Google

ישראל אריה פריידין - תדיראן group - אלון הוניגמן סמנכ"ל שירות

פסקי דין על ישראל אריה פריידין | פסקי דין על תדיראן group - אלון הוניגמן סמנכ"ל שירות

2641-03/11 תק     25/07/2011




תק 2641-03/11 ישראל אריה פריידין נ' תדיראן group - אלון הוניגמן סמנכ"ל שירות








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 2641-03-11 פריידין נ' תדיראן group - אלון הוניגמן סמנכ"ל שירות






בפני

כב' השופט
גד ארנברג



תובע

ישראל אריה פריידין


נגד



נתבעת

תדיראן group - אלון הוניגמן סמנכ"ל שירות





פסק דין




התובע רכש מזגן תוצרת הנתבעת. לדבריו, מיד עם רכישת המזגן, בהפעלתו בשבת באמצעות טיימר, המזגן החל לחמם במקום לקרר. התובע פנה
לסוכן ממנו רכש את המזגן אשר הפנה אותו לשירות הלקוחות של הנתבעת. שירות הלקוחות הפנה טכנאי מספר פעמים אך התקלה לא תוקנה. לא זו בלבד אלא שאף בהפעלה רצופה (שלא דרך הטיימר) הפסיק המזגן לפתע לקרר והתחיל להוציא חום. התובע דרש החלפת המזגן אך הנתבעת סירבה וביקשה להחליף רק את לוח הבקרה.
התובע תובע איפוא לקבל את מלוא הסכום ששילם עבור המזגן.
הנתבעת טוענת כי טכנאים שהגיעו לבית התובע לא מצאו כל תקלה וכי הוצע לתובע לבצע תיקון שיש בו, לדעת טכנאי הנתבעת, להביא לתיקון התקלה אך התובע סרב. לפיכך טוענת הנתבעת שהתובע לא זכאי לסעד המבוקש על ידו.


הצדדים חזרו בפני
על טענותיהם ולאחר עיון בהם באתי למסקנה כי התובע זכאי לקבל מזגן תקין ובדין הוא רשאי שלא להסכים לביצוע תיקון על ידי הנתבעת.

מדובר, כאמור, בתקלה שהתגלתה, לדברי התובע, מיד עם הפעלה
ראשונה של המזגן. אדם שרוכש מזגן חדש זכאי לכך שהוא יקבל מזגן חדש שעובד כראוי. הוא רשאי שלא להסכים לכך שיבוצעו תיקונים שכן מזגן לאחר תיקון אינו כמו מזגן חדש. במיוחד זכאי לכך לקוח אשר בוצעו כבר מספר תיקונים במזגן שרכש והם לא הועילו. לקוח כזה זכאי לקבל מזגן חדש כפי שרכש
ואם לא סופק לו מזגן כזה, זכאי הוא לקבל את מלוא כספו בחזרה ( כמובן כנגד החזרת המזגן הלקוי).

כאמור, התובע זכאי לקבל מזגן חדש, אך בנוסף זכאי התובע לקבל גם פיצוי בגין התנהלות הנתבעת עד כה ואי החלפת המזגן באופן שהתובע רכש למעשה מזגן שהוא אינו יכול לעשות בו שימוש.


לאור האמור אני מחייב את הנתבעת לספק לתובע, תוך 30 יום מקבלת

פסק דין
זה, מזגן חדש במקום המזגן
שסופק לו וכן אני מורה כי האחריות למזגן זה תהיה כמו אחריות לכל מזגן חדש הן מבחינת היקף הזמן של האחריות והן מבחינת סוג התיקונים הכלולים באחריות.
היה והנתבעת לא תספק לתובע מזגן חדש כאמור, תוך 30 יום, היא תשלם לתובע את הסך של 6,000 ₪ ולאחר ביצוע התשלום תהא זכאית לפרק ולקחת את המזגן שהותקן בבית התובע.



בנוסף לאמור וללא קשר לאופציה שתבחר הנתבעת, כאמור לעיל, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך של 1,000 ₪ פיצוי בגין אבדן זמן ועגמת נפש בשל אי יכולת ליהנות מהמזגן שרכש במשך למעלה משנה וכן אני מחייב את הנתבעת בתשלום האגרה ששילם התובע.

התובע הפקיד סך של 200 ₪ להבטחת שכר עד שהזמין. העד לא הגיע למתן עדות לפיכך יש להחזיר לתובע סכום זה.


המזכירות תשלח לב"כ הצדדים העתק מפסק הדין בדואר רשום עם אישור מסירה.


ניתן היום,
כ"ג תמוז תשע"א, 25 יולי 2011, בהעדר הצדדים.




קלדנית: כרמלה עובדיה








תק בית משפט לתביעות קטנות 2641-03/11 ישראל אריה פריידין נ' תדיראן group - אלון הוניגמן סמנכ"ל שירות (פורסם ב-ֽ 25/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים