Google

חברת גולדי הון בע"מ, חברת דר' בייבי בע"מ, איתן גולדברג, חברת בייבי הרמוניס בע"מ, יעקב ברוש - חברת דוורון יבוא ויצוא בע"מ

פסקי דין על חברת גולדי הון | פסקי דין על חברת דר' בייבי | פסקי דין על איתן גולדברג | פסקי דין על חברת בייבי הרמוניס | פסקי דין על יעקב ברוש | פסקי דין על חברת דוורון יבוא ויצוא בע"מ

12268/04 בשא     25/06/2004




בשא 12268/04 חברת גולדי הון בע"מ, חברת דר' בייבי בע"מ, איתן גולדברג, חברת בייבי הרמוניס בע"מ, יעקב ברוש נ' חברת דוורון יבוא ויצוא בע"מ




6
בתי המשפט

בשא012268/04
בית משפט השלום חיפה
בתיק עיקרי: בשא 011881/04

25/06/2004
תאריך:
כב' השופטת אריקה פריאל

בפני
:
1. חברת גולדי הון בע"מ

2. חברת דר' בייבי בע"מ

3. איתן גולדברג

4. חברת בייבי הרמוניס בע"מ

5. יעקב ברוש

בעניין:
מבקשים
אליוב
ע"י ב"כ עו"ד
- נ ג ד -
חברת דוורון יבוא ויצוא בע"מ
משיבה
ביין

ע"י ב"כ עו"ד
החלטה

הבקשה למינוי כונס נכסים
1. דוורון יבוא ויצוא בע"מ (להלן: דוורון) עוסקת בין היתר בשיווק מוצרים לתינוקות. על פי הנטען על ידה התקשרה עם חברת בייבי'ס הרמוני בע"מ באמצעות מנהלה יעקב ברוש
(להלן: חברת בייבי'ס וברוש בהתאמה) בחוזה לרכישת משלוח של קרוב לאלף ארבע מאות מיטות לתינוק (להלן: המשלוח) אשר יובאו בעבורה מהיצרן הסיני פנג תמורת סך של 48,000 דולר.

2. הצדדים הסכימו כי התמורה תשולם בשני אופנים: מקדמה בסך 11,287.50 דולר שאין חולק ששולמה והיתרה בסך 36,612.5 דולר על ידי קיזוז נזקים שנגרמו לדוורון כתוצאה מדרישת משרד התחבורה ומכון התקנים לבצע recall של כסאות בטיחות לרכב שנרכשו מאותו יצרן סיני באמצעות ברוש ואשר נפסלו לשימוש בישראל מאחר שבדיקה מדגמית של המשלוח גילתה כי אין המוצר תואם למה שאושר קודם לכן.

3. משהתברר לדוורון, לטענתה, כי אין בכוונת חברת בייבי'ס וברוש לקיים את החוזה בקשר למשלוח וכי כל פניותיה נדחות באמתלות שונות פנתה לבית המשפט בבקשה למנות את עו"ד יואב ביין
ממשרד בא כח דוורון ככונס נכסים לצורך שחרור המשלוח מהמכס ושיווקו לאחר מכן (בש"א 11881/04). לחלופין נתבקש עיקול זמני של המשלוח. הבקשה הוגשה גם נגד רונית עמידן המשמשת כאחת ממנהלי חברת בייבי'ס.

4. הבקשה נקבעה לדיון במעמד הצדדים ליום 8.6.04 ודוורון חויבה לבצע המצאת הבקשה והחלטת בית המשפט לחברת בייבי'ס ולברוש. ביום הדיון הוגשו אישורי מסירה אשר הצביעו לכאורה על המצאה כדין של מסמכי בי-דין לידיהם, ומשלא התייצבו לדיון ניתן צו למינוי כונס נכסים ועו"ד יואב ביין
מונה לכונס. בין יתר התנאים שנקבעו למתן תוקף לצו חויבה דוורון להפקיד את מלוא יתרת התמורה בעד המשלוח בחשבון נאמנות, וכך נעשה. כמו כן, נקבע כי המשלוח יאוחסן במחסני דוורון בכפר יוליס ותערך רשימת מלאי מדוקדקת. הוחלט כי דוורון תהא רשאית למכור חלק מהפריטים.

5. כונס הנכסים פעל בהתאם לצו וההנחיות שניתנו בהמשך לבקשתו. המשלוח שוחרר לאחר שדוורון שלמה את כל ההוצאות הקשורות בכך ואוחסן במחסני דוורון.

הבקשה לביטול הצו
6. ביום 13.6.04 פנו חברת בייבי'ס, ברוש ורונית עמידן, המשיבים בבקשה למינוי כונס נכסים, וכן חברת גולדי הון בע"מ
, חברת דר' בייבי בע"מ
ונתן גולדברג הטוענים לזכויות קנייניות במשלוח (להלן: טועני הזכויות) בבקשה לבטל את מינוי כונס הנכסים. על פי הנטען רכשו טועני הזכויות את המשלוח ישירות מהיצרן הסיני בעבורו שילמו לו תמורה מלאה. משהונחה תשתית עובדתית לטענת טועני הזכויות יש לבטל את מינוי הכונס שכן אין למנות כונס על נכסים שאינם של הנתבע.

7. עוד הם טוענים כי נפל פגם במינוי שכן הכונס שמונה הנו בעל עניין בהליך בהיותו עורך דין במשרד בא כח דוורון.

8. לעניין המצאת הבקשה והחלטת בית המשפט על מועד הדיון נטען על ידם כי מסמכי בי-דין נמסרו לרונית עמידן ולא לברוש אשר קבל אותם לידיו ביום 7.6.04 בשעה 20.30 ובשעה זו לא היה הסיפק בידו לפנות לעורך דין שיתייצב לדיון שנקבע למחרת.

המצאת כתבי בי-דין לחברת בייבי'ס, ברוש ורונית עמידן
9. הבקשה למינוי כונס נכסים הוגשה ביום 7.6.04. עקב דחיפות העניין נקבע דיון למחרת היום לשעה 11.00. דוורון חויבה לבצע המצאה באותו יום עד השעה 18.00. כיום, אין למעשה חולק כי בוצעה המצאה כדין אם כי מסמכי בי-דין הגיעו לברוש לטענתו בשעה מאוחרת יותר באותו יום.

10. גם אם היה קושי ליצור קשר עם פרקליט אשר יתייצב לדיון שנקבע (טענה שקשה לקבלה לאחר שבדיון התברר כי הם מיוצגים על ידי פרקליט טועני הזכויות שהוא, יחד עם בנו, בעל מניות בחברות גולדי הון בע"מ ודר' בייבי בע"מ, הנמנות על טועני הזכויות) אין הסבר מדוע לא התייצבו ברוש ורונית עמידן אישית או לא שגרו בקשה לשינוי מועד הדיון.

מינוי עו"ד יואב ביין
ככונס
11. משלא התייצבו לדיון שנקבע רשאי היה בית המשפט לראות בכך הסכמה מצדם למינוי עורך דין ממשרד בא כח דוורון, חרף הקשר המקצועי בין השניים. מה גם שנקבעו בהחלטה מנגנונים המבטיחים את זכויות חברת בייבי'ס וברוש, ובפועל לא הצביעו הם או טועני הזכויות על נזק שנגרם להם עקב מינויו של עו"ד יואב ביין
ככונס מלבד פעולתו הנמרצת לשחרר את המשלוח בהקדם. למותר לציין כי שחרור המשלוח נעשה במימון דוורון, שחרף טענת הקיזוז הפקידה את יתרת תמורת המשלוח בחשבון נאמנות. זאת ועוד, במגמה לצמצם נזק אפשרי שעלול היה להגרם עקב מינוי כונס נכסים לא ניתנה הוראה לפרסם את דבר המינוי בעיתון יומי.

הטוענים לזכויות
12. דוורון טוענת לזכויות על המשלוח מכח עסקת מכר בינה לבין היצרן הסיני (פנג) באמצעות חברת בייבי'ס וברוש המשמש כנציגה הבלבדי בארץ. לעומת זאת עמדת האחרונים וטועני הזכויות הנה כי הזכויות שייכות לטועני הזכויות מכח עסקה עם היצרן הסיני, לו שילמו את מלוא התמורה ישירות. מחלוקת זו אינה יכולה להיות מוכרעת במסגרת הליך ביניים בו אין בית המשפט קובע עובדות וממצאים וכל קביעה היא לכאורה בלבד.

13. עם זאת יצוין כי העובדה שדוורון שילמה מקדמה על חשבון המשלוח מעידה לכאורה על כריתת חוזה בינה לבין היצרן הסיני באמצעות חברת ברוש וחברת בייבי'ס. אין ראיה ולו לכאורה כי חוזה זה בוטל גם אם לאחר תשלום המקדמה המשיכו הצדדים במשא ומתן בנוגע לדרך תשלום היתרה (קיזוז או תשלום מזומנים) ואף אם העלה ברוש דרישות חדשות בנוגע למחיר המשלוח, שלא נדחו על הסף על ידי דוורון.

14. מועד העסקה של דוורון קודם למועד הנטען לביצוע העסקה על ידי טועני הזכויות. מכאן שלכאורה המדובר בעסקאות נוגדות, לדוורון זכות שביושר מעין קניינית העדיפה על אלו של טועני הזכויות.

15. טענות דוורון וטענות טועני הזכויות טעונות בירור וליבון עובדתי במסגרת ההליך העיקרי. לצורך ההכרעה בהליך דנן די בתשתית העובדתית שהונחה על ידי דוורון המעידה לכאורה על זכויותיה הקנייניות או המעין קנייניות על המשלוח.

התצהיר
16. מעיון בתצהיר המצורף בבקשה למינוי כונס נכסים עולה כי הדף בו חתימת המצהיר הועבר באמצעות פקס. מנהל דוורון נחקר בעניין זה ובעדותו טען כי חתם על התצהיר במשרד בא כחו. אף כי מתשובתו על השאלה האם יתכן שחתם ושלח את הדף החתום באמצעות פקס השיב "לא זוכר. בזמן האחרון חתמתי...זה פרט שולי שאתה שואל כדי לסגת מהעיקר" (עמ' 5 למעלה) עולה לכאורה האפשרות כי אכן כך נהג. עם זאת העניין לא הוברר די הצורך ועל כן אין להכריע בעניין על סמך אמירה זו בלבד.

17. זאת ועוד, מנהל דוורון התייצב לדיון שנקבע בבקשה למינוי כונס נכסים ובדיון בבקשה לביטול נחקר על תצהירו וחזר על תוכנו. כמו כן כאמור, העובדה כי דוורון שילמה מקדמה על חשבון יבוא המשלוח אינה שנויה במחלוקת ועובדה זו מלמדת על כריתת חוזה בקשר למשלוח על כל הזכויות הנובעות ממנו.

הבקשה להגשת תגובה לסיכומים (בש"א 12762/04)
18. באת כח דוורון הגישה בקשה להתיר לה להגיש תגובה לסיכומי טענות עו"ד אליוב
בסיכומיו. לא מצאתי מקום להתיר הגשת תגובה. עם זאת, ראוי לציין כי הלשון הבוטה בה נקט האחרון בסיכומיו לא היתה במקומה וראוי היה לו לפרקליט כי ינהג כמצופה מעורך דין ולא כמי שהנו בעל עניין. על כך ניתן לומר כי אין "הנייר סובל הכל".

הבקשה לדחייה על הסף של הבקשה לביטול (בש"א 12429/04)
19. דוורון הגישה בקשה לדחות את הבקשה לביטול מינוי כונס על הסף. איני רואה צורך לדון בבקשה זו לאחר שהבקשה לביטול נדונה לגופה והוכרעה.

בקשה לעיכוב יציאה מהארץ ולהטלת עיקול זמני (בש"א 12366/04)
20. דוורון הגישה בקשה לעכב את יציאת ברוש מהארץ וכן להטיל עיקול על כספי חברת בייבי'ס בחשבון בנק המתנהל על שמה בבנק דיסקונט לישראל בע"מ.

21. לפי האמור בבקשה מרכז עסקיו של ברוש מצוי בסין והוא מבלה את מרבית זמנו שם. לא זו בלבד שאין תשתית עובדתית לטענה כי בכוונתו לעזוב את הארץ לצמיתות אלא שנוכח הטענה כי מרכז עסקיו מצוי מחוץ לגבולות המדינה נדרשת תשתית עובדתית משמעותית יותר לביסוס הטענה. על כן הבקשה להוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ נדחית.

22. בנוגע לעיקול הזמני המבוקש - לא הונחה תשתית עובדתית לטענה כי חברת בייבי'ס עושה להברחת נכסיה (למותר לציין כי על פי האמור בבקשה אין לחברה נכסים). כמו כן הטלת עיקול זמני על חשבון בנק עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לחברת בייבי'ס, שאינו שקול כנגד התועלת שתצמח לדוורון מהעיקול המבוקש. הבקשה לעיקול זמני נדחית.

סיכום
23. מהאמור לעיל עולה כי אין מקום להורות על ביטול מינוי כונס נכסים. מה גם שהכונס סיים למעשה את עיקר מלאכתו בכך שהמשלוח שוחרר ואוחסן במחסני דוורון.

24. בהחלטתי מיום 15.6.04 קבעתי כי עד למתן החלטה אחרת לא ימכר המשלוח או חלק ממנו. השארת החלטה זו על כנה תפגע בזכויות כל הצדדים שהרי המדובר במוצר שמחירו עלול להיות מושפע מגורמים שונים כגון הצפת השוק במוצרים זולים, שינויי אופנה ועוד. בין אם הזכויות על המשלוח הן של דוורון ובין אם של טועני הזכויות הרי היבוא נעשה למטרת רווח וכל הנוגעים בדבר מעונינים למכור את המיטות לציבור הרחב תוך הפקת מירב הרווחים.

25. שקלתי אם להוסיף את עו"ד אליוב
ככונס נכסים נוסף. אין מקום לעשות כן נוכח היותו בעל עניין של ממש בתוצאות ההליך. עם זאת, משהובעה התנגדות להמשך כהונתו של עו"ד יואב ביין
ככונס, החלטתי כי מן הראוי למנות כונס אחר תחתיו שלא יהיה לו קשר אישי או מקצועי עם מי מבעלי הדין.

באי כח הצדדים יודיעו אפוא תוך שבעה ימים מיום המצאת החלטה זו לידיהם על זהות כונס הנכסים אשר ימונה תחת הכונס הנוכחי עו"ד יואב ביין
. בהעדר הודעה מוסכמת ימונה כונס אחר תחתיו לפי שיקול דעת בית המשפט. עד למינוי כונס חדש יישאר המצב על כנו. עם מינוי כונס חדש יוחלט על דרך מכירת המשלוח. ברי, כי הצדדים רשאים להודיע על הסכמה לעניין דרך מכירתו.

26. בכפוף לאמור לעיל אני דוחה את הבקשה לביטול מינוי כונס הנכסים.

הוצאות הבקשה כמו גם הוצאות הכינוס תפסקנה בהמשך.

המזכירות תמציא העתק מהחלטה זו לב"כ הצדדים.

ניתנה היום ו' בתמוז, תשס"ד (25 ביוני 2004) בהעדר הצדדים.
אריקה פריאל
, שופטת

012268/04בשא110 עליזה שפר








בשא בית משפט שלום 12268/04 חברת גולדי הון בע"מ, חברת דר' בייבי בע"מ, איתן גולדברג, חברת בייבי הרמוניס בע"מ, יעקב ברוש נ' חברת דוורון יבוא ויצוא בע"מ (פורסם ב-ֽ 25/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים