Google

משרד התחבורה - תביעות משפטיות - יורם צבי

פסקי דין על משרד התחבורה - תביעות משפטיות | פסקי דין על יורם צבי

56/02 תחת     08/09/2003




תחת 56/02 משרד התחבורה - תביעות משפטיות נ' יורם צבי




1
בית המשפט לתעבורה
תחת000056/02
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
08/09/03
תאריך:
כב' השופט ישראל ויטלסון

בפני
:

משרד התחבורה - תביעות משפטיות

בעניין:
המאשימה
נ ג ד
יורם צבי
הנאשם
הכרעת דין

אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום, לפיו, ב- 2.5.00 בשעה 19:00 או בסמוך, הוא הסיע במונית בנסיעה מיוחדת את בת חן כוכבי, מדיזנגוף סנטר ועד לרחוב הרואה 217 ברמת-גן. מרחק של 6,500 מטרים.

הנאשם לא הפעיל מונה במהלך הנסיעה, בתום הנסיעה דרש מהנוסעת שכר הסעה מופקע של 30 ₪, בה בשעה שהשכר המקסימלי שמותר היה לגבות הוא 18.20 ₪. הואיל וברשותה היו רק 22 ₪, שילם אביה יגאל כוכבי את הסכום של 30 ₪. הנאשם סירב למסור למר כוכבי יגאל חשבונית בגין שכר ההסעה שקיבל.

הוראות החקוק לפיהן הובא הנאשם לדין הן: אי הפעלת מונה, אי מתן חשבונית, ועשיית שירות מעל למחיר הקבוע, כמפורט בפרק הוראות החקוק בכתב האישום.

הנאשם כפר בהאשמות המיוחסות לו, כפירה מוחלטת. כבר על פי גרסתו הראשונה, כחודשיים לאחר מועד האירוע, הכחיש את מעורבותו באירוע המתואר לעיל.

מטעם התביעה העידה הנוסעת בת חן כוכבי כי היא נכנסה אל המונית בשעה 19:00 בדיזנגוף סנטר.

אביה, מר יגאל כוכבי, רשם את מספר המונית כמפורט בכתב האישום. אף הוא אישר, במכתב התלונה כי בתו נסעה בשעה 19:00 (ראה ת/1).

הנאשם בחקירתו, הציג את סליל סרט המונה במונית (ראה מסמך ת/6). על פי סרט המונה, מאותו היום, הרי שבשעה 19:09 בוצעה נסיעה מיוחדת, במחיר של 11.30 ₪. אני לא מוכן להתעלם מהרישום בסרט המונה, ולא ברורה התעלמות חוקר משרד התחבורה בשאלה זו.

לפי טעמי, לא בוצעו פעולות החקירה הנדרשות בנסיבות האירוע כאן. הנאשם בחקירתו, ציין כי הוא מוכן להשתתף במסדר זיהוי, שכן הוא לא היה מעורב כלל באירוע. לנוכח העובדה, כי על פי סרט המונה ת/6, בשעה 19:09, הוא ביצע נסיעה שרשומה בסליל המונה, היה מקום לברר עניין זה עד תומו.

ייתכן גם ייתכן כי אם היה נערך מסדר זיהוי, הספקות היו נעלמים באשר למעורבותו של הנאשם כאן באירוע. היה מקום לברר פעם נוספת את שאלת הזמנים אצל המתלוננים, היה מקום לברר אף את סוג המונית.

לאחר כשלוש שנים, "זיהתה" הנוסעת את הנהג באולם בית המשפט, אלא שזיהוי שכזה, משקלו נוצה. הנאשם היה יחידי באולם, ישב בספסל הנאשמים, ואני לא מוכן להישען על זיהוי זה לצורך הרשעה בדין הפלילי.

החוקר שי מלכה בעדותו בבית המשפט גילה את אזנו של בית משפט, כי מסדר זיהוי "זה טרחה רבה". טוב היה אם הדברים לא היו נאמרים כלל.
סוף דבר - לנוכח מסמך ת/6, ולפיו בשעה 19:09 בוצעה נסיעה, שנרשמה במונה מונית הנאשם, ולאור העובדה כי המתלוננת העידה כי בכל העת ההיא הנהג לא הפעיל מונה כלל, הרי שהספק נותר. אין לי אלא להצטרף לדברי הנאשם עצמו, באולם בית המשפט כי "כל העסק לא רציני".

מכל הנאמר עד כאן, אני מזכה את הנאשם.

ניתנה היום (8 בספטמבר 2003) במעמד הצדדים.

ויטלסון ישראל - שופט








תחת בית משפט לתעבורה 56/02 משרד התחבורה - תביעות משפטיות נ' יורם צבי (פורסם ב-ֽ 08/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים