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מנ (פורסם ב-ֽ 20/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים