Google

מ.י. היועץ המשפטי לאגף מס הכנסה - בע"מ אהרון-הרשת למוצרי חשמל ביתיים, אורית סולימני(כהן), אהרון כהן

פסקי דין על מ.י. היועץ המשפטי לאגף מס הכנסה | פסקי דין על אהרון-הרשת למוצרי חשמל ביתיים | פסקי דין על אורית סולימני(כהן) | פסקי דין על אהרון כהן |

3445/07 פ     02/03/2011




פ 3445/07 מ.י. היועץ המשפטי לאגף מס הכנסה נ' בע"מ אהרון-הרשת למוצרי חשמל ביתיים, אורית סולימני(כהן), אהרון כהן





בפני
כב' השופטת שרון קיסר

המאשימה
מ.י. היועץ המשפטי לאגף מס הכנסה
נגד

הנאשמים
1. בע"מ אהרון-הרשת למוצרי חשמל ביתיים

2. אורית סולימני(כהן)

3. אהרון כהן
<#2#>
נוכחים:
בא כוח המאשימה עו"ד בן פורת פיירשטיין חנה

בא כוח הנאשמים עו"ד וואסים נטור

הנאשמים בעצמם

<#3#>
גזר דין

הנאשמים הורשעו בעבירות המיוחסות להם בכתב האישום בשני אישומים, כמפורט להלן:
הנאשמת 1 הורשעה בשתי עבירות של אי הגשת דו"ח במועד, לפי סעיף 216(4) לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש) התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה"), והנאשמים 2 ו-3 הורשעו בעבירות אלה בצירוף סעיף 224א לפקודה.

האישומים מתייחסים לשנות המס 2004-2005.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו המאשימה תעתור להטלת קנס סמלי על הנאשמת 1 שאיננה פעילה, ובאשר לנאשמים 2 ו-3 תעתור להטלת מאסר על תנאי, קנס שלא יעלה על 10,000 ₪ והתחייבות.

ב"כ המאשימה הדגישה כי בתי המשפט עמדו לא אחת על החומרה הרבה שיש לייחס לעבירות המס, ועל הצורך לשים דגש על האינטרס הציבורי והרתעת הרבים. לטענתה, קיימת חשיבות רבה בהגשת דו"חות במועד לשלטונות המס שכן הדו"חות השנתיים משיתים את הבסיס לקיומה של מערכת המס ולפעילותה התקינה. המאשימה הוסיפה וטענה כי מדובר במקרה דנן במחזורי עסקאות גבוהים מאד וכי הדוחו"ת הוגשו באיחור ניכר.

ב"כ הנאשמים עותר להטלת מאסר על תנאי קצר ביותר ולתקופה קצרה, ולהטלת קנס נמוך אשר ייפרס לתשלומים רבים. לטענתו, המחדלים נשוא כתב האישום הוסרו. כן הוא טוען כי מחזורי העסקאות אמנם גבוהים, אולם בסופו של יום נותרו לנאשמים הפסדים בלבד. עוד ציין כי בעסק נשוא כתב האישום לא יכולה היתה להיות העלמת מס, שכן כל הצדדים המעורבים בו חייבים בהוצאת חשבוניות. ב"כ הנאשמים הוסיף וציין כי העבירות בוצעו בשל טעמים שלנאשמים לא היתה שליטה עליהם. כן הגיש תלושי משכורת של הנאשמים 2 ו-3 המשתכרים 6,000 ₪ נטו לערך, בהדגישו כי ממשכורת זו עליהם לפרנס משפחה.

אכן, עבירות מס הן עבירות חמורות, כאשר קיימת חשיבות רבה בהגשת דו"חות במועד, ובתי המשפט פסקו שיש להטיל בגינן עונשים חמורים ומרתיעים ובענייננו מדובר במחזורי עסקאות גבוהים.

עם זאת במקרה זה שיקולים לא מעטים לקולא. הנאשמים הודו בביצוע העבירות וחסכו מזמנו של בית המשפט; מדובר בשתי עבירות בלבד; המחדלים הוסרו כאשר ידוע כי הסרת מחדלים מהווה שיקול שיש להתחשב בו בעת גזירת עונשו של הנאשמים; ומצבם הכלכלי של הנאשמים אינו טוב.

לאור האמור לעיל, החלטתי לכבד את הסדר הטיעון ואני גוזרת על הנאשמים את העונשים הבאים:

על הנאשמת 1, שאיננה פעילה עוד, אני גוזרת קנס כספי סמלי בסך 500 ₪.

על הנאשמים 2 ו-3, אני גוזרת את העונשים הבאים:
1. ארבעה חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשמים 2 ו-3 לא יעברו במשך שלוש שנים מהיום את העבירות בהן הורשעו.
2. הנאשמים 2 ו-3 ישלמו כל אחד קנס כספי בסך 5,000 ₪ או 50 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם בעשרה תשלומים שווים ורצופים שהראשון בהם ישולם ביום 15.03.11.
3. הנאשמים 2 ו-3 יחתמו על התחייבות עצמית בסך 10,000 ₪ שלא יעברו את העבירות בהן הורשעה בתוך שנתיים מהיום. ההתחייבות תחתם במזכירות בית המשפט עוד היום.
לא יחתמו הנאשמים 2 ו-3 על ההתחייבות יאסרו למשך עשרה ימים.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.
<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אדר א תשע"א, 02/03/2011 במעמד הנוכחים.
שרון קיסר
, שופטת
הוקלד על ידי: חנה בבו
בית משפט השלום ברמלה
ת"פ 3445-07 מ.י. היועץ המשפטי לאגף מס הכנסה
נ' אהרון-הרשת למוצרי חשמל ביתיים ואח'
02 מרץ 2011
18
18








פ בית משפט שלום 3445/07 מ.י. היועץ המשפטי לאגף מס הכנסה נ' בע"מ אהרון-הרשת למוצרי חשמל ביתיים, אורית סולימני(כהן), אהרון כהן (פורסם ב-ֽ 02/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים