Google

מדינת ישראל - יגאל ידין

פסקי דין על יגאל ידין

40164-06/11 מת     11/08/2011




מת 40164-06/11 מדינת ישראל נ' יגאל ידין




לך






בית משפט השלום בחדרה

מ"ת 40164-06-11 מדינת ישראל
נ' ידין(עציר)



11 אוגוסט 2011



40135-06-11

בפני
כב' השופטת פנינה ארגמן


המבקשת
מדינת ישראל


נגד

המשיב
יגאל ידין

<#1#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת: עו"ד מיכאל ז'אן

המשיב: בעצמו – מובא על ידי הליווי
ב"כ המשיב: עו"ד שי לוי



<#2#>
החלטה

כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש, איומים והפרעה לשוטר בזמן מילוי תפקידו.

בד בבד הוגשה בקשה למעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים.

ב"כ המשיב לא טען טענות לענין ראיות לכאורה, כמו גם לענין העילה למעצר עד תום ההליכים אלא מיקד את טיעוניו בבקשתו לשחרר את המשיב בתנאים שפגיעתם בחירותו פחותה.

יש לציין שבפני
י גם מספר תסקירי מעצר המתייחסים לנסיבותיו האישיות הייחודיות של המשיב, תוך התייחסות מפורטת לחלופות מעצר.
מדובר במשיב ללא הרשעות קודמות, אשר אין לי ספק שהעבירות המיוחסות לו בכתב האישום הינן חמורות במהות ובנסיבות, אשר מצביעות על פוטנציאל ממשי של מסוכנות, במיוחד למתלונן שהינו אדם מבוגר מאוד אשר המשיב ביצע כלפיו עבירות אלימות קשות.
לא בכדי המחוקק החמיר עם אלימות כלפי אנשים מבוגרים וזקנים מתוך הצורך להגן עליהם, הואיל והולכים ומתרבים העבירות בעיקר עבירות אלימות כלפי האוכלוסיה המבוגרת אשר זקוקה כאמור להגנה מיוחדת.

דהיינו הואיל וב"כ המשיב לא טען טענות לענין ראיות לכאורה, והואיל ומתקיימת עילת מעצר של מסוכנות, בנסיבות החמורות של העבירות כמפורט בעובדות כתב האישום, עליי להחליט האם יש מקום לקבל את עמדת המבקשת לעצור את המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים לאור המסוכנות אשר לגישת המבקשת לא ניתן לאיין אותה בחלופה אחרת, כאשר המבקשת מתמקדת גם באמור בתסקירי המעצר ומוצאת שם לגישתה דווקא בעייתיות בהתנהלותו של המשיב, כך שלא ניתן כאמור לשחררו לגישתה.

ב"כ המשיב מבקש להתמקד בנסיבותיו הייחודיות ואישיותו הייחודית של המשיב, בהעדר הרשעות קודמות ובהמלצת שירות המבחן בכל תסקירי המעצר לשחרר לחלופה, כאשר יש לציין שלא קיבלתי את ההמלצה הראשונה של שירות המבחן לשחררו לחלופה בבית אמו, וביקשתי לבחון חלופה אחרת לאור נסיבותיו האישיות של המשיב במעון הנעול נווה מנשה שם יכול המשיב לשהות בתנאים של מעצר בית מלא וגם לעבור אבחון או כל הליך טיפולי לו הוא זקוק .
שירות המבחן המליץ על החלופה כאשר לגישת קצינת המבחן יש בה כדי לאיין את המסוכנות, וביהמ"ש גם ביקש הבהרות נקודתיות יותר באשר לתנאי השהיה במעון ואכן התקבלו שני תסקירי מעצר משלימים אשר מהם עולה כי מדובר במעון סגור עם תנאים לענין זה כולל פיקוח, ויותר מכך, דיווח מיידי לרשויות הרלוונטיות במידה והמשיב אם יוחלט שיהא שם בתנאי מעצר בית מלא יפר את התנאי.

עליי לציין שבדיון האחרון מיום 8.8.11 אשר הייתי אמור ליתן את ההחלטה העניינית, התנהג המשיב בצורה פרועה וברוטלית ללא כל סיבה ובאופן מפתיע לחלוטין את כל מי שנכח באולם ביהמ"ש, ועליי לומר שהתנהגותו זו הבעייתית גרמה לי לדחות את הדיון על מנת לקבל את ההבהרה באשר לתנאי המקום, שכן המשיב בהתנהגותו מצביע על כך שגם ללא כל התגרות או התייחסות תוקפנית כלפיו הוא מגלה תוקפנית בעייתית ללא כל סיבה כאמור.

עוד יש לציין שהמשיב עצור בגין העבירות נשוא כתב האישום מאז יום 7.6.11, דהיינו כחודשיים ימים, כאשר תנאי המעצר גם על פי מה שציין בפני
י בא כוחו יותר מפעם אחת קשים לו מאוד, לא רק בשל העובדה שזהו מעצרו הראשון, אלא גם בשל מאפייני אישיותו הייחודיים, ולאחר שהוא שהה במעצר כאמור לעיל כחודשיים ימים, ולאחר שקיבלתי תסקירים אשר כולם ממליצים על שחרורו שוכנעתי בסופו של יום שהחלופה של המעון נווה מנשה הינה חלופה שיש בה כדי לאיין את המסוכנות, מוכנה אני בשלב זה ליתן אמון במשיב שיעמוד בתנאי, ואלם לאור התנהלותו באולם ביהמ"ש אני מוצאת לנכון לציין על גבי הפרוטוקול שבמידה ויפר את אחד התנאים של השחרור, לא אהיה מוכנה לשמוע מפיו או מפי בא כוחו הסברים או התייחסות, שכן הדבר יביא למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים. מדובר בהזדמנות אחת ואחרונה שאני נותנת למשיב.

הואיל וכך אני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים כדלהלן:

1.
עד תום ההליכים המשפטיים או עד מתן החלטה אחרת המשיב יהיה במעצר בית מלא במעון הנעול נווה מנשה.

2.
אני אוסרת על המשיב ליצור קשר בין במישרין ובין בעקיפין עם המתלונן בתיק או עם מי מהעדים וזאת עד לתום ההליכים המשפטיים.

3.
אני מורה שהמשיב יהא בפיקוח מעצר למשך 6 חודשים.

4.
להבטחת האמור לעיל, תחתם ערבות עצמית וערבות צד ג' של אמו בסך של 5,000 ₪ כל אחת.

5.
לא ימלא המשיב תנאי מס' 4, ייעצר ויובא בפני
י ביום 14.8.11 שעה 10:00.

על פי בקשת שירות המבחן אני מורה שכל יציאה מהמעון תהא באמצעות ליווי שב"ס וגם לאחר קיום תנאי השחרור היום הוא יובא למעון באמצעות שב"ס.





המזכירות תמציא עותק הפרוטוקול לשירות המבחן.
<#4#>

ניתנה והודעה היום י"א אב תשע"א, 11/08/2011 במעמד הנוכחים.


פנינה ארגמן
, שופטת

ויקי ב.
הוקלד על ידי: ויקי ביטון







מת בית משפט שלום 40164-06/11 מדינת ישראל נ' יגאל ידין (פורסם ב-ֽ 11/08/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים