Google

ליאור גולדבלום - מוסך זמיר בקל בע"מ, מוסך זמיר בקל ירושלים 1993 בע"מ, אורי בקל ואח'

פסקי דין על ליאור גולדבלום | פסקי דין על מוסך זמיר בקל | פסקי דין על מוסך זמיר בקל ירושלים 1993 | פסקי דין על אורי בקל ואח' |

10851-04/11 סע     05/07/2011




סע 10851-04/11 ליאור גולדבלום נ' מוסך זמיר בקל בע"מ, מוסך זמיר בקל ירושלים 1993 בע"מ, אורי בקל ואח'








בית דין אזורי לעבודה בירושלים



5 יולי 2011

ס"ע 10851-04-11 גולדבלום נ' מוסך זמיר בקל בע"מ
ואח'




בפני

כב' השופט אייל אברהמי
, סגן הנשיאה


תובע

ליאור גולדבלום
ע"י בא כוחו עו"ד מ.ח. מרקוביץ


נגד


נתבעים

1.מוסך זמיר בקל בע"מ
2.מוסך זמיר בקל ירושלים 1993 בע"מ
3.אורי בקל
4.זמיר בקל
ע"י בא כוחם עו"ד מיקה בנקי

5.יוניון מוטורס בע"מ
ע"י בא כוחה עו"ד אמיר שהם



פסק דין
חלקי כנגד נתבעת 5

כללי
1.
בתיק זה תובע התובע פיצויי פיטורין, פיצויים בגין פיטורים שלא כדין ואי מתן זכות שימוע, תשלום זכויות סוציאליות, ופיצויי הלנה. סכום התביעה הוא 194,911 ₪.
2.
התובע עבד במוסך של הנתבעת 1. הנתבעת 1 הינה סוכנות משנה של חברת טויוטה. הנתבע 3 הינו מנכ"ל הנתבעת 1. הנתבע 4 הינו יו"ר והבעלים של הנתבעת 1. הנתבעת 2 הינה חברה העוסקת בניהול נתבעת 1. הנתבעת 5 הינה הסוכנות המרכזית של חברת טויוטה בישראל.
3.
בפני
נו בקשת הנתבעת 5 למחיקת התביעה כנגדה על הסף. התובע מתנגד לבקשה.

דיון והכרעה
4.
אכן, דרך כלל,

ממעט בית הדין למחוק על הסף תביעה שהוגשה בבית הדין. הסעד של מחיקה על הסף ניתן ביד קמוצה ובמשורה על ידי בתי המשפט בכלל ובבתי הדין לעבודה "קצרה המשורה עוד יותר" (דב"ע מד/15-3 אפנר נ' מפעלי הדסה לחינוך, עבודה ארצי, כרך כ(2) 242 וכן דב"ע נא/31-3 חיפה כימיקלים נ' אברהם רמי כלפון פד"ע כב 518).
5.
שאיפתו של בית הדין היא שלא לשלול מהתובע להביא את עניינו לדיון ולממש זכות משפטית. על מנת שבית הדין ייאות למחוק תביעה על הסף "חייב להיות בית הדין בטוח ומשוכנע כי גם אם יוכיח התובע את כל אשר טוען בכתב תביעתו לא יהיה בכך כדי להועיל לו, מאחר שאין באותה מסכת עובדות כדי ליצור עילת תביעה" (דב"ע נו/140-3 כי"ל - כימיקלים לישראל בע"מ נ' ד"ר ליאונרד שור פד"ע ל 152).
6.
חרף זאת, בענייננו שוכנענו כי מתקיים החריג לכלל וכי יש הצדקה למחוק התביעה על הסף כנגד נתבע

ת 5, מהטעמים שציינה הנתבעת 5.
7.
לטענת הנתבעת 5, הנתבעת 5 הינה גוף העוסק בייבוא, שיווק ומכירת רכבים מתוצרת טויוטה וכן חלקי חילוף להם. הנתבעת 5 העניקה למספר חברות נוספות בארץ הרשאות לעסוק בכך אף הן, כסוכנויות משנה שלה. בין הנתבעת 5 לנתבעת 1 קיים הסכם הרשאה, ולפיו עובדי הסוכנויות לא ייחשבו עובדי הנתבעת 5. הנתבעים 3 ו-4 אינם בלעי מניות או נושאי משרה בנתבעת 5. לטענתה היא קובעת אמות מידה מקצועיות בלבד לסוכנויות המורשות מטעמה, לענין מכירת רכבי הטויוטה וחלקי החילוף ועריכת התיקונים כ"מוסך מורשה". אין כל קשר רווחי בין הנתבעות ואין לנתבעת 5 כל נגיעה בניהול השוטף של נתבעת 1 וביחסיה עם עובדיה. לטענת הנתבעת 5 כבר מכתב התביעה עולה כי לא מתקיימים המבחנים שנקבעו בפסיקה לקיום יחסי עבודה. העובדה שהתובע נשלח לקורס הכשרת טכנאים אצלה, במסגרת השתלמויות שעורכת היא לעובדים רבים בתחום הנשלחים אליה על ידי מעסיקיהם, במטרה לשפר את איכות השירות הניתן ביחס לרכבי טויוטה, אין בה כדי להקים יחסי עבודה בינה לבין התובע. לטענת הנתבעת 5 לא מן הנמנע כי הגשת התביעה נגדה נועדה ליצור לחץ על הנתבעים 1-4.
8.
לטענת התובע, היה על הנתבעת 5 להגיש בקשתה בנפרד ולא בכתב ההגנה ובתוספת תצהיר, ויש למחוק בקשתה ולו מטעם זה. עוד לטענת התובע, טענות הנתבעת ביחס להעדר יחסי עבודה בינה לבין עובדי הסוכנויות המורשות ואופי הקשר ביניהן והחוזה הינן טענות עובדתיות הטעונות הוכחה ואל ניתן לקבלן בשלב מקדמי זה. כמו כן טוען התובע כי יש לצרף את כל המעסיקים הפוטנציאליים לתביעה.
9.
אכן, דרך כלל יש להגיש הבקשה בנפרד ובלווית תצהיר, אף כי טענה פורמלית זו אין בה כדי לגרום לדחיית הבקשה באופן מיידי, בנסיבות אלה וכאשר יש ממש בבקשה. כמו כן, טענות הדרושות הוכחה עובדתית לא תתקבלנה לשם סילוק על הסף. אולם, במקרה דנן, אף מכתב התביעה עצמו לא עולה כל עילה כנגד הנתבעת 5. התובע לא הראה, ולו לכאורה, כי הנתבעת 5 הינה בגדר מעסיקה פוטנציאלית שלו, ולא רק גוף עסקי נפרד שלו קשרים עסקיים עם מעסיקתו של התובע. לפיכך, דין התביעה כנגד נתבעת מס' 5 להמחק על הסף כבר בשלב זה.

סוף דבר
10.
התביעה נגד נתבעת מס' 5 נדחית כבר בשלב זה.
11.
התובע ישלם הוצאות לנתבעת מס 5 בסך 2000 ₪ תוך 30 יום.
ניתן ד' תמוז תשע"א, 5 יולי 2011, בהעדר הצדדים.





נציג ציבור,
אהוד חביב

נציגת ציבור,
נחמה אנג'ל

אייל אברהמי
, שופט
סגן נשיא







סע בית דין אזורי לעבודה 10851-04/11 ליאור גולדבלום נ' מוסך זמיר בקל בע"מ, מוסך זמיר בקל ירושלים 1993 בע"מ, אורי בקל ואח' (פורסם ב-ֽ 05/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים