Google

אילן רום - עיריית אשקלון

פסקי דין על אילן רום | פסקי דין על עיריית אשקלון

29978-07/10 תק     27/04/2011




תק 29978-07/10 אילן רום נ' עיריית אשקלון




לך



st1\:*{behavior: }



בית משפט לתביעות קטנות באשקלון

ת"ק 29978-07-10 רום נ' עיריית אשקלון



27 אפריל 2011


בפני
כב' השופט בדימוס עמירם דננברג


התובע
אילן רום


נגד

הנתבעת
עיריית אשקלון


<#2#>
נוכחים:
התובע, אילן רום
הנתבעת, עיריית אשקלון
על ידי הילה מלול


פסק דין
הוכח בפני
י כמידת ההוכחה הדרושה שהתובע בא מכיוון הכניסה הדרומית של העיר ונכנס לעיר רבין. בתחילת דרכו יש בכביש 3 מסלולים, הוא נסע במסלול השלישי והחל לעקוף רכב אחר. בינתיים התקרב למקום שבו בתמונה ת/1, רואים שיש סימון על פנייה שמאלה וב-2 נתיבים נסיעה ישר. יתר על כן, במרחק של כ-140 מטר מתחיל סימון במסלול האמצעי על פנייה שמאלה, ומתחיל מסלול שנועד לנסיעה שמאלה בלבד.

התובע המשיך לנסוע בנתיב המיועד לפניה שמאלה, יש לציין שבכביש במקום התאונה הייתה בעת התאונה תאורת רחוב ותאורת רחוב זו נראית היטב בתמונה ת/1, כי תאורת רחוב נמצאת בצד שמאל בצד שבו נסע התובע. התובע המשיך לסוע בנתיב השמאלי כי הוא אמר שהרכב מימין לא נתן לו לחזור ימינה. התובע המשיך בנסיעתו ישר, ואז הגיע לאי תנועה שיש במקום, עלה עליו ונגרם נזק לרכבו.

כבר במקום זה מן הראוי לומר כי לתובע היו מספר נורות אזהרה שהמסלול השמאלי נועד לפניה שמאלה בלבד. והוא היה צריך לצפות לכך שבאיזשהו מקום בסוף המסלול השמאלי יווצר איזשהו צומת כניסה שעשוי להיות בו אי תנועה.
בכל מקרה היה לו את התמרור הצהוב שהורה על פניה שמאלה והיו לו סימנים בכביש למכביר, על כך שהנתיב השמאלי הופך לנתיב פניה שמאלה והיה עליו לנקוט בצעדים על מנת לפנות מסלול זה, ואני קובע כי התובע לא נקט בצעדים אלה מבעוד מועד כדי לפנות מסלול זה ובסופו של דבר עלה על אי התנועה. במקרה זה אין לו אלא להלין על עצמו. העירייה סימנה מספיק סימנים שיכלו להביא את התובע למסקנה כי עלול בסוף הפניה שמאלה להיתקל באיזשהו גורם שיפריע לו את הנסיעה בגלל הצומת שאליה מובילה הפנייה שמאלה.
התמרור שהוצב לאחר התאונה איננו נועד לסמן את אי התנועה אלא תמרור שמסמן את כיווני הנסיעה והעובדה שלא היה שם, אין בה לשנות כהוא זה את העובדה שיש שם אי תנועה. התובע היה צריך להבחין מבעוד מועד באי התנועה וזאת מאחר לא רק בגלל שהיה תאורת רחוב, אלא שתשומת ליבו של התובע היה לרכב שלא איפשר לו לפנות ימינה ולכן לא הבחין באי התנועה, דבר שמנע ממנו לנקוט צעדים למניעת עליה על אי התנועה, מה גם שהיו לו מספר אינדיקציות שהבהירו לו שהוא נוסע בנתיב שסופו רק פניה שמאלה.

בנסיבות אלה, אני קובע כי לא הייתה כל רשלנות מצד העירייה, וגם אם הייתה רשלנות כלשהי מצד העירייה, הרי נוכח רשלנותו הגבוהה של התובע בנסיבות מקרה, נותק הקשר הנסיבתי בין רשלנות כלשהי של העירה לבין התאונה ותוצאותיה.

לכן לאור כל האמור אני מחליט לדחות את תביעתו של התובע.
זכות ערעור תוך 15 יום בבית משפט מחוזי בבאר שבע.
<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ג ניסן תשע"א, 27/04/2011 במעמד הנוכחים.

עמירם דננברג
, שופט בדימוס

קלדנית: מירי ק






תק בית משפט לתביעות קטנות 29978-07/10 אילן רום נ' עיריית אשקלון (פורסם ב-ֽ 27/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים