Google

אגף המכס והמע"מ - טבריה - אלי עמיר

פסקי דין על אגף המכס והמע"מ - טבריה | פסקי דין על אלי עמיר

8656-07/08 פ     04/07/2011




פ 8656-07/08 אגף המכס והמע"מ - טבריה נ' אלי עמיר





אגף המכס והמע"מ - טבריה
המאשימה
- נ ג ד -
אלי עמיר
הנאשם

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה: ע"י מר בגדדי ליאור

הנאשם: בעצמו וע"י ב"כ עוה"ד עובדיה
מטעם הסנגוריה הציבורית

<#3#>
גזר דין

בתי המשפט בארץ בפסיקתם העקבית, הדגישו לא אחת את החומרה שיש לייחס בעבירות מס, תוך קביעה שיש להחמיר בענישה של עברייני מס על כך ששלחו ידם לקופה הציבורית. ראה בנדון דברי כב' השופט אור כפי שהובאו בע"פ 519/89 משה אשר נ' מ"י , תקדין – עליון 90 (1) 689 ולפיהם:

"כשבמס ערך מוסף עסקינן, המדובר הוא בכספים שלמעשה קיבל הנישום והוא מחזיקם בידו על מנת להעבירם לשלטונות המס. מי אשר נוטל, למעשה, מכספים אלה, המגיעים לאוצר המדינה, ובעזרת דיווחים שאינם אמת מחזיקם בידו ומשתמש בהם לתועלתו - מן הראוי שהעונש לגביו יביע את הפסול שבמעשהו ויהיה בו כדי להרתיע אחרים בפני
מעשים דומים".

כמו כן אני מפנה לע"פ 249/96 מחוזי ת"א מלאכי לפשיץ נ' מ"י, מיסים י' (4) (1996) בו נאמר כי :

"יש לזכור כי מי שמבצע עבירות אלה, לא זו בלבד שהוא שולח ידו בכספי ציבור, אלא אף גורם לדרמוניזציה בקרב כל שומרי החוק, אשר מעבירים את הניכויים ומשלמים את המיסים".
ב"כ הנאשם עתר לבית המשפט וביקש להקל בעונשו של הנאשם, בשל נסיבותיו האישיות, בשורה ארוכה של פסקי דין, נקבע לא אחת, כי בבואנו לגזור את דינם של עברייני מס, עבריינים אשר פוגעים בקופה הציבורית, נסיבותיהם האישיות נדחקות אל מול האינטרס הציבורי וכי האינטרס הציבורי להחמרה בענישה גובר על האינטרס האישי על מנת שיראו ויראו.

חשוב לציין כי הנאשם לא הסיר את כל מחדליו, והסתפק בהגשת ארבעה דוחות מתוך 11 כאשר סכום המס הינו 200 ₪, ועובדה זו תקבל ביטוי במלאכת גזר הדין, הרי דינו של נאשם אשר הסיר את מחדליו לא כדינו של נאשם שעדיין עומד במחדלו ולא תיקן את מעשיו.

בבואי לגזור את דינו של הנאשם, לקחתי בחשבון את עמדת הפסיקה, חומרת העבירות, היקף העבירות אותן ביצע הנאשם, התקופה הארוכה בה בוצעו העבירות על ידי הנאשם ואי הסרת המחדל במלואו. כמו כן לא פסחה עיני על העובדה כי הנאשם הורשע בעבר בעבירה מאותו סוג נשוא תיק זה, ואף קיים מאסר על תנאי שהינו בר הפעלה וכן, שקלתי את נסיבותיו האישיות של הנאשם כפי שפורטו על ידי ב"כ.

הנאשם נשלח לממונה על עבודות השירות לשם בדיקת התאמתו לריצוי המאסר בדרך של עבודות שירות. חוות דעת הממונה הוגשה לבית המשפט ביום 3/7/11 ממנה עולה כי הנאשם נמצא מתאים לריצוי עבודות שירות באכסניית הנוער בצפת כך שיועסק הנאשם למשך חמישה ימים בשבוע לשמונה וחצי שעות יומיות.

בהקשר זה, וחרף נסיבותיו האישיות המיוחדות של הנאשם, אינני רואה כיצד אוכל לחרוג מפסיקת בתי המשפט בכל הנוגע לענישה בעבירות כלכליות בכלל ובעבירות מס בפרט, על פי הפסיקה יש להעניש את העבריינים כמידתם, באורח ההולם את חומרת העבירות שעברו ואת הנסיבות בהן נעברו העבירות, להרתיע את העבריינים, להגן על הציבור מפני פגיעתם, ושלא לפתור בלא כלום או בעונש קל מי שמעל באמון הרשויות, וגרע כספים ניכרים מהקופה.

חשוב לציין כי הנאשם מואשם בכך שלא התייצב לחקירה, עבירה לפי סעיף 117 (א)(2) חוק מע"מ יחד עם סעיף 109 (א)(3) לחוק ובכך שלא הגיש במועד 11 דוחות שיש להגישם , 11 עבירות לפי סעיף 117(א)(6) לחוק מע"מ בקשר לסעיף 67 א לחוק יחד עם תקנה 20 לתקנות מע"מ.
עבירות אלו, הינן עבירות חמורות, חומרתן מקבלת משנה תוקף כאשר חלקן בוצעו תוך כדי שריחף מעל ראשו של הנאשם מאסר על תנאי חב הפעלה.
לפיכך, לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים לחומרה ולקולא החלטתי לגזור על הנאשם את העונשים הבאים:

א. אני דנה את הנאשם למאסר לתקופה של 3 חודשים.
ב. אני מפעילה את המאסר על תנאי בן שישה חודשים שהוטל על הנאשם בת"פ 251/03 באופן ששלושה חודשים מתוכם ירוצו במצטבר ושלושה ירוצו בחופף.
חרף נסיבותיו האישיות המצערות של הנאשם, אני קובעת כי המאסר ירוצה בפועל ולא על דרך עבודות שירות.
ג. אני דנה את הנאשם לשלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים והתנאי הוא שלא יעבור בפרק זמן זה על כל אותן עבירות בהן הורשע בכתב אישום זה.
ד. אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 4,000 ₪ או 40 יום מאסר תחתיהם, במצטבר לכל מאסר אחר שהנאשם ירצה.
הקנס ישולם ב – 10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים בכל 1 לחודש, החל מהחודש הראשון לאחר שחרורו של הנאשם ממאסר.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 ימים מהיום.
<#4#>

ניתנה והודעה היום ב' תמוז תשע"א, 04/07/2011 במעמד הנוכחים.
אינעאם דחלה-שרקאוי
, שופטת

>
החלטה

לאור בקשת הסניגור, והסכמת המאשימה אני מורה על עיכוב ביצוע גזר הדין למשך 45 ימים מהיום וזאת בתנאים שלהלן:

1. עיכוב יציאתו של הנאשם מהארץ.
2. הפקדה כספית בסך של 3,000 ₪ שתופקד עד ליום 5/7/11 בשעה 14:00.

שני התנאים הנ"ל יהוו תנאי לשחרור בשים לב לכך כי ביחס לתנאי השני, יכול הנאשם לבצעו עד מחר בשעה 14:00.

ניתנה והודעה היום ב' תמוז תשע"א, 04/07/2011 במעמד הנוכחים.
אינעאם דחלה-שרקאוי
, שופטת

הוקלד על ידי: אורלי גרידיש
בית משפט השלום בצפת
בפני
כב' השופטת אינעאם דחלה-שרקאוי
ת"פ 8656-07-08
04 יולי 2011
9
9









פ בית משפט שלום 8656-07/08 אגף המכס והמע"מ - טבריה נ' אלי עמיר (פורסם ב-ֽ 04/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים