Google

שאול כהן, משה כהן, אורי כהן - טמפלגזשפט אין דויטשלנד, עודד שור

פסקי דין על שאול כהן | פסקי דין על משה כהן | פסקי דין על אורי כהן | פסקי דין על טמפלגזשפט אין דויטשלנד | פסקי דין על עודד שור |

47569-03/10 א     01/11/2011




א 47569-03/10 שאול כהן, משה כהן, אורי כהן נ' טמפלגזשפט אין דויטשלנד, עודד שור








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 47569-03-10





בפני

כב' השופטת
מרים ליפשיץ-פריבס

התובעים
הנתבעים שכנגד
1
.
שאול כהן

2
.
משה כהן

3
.
אורי כהן


נגד

הנתבעת
התובעת שכנגד

הנתבע
1. טמפלגזשפט אין דויטשלנד


2. עודד שור


החלטה

1.
תביעה ותביעה שכנגד הוגשו בגין מחלוקת בשאלת הזכות של בעלי הדין במקרקעין נשוא התובענות (להלן – "המקרקעין").

2.
הנתבעים שכנגד, טוענים כי הם המחזיקים הבלעדיים במקרקעין וכי לתובעת שכנגד אין כל זכות לעשות בהם שימוש. מנגד טענה התובעת שכנגד כי היא בעלת הזכות במקרקעין שאינם מוסדרים, מכוח הרישום בפנקס השטרות וכי הנתבעים שכנגד שכנגד פלשו אליהם.

3.
הנתבעים שכנגד, בקשו להורות לתובעת שכנגד להפקיד ערובה להבטחת הוצאותיהם עקב הקושי לגבות את ההוצאות אם יזכו בהליך, מחמת מקום מושבה
של התובעת שכנגד בגרמניה ובהיעדר מען רשום בישראל והיעדר נכסים מהם יהיה בידם להיפרע אם תתקבל הגנתם שכן, נכסי האגודה , התובעת שכנגד, הם בית קברות .


4.
התובעת שכנגד טוענת כי יש לה כתובת במקום רישומה בגרמניה וכי לפי התקנות לבצוע אמנת האג (הפרוצדורה האזרחית) תשי"ד – 1954 עליה חתומות מדינת ישראל וגרמניה, אין לחייב אותה בהפקדת ערובה עקב מיקום רישומה בגרמניה. יתירה מכך, הנכס הרשום על שמה במתחם בית הקברות הוא בעל ערך רב ואין בעצם היותו בית קברות, כדי למנוע אפשרות למימושו לצורך גביית הוצאות אם תידחה התביעה שכנגד. כמו כן ניטען, כי יש לבחון את סיכויי התביעה במסגרת הבקשה.

5.
הבקשה, הוגשה מכוח תקנה 519 (א) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד- 1984. לפי התקנה חיוב בהפקדת ערובה יכול שיהא כאשר מתגורר תובע בחו"ל והנתבע, אם יזכה בהוצאותיו יתקשה משום כך לגבותם ואין בידי התובע להצביע על נכסים בארץ מהם ניתן יהיה להיפרע, או שלא המציא את מענו כמתחייב בתקנות.

6.
אין בידי לקבל את טענתה של התובעת שכנגד לפיה לאור אמנת האג (הפרוצדורה האזרחית) , יש לפטור אותה מהפקדת ערובה. אין בתקנות שהותקנו מכח האמנה כדי לגבור
על הוראת סעיף 519 (א) לתקנות סדר הדין האזרחי במתן מעמד נחות לנתבע אשר כתובתו
הרשומה של התובע, היא בחו"ל. על כך מצינו בע"ע 1155/00 אניקה גונ ג'נו נ.
m.i.c.s
כוח אדם ואח' , פורסם בנבו, ניתן ביום 20/12/00 :" תקנה 29 לתקנות, אמנם שוללת מבית משפט את האפשרות להטלת ערובה על תושב אחת המדינות הנמנות על האמנה מחמת היותו אזרח זר או מחמת שאין לו בישראל מקום מגורים. אולם, אין בקיומה של התקנה, כדי לשלול מבית המשפט את האפשרות להטיל ערובה על תושב שכזה, שלא מחמת היותו תושב זר, אלא מטעמים אחרים המצדיקים הטלת ערובה. אין
בה כוונה להעניק לו זכויות יתר. על כן, ואף שעצם היותו של אדם תושב זר אינו מהווה כשלעצמו טעם להטלת ערובה, הרי שיכולות להיות נסיבות קונקרטיות אחרות שיצדיקו זאת, ממין אלה שיש בהן כדי להצדיק הטלת ערובה על אזרח ישראלי, מכוח תקנה 519 " (פסקה 9 בפסק הדין שניתן ע"י כב' השופט אדלר וראה גם בש"א (חיפה) 6191/04
polska zegluga morska

נ. החברה לנאמנות של בנק איגוד בע"מ ואח'
, פורסם בנבו, ניתן ביום 17/01/06).

7.
בהתאם לכך, בחנתי אם נסיבותיה של התובעת שכנגד מצריכות הפקדת ערובה, לא מחמת כתובתה הרשומה בגרמניה כי אם בגין היעדר נכסים בישראל שמהם ניתן יהיה לממש את גביית ההוצאות ככל שתחוייב בהן .
הנתבעים שכנגד אינם טוענים כנגד בעלותו של התובעת שכנגד על החלקות הסמוכות ל"שטח המריבה" , המקרקעין בהן מצוי בית הקברות, כדוגמת חלקה 19 שנירשמה ע"ש האגודה, הכוללת שטח נכבד המצוי במושבה הגרמנית, בירושלים.

אין באופי השימוש שנעשה במקרקעין ומבלי שהוכח גם כי כל שטח חלקה 19 נועד לקבורה, כדי לאיין את שווי המקרקעין שבבעלות התובעת שכנגד. גם למקרקעין אלו, בחלקה 19, למרות תכליתם קיים ערך כספי כמו גם להכנסות שמטבע הדברים ניתן להפיק ממנה.

8.
מעבר לכך, עסקינן בתביעה ובתביעה שכנגד המחייבת בירור עובדתי ומשפטי אחד . בכך נימצא כי עצם הגשת התביעה שכנגד, אף שיש בה משום טירחה בין השאר בהגשת כתב הגנה לתביעה שכנגד, אין בה כשלעצמה כדי לגרור לכאורה את הנתבעים שכנגד להוצאות גבוהות בהרבה מעבר להוצאות הכרוכות בניהול התביעה שהוגשה על ידם, כפי שעולה מעיון בכתבי הטענות שכן, עיקר המחלוקת שתתברר ממילא בתביעתם ובתביעה שכנגד היא כאמור ברישא להחלטה, שאלת הזכות במקרקעין.

9.
בנסיבות אלו, דין הבקשה להידחות.



לאור מחדלה של התובעת שכנגד שלא הגישה את מלוא פרטי התאגיד בכתב התביעה שלה
לרבות היעדר יפוי כח כדין עם הגשת התובענה, איני עושה צו להוצאות.


עותק יישלח לצדדים.

ניתנה היום,
ד' חשוון תשע"ב,01 נובמבר 2011, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 47569-03/10 שאול כהן, משה כהן, אורי כהן נ' טמפלגזשפט אין דויטשלנד, עודד שור (פורסם ב-ֽ 01/11/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים