Google

מדינת ישראל - אברהם אורן

פסקי דין על אברהם אורן

41183/02 ת     02/04/2003




ת 41183/02 מדינת ישראל נ' אברהם אורן




1
בית המשפט לתעבורה
ת 041183/02
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
02/04/2003
תאריך:
כב' השופט ישראל ויטלסון

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
נ ג ד
אברהם אורן
הנאשם

הכרעת דין

אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום, לפיו, ב- 12.8.02 יום ב' בשבוע, בשעה 09:35 בבוקר בחניון המזרחי של קניון איילון, לא ציית הנאשם להוראת השוטר לעצור, לפי תקנה 23 (א) (1) לתקנות התעבורה, תשכ"א - 1961.

הנאשם כפר בהאשמה המיוחסת לו ונשמעו הראיות.

מטעם התביעה העיד השוטר גיא שמי. עדותו נשענה, רובה ככולה, על הדו"ח אשר הוא רשם ביום המקרה - ת/1. לפי עדותו היה אירוע של חפץ חשוד, אשר על כן הוא נאלץ לעצור את תנועת הולכי הרגל וכלי הרכב בחניון, ובסמוך למקום הימצא החפץ החשוד. הוא סימן לנאשם בידו שלא ימשיך ללכת, הנאשם השיב לו כי הוא מבקש לעבור, ורק לאחר שהשוטר חסם אותו בידו הפסיק הנאשם מלהתקדם ועמד בצד. לאחר כ- 10 דקות הודיע חבלן כי הוא מתכוון "לתקוף" את החפץ החשוד, ואשר על כן היו צריכים להרחיק את האנשים עוד מספר מטרים. כל האנשים התרחקו למעט הנאשם.

תגובת הנאשם לשוטר במעמד רישום הדו"ח נגדו הייתה:
"רק שאלתי איפה החפץ".

גרסת הנאשם אינה שונה במהותה מגרסת השוטר. לפי עדותו, הוא היה בדרכו לעבודה ב"אלישרא", אשר בסמוך למקום האירוע. הוא עמד במקום כמו יתר האזרחים והמתין לסוף האירוע. המדובר ביום שמש, באוגוסט, ואנשים הסתתרו מקרני השמש מתחת לעצים. הוא נהג כפי שנהגו כולם, והוא נשאר לעמוד עד לסיום האירוע. לפי טעמו, הוא לא הפר כל הוראת שוטר.

הנאשם הביא להגנתו עד נוסף ניר סגל. העד תיאר מצב שבו חבורת אנשים התקהלה במקום, לנוכח החפץ החשוד. האנשים עמדו במקום בפיזור ולא בקו ישר. האנשים נסוגו לאחור בעקבות בקשת השוטר להתרחק.

לאחר ששמעתי את הצדדים, לאחר שלמדתי לדעת כי ייתכן המדובר פה במקרה של אי הבנה, ולא בעבירה פלילית. אין חולק כי הנאשם לא חצה את דרכו, בכיוון החפץ החשוד, כפי שאין חולק שהנאשם המתין עד לתום האירוע יחד עם כל קבוצת האנשים שם. ייתכן גם ייתכן, כי השוטר שפעל במתח נפשי לנוכח החשד למטען, מיהר להסיק מסקנה בשל שאלתו של הנאשם, היכן מונח החפץ החשוד.

סוף דבר - לא השתכנעתי כי הנאשם לא ציית להוראת שוטר ואשר על כן אני מזכה אותו.

ניתנה היום (2 באפריל 2003) במעמד הצדדים.

ויטלסון ישראל - שופט








ת בית משפט לתעבורה 41183/02 מדינת ישראל נ' אברהם אורן (פורסם ב-ֽ 02/04/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים