Google

משרד התחבורה - תביעות משפטיות - גורה ראובן

פסקי דין על משרד התחבורה - תביעות משפטיות | פסקי דין על גורה ראובן

87/02 תחת     08/09/2003




תחת 87/02 משרד התחבורה - תביעות משפטיות נ' גורה ראובן




1
בית המשפט לתעבורה
תחת000087/02
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
08/09/03
תאריך:
כב' השופט ישראל ויטלסון

בפני
:

משרד התחבורה - תביעות משפטיות

בעניין:
המאשימה
נ ג ד
גורה ראובן
טורס איתמר

ע"י ב"כ עוה"ד

הנאשם
הכרעת דין

אני מרשיע את הנאשם בעבירה של סירוב למסור עדויות ולהציג מסמכים, עבירה לפי סעיף 39 (ג)
(3) וסעיף 39ב לחוק הפקוח על מצרכים ושרותים, תשי"ח - 1957.

אני מזכה את הנאשם מיתר האישומים המיוחסים לו בכתב האשום.

בכתב האישום צוין כי ב- 2.10.01 הסיע הנאשם במונית את המתלוננת גילר יקטרינה משדה התעופה בן גוריון בלוד לרחוב הדר בת"א. הנאשם לא הפעיל מונה, ובתום הנסיעה גבה שכר הסעה מופקע בסך 100 ₪.

לא זאת אף זאת, משהופיע הנאשם כנדרש למשרדו של החוקר המוסמך של משרד התחבורה, מר מלכה שי, סירב הנאשם להציג מסמכים שהיו סרטי פדיון יומי של המונה במוניתו, בתאריכים 1.10.01, 2.10.01, 3.10.01 בקשר לתלונה שהוגשה נגדו, בחשד לביצוע עבירות לפי חוק הפקוח על מצרכים ושרותים, תש"יח - 1957 ובכך סיכל ביצועו של חוק.

אני מזכה את הנאשם מעבירות המצוינות בכתב האישום לענין הפקעת מחיר ועשיית שירות מעל למחיר הקובע, כמצוין בהוראות החקוק בכתב האישום, כך משום שלפי דברי המתלוננת מי שנהג ברכב בו ישבה כנוסעת, תיאורו שונה לחלוטין מתיאורו של הנאשם כאן.

מאחר והמתלוננת תיארה אדם אחר השונה לחלוטין מהנאשם כאן, הספק נותר בשאלת מי נהג במונית, ואני מוכן להניח לטובתו של הנאשם כי לא הוא נהג ברכב בעת ביצוע העבירה.

לב טענת ההגנה של הנאשם בשאלת אי הצגת המסמכים היא כי קודם זימונו לחקירה אצל משרד התחבורה, הוא זומן לבירור בתחנת המוניות, שם ביקש ממנו מנהל התחנה כי יציג בפני
ו הסלילים הרלוונטים. הוא אסף את הסלילים מרואה החשבון שלו, ומסרם למנהל התחנה. מנהל התחנה מצא ובדק שאין כל קשר בין הקבלה שהוצגה על יד המתלוננת, בסך 10 ₪ לסלילים שלו. מאחר והוא חשש לגורלו בתחנת המוניות, הוא הסכים להצעת מנהל התחנה כי הוא יוסיף 20 ₪ ויוציא חשבונית על סך 80 ₪ ובכך "ייסגר כל הענין". הוא נתן קבלה על סך 80 ₪ והוסיף שטר של 20 ₪.

מאחר והוא היה נסער על כל אשר התרחש, הוא שכח את סרטי המונה על השולחן בתחנת המוניות. מאז הוא לא מצא את הסלילים, חיפש ולא מצא.

אין מחלוקת כי סלילי המונה לא הוגשו עד עצם היום הזה לידי משרד החקירות של משרד התחבורה.

עד התביעה, מוריס קצרי, שהיה באותה העת מנהל תחנת המוניות, לא מאשר את גרסתו של הנאשם. על פי עדותו, כחלק מתפקידו הוא ישב בוועדת השיפוט שבמסגרת התחנה לבדוק את תלונות הנוסעים והנהגים כאחד. על פי עדותו, באחד הימים פנה אליו סדרן התחנה והודיע לו כי יש תלונה של אחד הנוסעים על גביית מחיר מופרז עבור נסיעה. המתלונן מסר את "מספר הכובע" של המונית, אשר גבתה ממנו את המחיר המופרז. זה היה "כובע" מוניתו של הנאשם.

הוא זימן את הנאשם אליו, הוא שאל את הנאשם אם הוא נסע ליעד עליו דיבר המתלונן. הנאשם השיב כי אין הוא יודע. עד התביעה ביקש מהנאשם כי יביא לו את דף הסיכום היומי בסרטי המונה וכדי לראות את הסכום המופיע בקבלה של המתלונן, בסרטי המונה במוניתו של הנאשם. הנאשם לא הציג בפני
ו את סרט המונה ליום הרלוונטי להגשת התלונה. במצב זה, הוא הציע לנאשם, בהסתמך על "מספר הכובע" המדויק, להשיב את הסכום המופקע, משהו שבין 18 ל- 20 ₪, וכך מתוך כוונה לפתור את הבעיה עם הנוסעת המתלוננת.

בהמשך, החליט מנהל תחנת המוניות כי הנאשם כאן אינו אמין בעיניו, ואשר על כן הוא הושעה מהתחנה.

הנה כי כן, לא רק שעדות מנהל התחנה אינה מאששת את גרסת הנאשם, אלא אף מפריכה אותה.

אני לא מקבל את גרסת ההגנה, כי מנהל התחנה, "במקרה הטוב אינו מהימן ושקרן במקרה הרע". לפי טעמי, העד סיפר את אשר התרחש בפועל ואני מאמין לעדותו.

אני לא מקבל את גרסתו של הנאשם, כפי שמסרה לחוקר משרד התחבורה ב- 4.2.02, כי בתחנה בדקו את הסלילים שהציג להם, הם ראו שאין כל קשר בינו לבין הקבלה שהציגה המתלוננת, ולמרות זאת הם "הרשיעו" אותו ואף קנסו אותו. נהפוך הוא, אם הנאשם היה יכול להוכיח באופן נחרץ, חד וחלק, כי אין כל קשר בין סרטי המונה שלו לקבלה שהציגה המתלוננת, על סך 10 ₪ (ראה ת/4), מדוע זה הסכים לשלם פיצוי ולהוציא קבלה על 80 ₪ בעבור נסיעה שלא היתה ולא נבראה?

אני מקבל את עדותו של מנהל התחנה, עד תביעה מספר 1, מוריס קצרי, וכאשר אין מחלוקת כי עד עצם היום הזה, סרטי הקופה ליום מתן החשבונית 1.10.01, לא הוצגו כלל, הרי שהנאשם נכשל בעבירה של סירוב למסור ידיעות ולהציג מסמכים כמפורט בכתב האישום. בעבירה זו אני מרשיע אותו.

ניתנה היום (8 בספטמבר 2003) במעמד הצדדים.

ויטלסון ישראל - שופט








תחת בית משפט לתעבורה 87/02 משרד התחבורה - תביעות משפטיות נ' גורה ראובן (פורסם ב-ֽ 08/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים