Google

מדינת ישראל - אייל מזרחי

פסקי דין על אייל מזרחי

5745-02/10 פ     11/07/2011




פ 5745-02/10 מדינת ישראל נ' אייל מזרחי




לך






בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"פ 5745-02-10 מדינת ישראל
נ' מזרחי



11 יולי 2011


בפני
כב' השופט אביחי דורון

5767-02-10


המאשימה

מדינת ישראל


נגד

הנאשמים

אייל מזרחי
#1#>
ב"כ המאשימה עו"ד רון קופר
ומתמחה, ועו"ד קורנהאוזר

ב"כ הנאשם עו"ד פרידמן
הנאשם – בעצמו


<#3#>
גזר דין

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בעבירה של
החזקת סם שלא לצריכה עצמית, מדובר בסם במשקל של כ 2.5 ק"ג שנתפס בביתו של הנאשם במקומות שונים לפני כשנה וחצי.

הנאשם היה עצור כחודש בגין עבירה זו ולאחר מכן שוחרר בתנאים שונים, ומאז חודש אוגוסט 2010, דהיינו, כמעט כשנה הוא משולב בטיפול במסגרת עמותת אל סם, הנאשם היה בפיקוח מעצר של שירות המבחן משך כתשעה חודשים. לחובתו רישום פלילי ללא הרשעה מבית משפט לנוער משנת 2005 בעבירה של החזקת סם לצריכה עצמית, אין לו כל הרשעות לבד מרישום זה ואף אין לחובתו שום תיק פתוח מהעבר הרחוק או הקרוב.

על פי חוות דעת שירות המבחן, הטיפול שעובר הנאשם במסגרת עמותת אל סם הוא טיפול מוצלח, כל בדיקותיו של הנאשם הצביעו על ניקיון מסמים, כך עולה גם מבדיקות שבוצעו במסגרת שליחתו לחוות דעת הממונה על עבודות השירות. שירות המבחן, בשני תסקירים שהגיש בעניינו של הנאשם, המליץ שלא להטיל עליו עונש מאסר של ממש אלא להתמקד במסגרת צו מבחן בהמשך לשיקומו של הנאשם ולהטיל עליו שירות לתועלת הציבור.
הנאשם השתלב בקבוצה טיפולית המתקיימת במסגרת שירות המבחן לפני כחודשיים, שירות המבחן סבור שיש לאפשר לנאשם להמשיך בתהליך הבדיקה העצמית על מנת לבסס את השינוי שהוא עורך באורח חייו בשנה האחרונה.

מדובר כאמור בהרשעתו הראשונה של הנאשם ובית המשפט לא ימהר לשלוח אדם למאסר כאשר מדובר במאסר ראשון. דברים אלה נאמרים על רקע חומרת העבירה שעבר הנאשם, יצוין כי במהלך הטיעון לעונש הציג לפני הסנגור פרוטוקול מת"פ 1183-0-11-09 ובו

פסק דין
שניתן לפני כארבעה חודשים בלבד, שם הסכימה התביעה, בגין כמות של 5.5 ק"ג חשיש, לעונש מאסר בן שישה חודשים שירוצה בעבודות שירות. ביקשתי מהתביעה שתבאר את השוני בשיקוליה אך לא היה בידה לעשות כן היות שלבד מאותו פרוטוקול לא היו נתוני התיק פרושים בפני
התביעה. יחד עם זאת, עולה מגזר הדין שניתן בידי כב' השופט היימן שהשינוי בעמתה של התביעה נבע מניתוח של התסקירים שהוגשו באותו מקרה בעניינו של הנאשם.

אני סבור שיפה היתה עושה התביעה לו גם במקרה זה היתה מעיינת עיון מעמיק יותר בתסקירי שירות המבחן אך אין בליבי עליה שלא עשתה כן. התביעה ובית המשפט מצווים במלחמת חורמה בסמים, קל וחומר כשמדובר בכמויות כה גדולות, כל נסיגה מעמדה עונשית מחמירה מביאה, כפי שגם קרה בתיק זה, הבאת העמדה המקלה כתקדים ורצון בהשוואת עמדות לכיוון העמדה המקלה גם בתיקים אחרים. עם זאת, בית המשפט הוא שאמון על הענישה האינדיבידואלית, הנאשם שלפני אכן פנה לדרך אחרת, קיים אינטרס ציבורי משמעותי גם בגיבוי לדרך החיובית אליה פנה הנאשם ומניעת עבירות דומות מצידו בעתיד, כאשר בהתחשב במהות העבירה וחומרתה ובעובדה שלנאשם כמעט ואין עבר פלילי מכביד, ניתן להילך בדרך ביניים בין עתירת התביעה לבין המלצת שירות המבחן באופן שלא יפגע בשיקומו של הנאשם אך יותיר על כנה ענישה לא מבוטלת, קל וחומר לנאשם שזו הרשעתו הראשונה.

על יסוד דברים אלה, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
מאסר למשך 6 חודשים, ללא ניכוי ימי מעצרו
,
ובהתאם להוראות סעיף 51 ב (ב) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, אני מורה כי
הנאשם ירצה את עונש המאסר שהוטל עליו בעבודות שירות, כמפורט
בחוות דעתו של הממונה על עבודות השירות.
הנאשם יבצע את עבודות השירות בשולחן בשולחן רעננה – 5 ימים בשבוע, 8.5 שעות ביום.

תחילת בצוע עבודות השירות ביום 16.8.2011.


המזכירות תעביר לממונה על עבודות השירות העתק החלטה זו.

הממונה ידווח לבית המשפט עם תום ביצוען של העבודות.

מודע בזאת לנאשם כי במקום נערכת ביקורת, אי עמידה בביקורת עלולה להביא להפסקת עבודות השירות והמרתן במתקן כליאה. אם ישנה הנאשם את כתובתו, עליו להודיע על כך לממונה על עבודות השירות.
ב.
מאסר למשך 8 חודשים, ואולם
הנאשם לא יישא עונש זה, אלא אם יעבור, בתוך 3 שנים מהיום, את העבירה בה הורשע לפני או כל עבירת פשע לפי פקודת הסמים המסוכנים.
ג.
קנס בסך 1,500 ₪ או 50 ימי מאסר תמורתו. הקנס יקוזז כנגד הפקדה שהופקדה לצורך שחרורו של הנאשם ממעצר, יתרת ההפקדה תוחזר למפקיד.
ד.
אני פוסל את הנאשם מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 30 יום מהיום.
ה.
אני פוסל את הנאשם מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 9 חודשים, אולם הנאשם לא ישא בעונש זה אלא אם יעבור בתוך 3 שנים מהיום כל עבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים.

אני מורה על חילוט הכספים והטלפונים שנתפסו ברשותו של הנאשם.
יתר המוצגים יושמדו.

הודעה לנאשם
זכותו לערער תוך 45 יום מהיום.

זכות ערעור לבית משפט מחוזי תוך 45 יום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט' תמוז תשע"א, 11/07/2011 במעמד הנוכחים.



אביחי דורון
, שופט



הוקלד על ידי: צופית דרורי







פ בית משפט שלום 5745-02/10 מדינת ישראל נ' אייל מזרחי (פורסם ב-ֽ 11/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים