Google

אברהם אטיאס, אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ, דורון תורגמן - ועדה מקומית לתכנון מורדות הכרמל

פסקי דין על אברהם אטיאס | פסקי דין על אמירי גן יבנה בניה ויזמות | פסקי דין על דורון תורגמן | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון מורדות הכרמל

56110-05/11 עפ     03/07/2011




עפ 56110-05/11 אברהם אטיאס, אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ, דורון תורגמן נ' ועדה מקומית לתכנון מורדות הכרמל








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים



ע"פ 56110-05-11 אטיאס ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון מורדות הכרמל
ע"פ 56124-05-11 אטיאס ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון מורדות הכרמל



בפני
כב' השופט רון שפירא

המערערים
1.
אברהם אטיאס
, ת"ז 003380784
2.
אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ
3.
דורון תורגמן
, ת"ז 23027436


נגד

המשיבה
ועדה מקומית לתכנון מורדות הכרמל



פסק דין


בפני
שני ערעורים שהדיון בהם אחד ושעניינם אחד.
הערעור מופנה כנגד חומרת העונש.

המערערים הורשעו על פי הודאת בעבירות לפי סעיף 145(א) ו 204 (א) לחוק התכנון והבניה התשכ"ה – 1965. מדובר בחברת בניה שביצעה עבודות בניה כאשר החריגות מההיתר המקורי היו בהיקף של כ 2,000 מ"ר. יצוין כי לאחר הגשת כתב האישום וקודם למועד בו התקיים ההליך בבית משפט קמא ניתן היתר לרובם המכריע של הפריטים שנבנו. בית המשפט קמא התיחס לעובדה זו וכן הביא בחשבון את הודאתם המיידית של הנאשמים/מערערים בעובדות כתב האישום. עם זאת סבר בית משפט קמא כי בשים לב להיות העבירה עבירה כלכלית יש לגזור עונש שיהפוך את העבירה לבלתי כדאית. בהתאם נגזרו על המערערים קנסות בסכום כולל של 198,000 ₪.

ב"כ המערערים טען כנגד גובה הקנס הכולל, שלטענתו לא הביא בחשבון את הנסיבות המקלות שפורטו על ידו ושעיקרן אוזכר לעיל: הודאתם של הנאשמים/מערערים, טיבו של פרויקט הבניה והעובדה שלבניה ניתן היתר בסמוך למועד הגשת כתב האישום. עוד טען ב"כ המערערים בעניין הקנס שהושת על המערער 1 שלטענתו היה ממלא תפקיד שולי בכל הנוגע לפרויקט הבניה ולא היה מקום לגזור עליו את הקנס.

ב"כ המשיבה טוען כי צדק בית משפט קמא ועותר להשאיר את פסק הדין על כנו.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובפסק דינו של בית משפט קמא החלטתי לדחות את הערעור, בכפוף לאמור להלן.


בכל הנוגע למערער 1
– המערער 1 הודה בעובדות כתב האישום לפיהן הוא בעל הזכויות במקרקעין ובעל היתר הבניה נשוא הפרויקט. משכך, צדק בית משפט קמא כאשר לא ראה בו ממלא תפקיד זניח אלא אחד מבעלי העניין ובעיקר אחד מאלו שעתידים להפיק רווח הכלכלי מהבניה, וכפועל יוצא מכך גם מי שצריך לשאת בענישה שעניינה בביצע עבירה כלכלית.

בכל הנוגע לעונש עצמו
– סבור אני כי בית משפט קמא יישם נכונה את ההלכות בדבר ענישה בעבירות כלכליות כאשר גזר עונש שמטרתו להפוך עבירה כלכלית לכזו שהכדאיות בביצועה פוחת. דווקא עם חברה הבונה בהיקף גדול יש להקפיד במילוי הוראות החוק בדווקנות מאחר וחריגות מהוראות החוק הן בהיקפים גדולים וכך גם המסר שמועבר לציבור. מכאן החובה להקפיד עם מי שבונה בהיקפים גדולים במסגרת בניה שהיא עסקו המסחרי. בהתאם יישם בית משפט קמא נכונה את העקרונות המנחים לענישה בעבירות מסוג זה.

לא מצאתי שבמקרה זה העונש שנגזר חורג לחומרה מהענישה המקובלת באופן המצדיק את התערבותו של בית המשפט בגזר הדין.

עם זאת החלטתי להתערב בגזר הדין אך ורק ברכיב סדר תשלום הקנס שנגזר באופן שבו ישלמו המערערים 1 ו-3 את הקנסות שנגזרו עליהם ב 20 תשלומים שווים ורצופים במקום 10 תשלומים. בכך יש כדי להקל במידת מה בעונשם ולהביא לידי ביטוי א הודאתם המיידית והעובדה שלבניה ניתן היתר במועד סמוך להגשת כתב האישום.

בכפוף לשינוי סדרי התשלומים יישאר גזר דינו של בית משפט קמא בשני התיקים שאוחדו ללא שינוי. מזכירות הוועדה המקומית לתכנון ובניה מורדות הכרמל תנפיק מערערים שוברים מעודכנים לתשלום הקנסות.

בהסכמת הצדדים ניתן פסק הדין בהעדרם.

המזכירות תשלח עותק מפסק הדין לב"כ הצדדים בדואר.


ניתן היום,
א' תמוז תשע"א, 03 יולי 2011, בהעדר הצדדים.


ר' שפירא, שופט







עפ בית משפט מחוזי 56110-05/11 אברהם אטיאס, אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ, דורון תורגמן נ' ועדה מקומית לתכנון מורדות הכרמל (פורסם ב-ֽ 03/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים