Google

מדינת ישראל - אמיר שומרוני

פסקי דין על אמיר שומרוני

5988-06/11 תתע     10/11/2011




תתע 5988-06/11 מדינת ישראל נ' אמיר שומרוני








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו



תת"ע 5988-06-11 מדינת ישראל
נ' שומרוני






בפני

שופט שמואל מלמד


בעניין:
מדינת ישראל
המאשימה



נגד


אמיר שומרוני
הנאשם

הכרעת דין

כנגד הנאשם הוגש כתב אישון לפיו, ב- 4.10.10 בשעה 11:09 ברחוב נחלת בנימין פינת רמב"ם בתל אביב נהג הנאשם על המדרכה שלא לשם חצייתה כדי להיכנס לחצרים או לצאת מהם. בניגוד לתקנה 38(א) לתקנות התעבורה.

הנאשם כפר בהאשמה המיוחסת לו ונשמעו הראיות בתיק.

מטעם התביעה העיד השוטר שטריקברגר חי, עדותו נשענה רובה ככולה על הדו"ח אשר הוא רשם ביום המקרה – ת' 1. על פי רישומי השוטר, ביום האירוע ראה השוטר את הנאשם נוסע במדרחוב בנחלת בנימין כ-60 מ' במדרכה מכיוון הכרמל עד רחוב רמב"ם על המדרכה בניגוד לתמרור ב' 1 המוצבים בכניסות למדרחוב לפיהם הכניסה אסורה בין השעות 10.00 עד 06.00 למחרת. השוטר עמד על רחוב רמב"ם פינת רחוב נחל בנימין, השוטר עצר את הנאשם ורשם לו דוח.

תגובת הנאשם לאוזני השוטר במעמד רישום הדוח הייתה: "אני לא ידעתי את זה, באתי מכיוון רחוב השומר ואין תמרור אין כניסה".

בביהמ"ש טען הנאשם כי נכנס עם הקטנוע כדין לרחוב השומר בשעה 09:30, חנה את הקטנוע במקום המסומן לחניה, בתחילת רחוב הכרמל. בסמוך לשעה שניתן הדו"ח, חזר לקטנוע במטרה לנסוע מהמקום. הנאשם פנה ימינה לתוך נחלת בנימין ובפינת רחוב רמב"ם עצר אותו השוטר. שם רשם לו את הדוח. הנאשם פנה לעיריית ת"א והציג תע"צ מהעירייה כי ברחוב השומר לא מוצב תמרור האוסר נסיעה במקום, הנאשם לא ידע כי מדובר במדרחוב .
בחקירה נגדית טען הנאשם כי הוא גר ברחוב שדרות רוטשילד והמקום מוכר לו. לדבריו הנסיעה מותרת כיוון, שאין מגבלה מכיוון נסיעתו. הנאשם טען כי נכנס מרחוב השומר, כיוון שמיתר הרחובות יש איסור כניסה, ע"מ 3 שורה 31 לפרוטוקול הדיון.
לדברי הנאשם הוא נכנס לרחוב השומר בשעה שמותר להיכנס, חנה את הקטנוע והלך לפגישה, כאשר רצה לשוב לביתו לא ניתן לנסוע דרך רחוב הכרמל כיוון שרחוב הכרמל הוא שוק שאינו עבור לכלי רכב.

לאחר ששמעתי את הצדדים, השתכנעתי כי עדות השוטר היא אמת, ומצאתי להרשיע את הנאשם.
אם אסתמך רק על עדותו של הנאשם הרי שדבריו מביאים להרשעתו ואסביר במה דברים אמורים.

הנאשם הגיע לחניה ברחוב השומר בשעה 09:30, שעה שעל פיה ההיתרים במקום מותרים בנהיגה במקום. על פי התע"צ שהוגש לבית המשפט מכל הכניסות למדרחוב נחלת בנימין מוצבים תמרורי ב- 1 פרט לרחוב השומר. לרחוב השומר יש כניסה משני רחובות, רחוב הרמב"ם ורחוב הכרמל.
הכניסה מרחוב הכרמל חסומה כיוון שמדובר במקום בו קיים שוק והנאשם אמר כדבריו בביהמ"ש בעצמו כי לא ניתן לצאת מרחוב השומר לכיוון רחוב הכרמל כי מדובר בכביש שאינו עביר לכלי רכב. משמעות הדבר היא כי הנאשם יכול היה להיכנס לרחוב השומר רק דרך רחוב רמב"ם. ולרחוב רמב"ם רק מאחד הרחובות הקשורים לנחלת בנימין. לכך מצטרף, כאשר מסתכלים במפה המצורפת לתע"צ של העירייה נראה כי צומת הרחובות של הרמב"ם השומר תחומה כולה ברחובות שבקצה הרחוב מוצב תמרור ב' 1 .כאשר, הנאשם נכנס לרחוב השומר הוא היה חייב לעבור על פני אחד מתמרורי ב' 1 האוסרים את הנסיעה בשעות מסוימות, כניסתו הייתה כדין. אולם כאשר, רצה לצאת איחר את מועד ההיתר ולמעשה נסע בשעה שאסורה בה
הנסיעה.

טענת הנאשם כי כאשר חזר מכיוון רחוב השומר משולה לאדם הנוסע בכביש חד סטרי, חונה את רכבו כאשר הוא חוזר הוא פונה פניית פרסה ונוסע בניגוד לכיוון, יכול לטעון הנהג לא היה תמרור האוסר את הנסיעה בכיוון הנגדי, טענה זו דינה להידחות כאשר חלף הנאשם על פני התמרור הרי שהחניה שלו ברחוב השומר לא מביאה לנתק מחשבתי ולמצב חדש שבו הוא לא מודע לאיסור. משחלף הנאשם על פני אחד מהתמרורים הרי שהדבר בידיעתו והדבר מחייב אותו.
העירייה הציבה תימרור מכל הכניסות למדרחוב של נחלת בנימין, מלבד מרחוב השומר. זאת לא בכדי כיוון שלרחוב השומר אין אפשרות להיכנס, אלא, כאשר חולפים על פני אחד התמרורים המורים את השעות המותרות בנסיעה וזאת על פי התע"צ שהוגש והמפה שהגיש הנאשם.

בהישעני על עדות השוטר, לו אני מאמין, ולאחר שהזהרתי עצמי כי מדובר בעדות יחידה. אני מרשיע את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

ניתנה היום,
י"ג מר חשוון תשע"ב , 10 נובמבר 2011, במעמד הצדדים










תתע בית משפט לתעבורה 5988-06/11 מדינת ישראל נ' אמיר שומרוני (פורסם ב-ֽ 10/11/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים