Google

ירון שמלצר - עירית חיפה, יונה יהב - ראש עיריית חיפה, אילן שדות - סמנכ"ל משאבי אנוש

פסקי דין על ירון שמלצר | פסקי דין על עירית חיפה | פסקי דין על יונה יהב - ראש עיריית חיפה | פסקי דין על אילן שדות - סמנכ"ל משאבי אנוש |

12317-05/11 סע     28/11/2011




סע 12317-05/11 ירון שמלצר נ' עירית חיפה, יונה יהב - ראש עיריית חיפה, אילן שדות - סמנכ"ל משאבי אנוש








בית דין אזורי לעבודה בחיפה



ס"ע 12317-05-11 שמלצר נ' עירית חיפה
ואח'

תיק חיצוני
:


לפני
כב' הרשמת שגית דרוקר

המבקש
ירון שמלצר


נגד

המשיבים
1. עירית חיפה
2. יונה יהב - ראש עיריית חיפה
3. אילן שדות - סמנכ"ל משאבי אנוש




החלטה

1.
לפניי בקשה לפטור מאגרה, אשר הוגשה מטעם המבקש (התובע), לפיה מתבקש בית הדין לפטור המבקש מתשלום האגרה המתחייבת בגין התובענה נשוא התיק העיקרי דנן, זאת מפאת מצוקתו הכלכלית הקשה של המבקש (להלן: "הבקשה").

2.
טענות המבקש, כפי שפורטו בבקשה ובתצהירו שצורף לבקשה, הן בתמצית כדלקמן:

א.
למבקש 4 ילדים קטינים שהבכור בהם בן 14.
ב.
המבקש הושעה מתפקידו מאז 12/07 ושכרו הופחת בכ-4,000 ₪ לחודש ועומד כיום על 3,980 ש"ח.
ג.
נפתחו כנגד המבקש תיקי הוצל"פ רבים בגין אי עמידה בתשלומי ארנונה, מים חשמל, טלפון כשחובותיו נאמדים על כ-100,000 ש"ח.
ד.
המבקש אינו עומד בתשלומי משכנתא (בסך של 3,850 ₪ לחודש), ביטוחים.
ה.
אשת המבקש משתכרת כ-3,400 ₪ לחודש.
ו.
אין בידי המבקש נכסים פרט לרכב/ים ישן/נים ללא ביטוח וטסט מעוקלים לצדדי ג'.
ז.
למבקש עילת תביעה טובה.
ח.
בשל כל האמור לעיל, אין בידי המבקש לשלם את האגרה המתחייבת בגין התובענה נשוא התיק העיקרי.

יצוין, כי לבקשה צורפו מסמכים ממסמכים שונים, לרבות תלושי שכר, רשימת תיקי הוצאה לפועל שנפתחו כנגד המבקש, הודעות בדבר חובות לעירייה חברת ביטוח ורשות השידור וכיוצ"ב.


3.
בהחלטתי מיום 5.10.11 הוריתי לבא-כח המבקש להמציא עותק הבקשה ועותק של כתב התביעה למשיבים למתן תגובתם וכן הוריתי לתובע להגיש פרטים נוספים המתייחסים לכיצד ידו משגת במימון עו"ד בהליכים משפטיים, האם בבעלות המבקש ואשתו רכבים והאם קיימים להם חסכונות.

4.
ביום 26.10.11 הגיש התובע תגובה במסגרתה טען כי בבעלות המבקש ואשתו רכבים נעדרי ביטוח ומעוקלים וכי עוה"ד שייצגו אותו בהליכים אחרים עשו כן בהתנדבות ללא קבלת שכ"ט.

5.
המשיבים הגישו תגובתם ביום 22.11.11, במסגרתה נטען, בין היתר, כי המבקש אינו עומד בדירשות התקנות לעניין הפירוט הנדרש וכי הבקשה אינה נתמכת במסמכים הן לעניין הוכחת מצבו הכלכלי (הכנסות נטענות של רעייתו, הכנסות מקצבאות מל"ל, לא פרט קיומם של חסכונות, לא פרט מאמצים שעשה ככל שעשה לגביית סכום האגרה) והן לעניין קיומה של עילת תביעה.
הכנסות המבקש לחודש לאחר ההשעייה מסתכמות בכ-10,000 ₪ לחודש. החוב לרשות השידור מתייחס לחודש 3/11, כאשר המבקש מיוצג בשתי תביעות נוספות שהגיש על ידי ב"כ שונים.

6.
ביום 27.11.11 הגיש המבקש תגובה לתגובת המשיבים במסגרתה חזר על האמור בבקשתו ובתגובתו הקודמת.

ההכרעה:

4.
לאחר עיון בבקשה על נספחיה, ולאחר עיון בכתב התביעה, נחה דעתי כי דין הבקשה לפטור מאגרה להתקבל אולם רק בחלקה, כפי שיפורט להלן.

5.
תנאי לפתיחת הליך בבית הדין לעבודה הינו תשלום אגרה. זהו הכלל. בצידו של כלל זה נקבע בתקנות האגרות חריג בדמות הפטרתו של בעל דין מתשלום אגרה בית הדין. תכליתו של חריג זה לאזן בין האינטרס העומד מאחורי תשלום האגרה מחד, לבין זכות הגישה לערכאות, מאידך (ע"ע (ארצי) 292/07 מזור – גיל עד, פסקאות 11-12 (טרם פורסם) 29.11.07)).

6.
בעניינו אין התובע נחשב לבעל דין הפטור מאגרה בשים לב להוראת תקנה 3 לתקנות ביה"ד לעבודה אגרות (התשס"ח -2008) (להלן: תקנות האגרות). המבקש, מבקש לפטור אותו מתשלום האגרה בשים לב לכך כי אין ביכולתו לשלם האגרה. על מנת להיעתר לבקשה כזו יש להראות קיומם של שני תנאים. האחד – כי ההליך מגלה עילה. השני - כי אין ביכולת המבקש לשלם האגרה
בשים לב ליכולתו האישית בלבד, בהסתמך על רכושו, שלו של בני משפחתו (תקנות 12 לתקנות האגרות).

7.
באשר לתנאי הראשון עיון בכתב ההגנה מעלה כי קיים ספק ביחס לסיכויי תביעתו של המבקש. אין אני מביעה דיעה בשלב זה באשר לסיכויי התביעה אולם ככל שיוכיח התובע טענותיו עשוי הוא לזכות בסעדים שתבע חלקם או כולם. בשים לב לאמור אין לומר בשלב זה שהתביעה טורדנית או קנטרנית אולם נראה על פניו כי ייתכן והתביעה הינה מופרזת ונוכח האמור פרט לסיבות הנוספות שיפורטו להלן לא מצאתי לנכון להפחית את סכום האגרה כי אם לחלקה לשיעורים כמבואר להלן.
8.
באשר לתנאי השני, מעיון בחומר המונח בפני
י, לא שוכנעתי כי התובע הצליח להראות כי אין ביכולתו לשאת בתשלום האגרה. אין להתעלם מכך שלכאורה מצבו הכלכלי של התובע אינו קל אך ככל שעל פי דברי התובע קיימים ברשותו רכבים ישנים אותם ניתן למכור וככל שנדרש הוא לעמוד בתשלומי משכנתא בגובה הנטען הרי שאין מניעה להאריך את תקופת המשכנתא ולשלם תשלומים חודשיים נמוכים יותר מאלה המשולמים על ידו וזאת עד להתאוששות כלכלית. לציין, כי גובה ההכנסות של התובע ורעייתו אינם מעידים על חוסר יכולת לשם האגרה כי אם על קושי לשלם האגרה בסכום אחד.


9.
בשים לב לאמור הגעתי למסקנה כי יש לקבל הבקשה בחלקה באופן שאגרת בית הדין בסך 4,866 ₪ תשולם בשיעורים של עשרה תשלומים חודשיים שווים. שוברים לתשלום אגרה יימסרו לתובע במזכירות ביה"ד תשלום ראשון ישולם עד ליום 10.12.11.

10.
לא יהיה צו להוצאות.

11.
מזכירות בית הדין תקבע מעקב אחר תשלום האגרה ותשלח העתק החלטה זו לצדדים.







ניתנה היום, ב' כסלו תשע"ב, 28 נובמבר 2011, בהעדר הצדדים.








סע בית דין אזורי לעבודה 12317-05/11 ירון שמלצר נ' עירית חיפה, יונה יהב - ראש עיריית חיפה, אילן שדות - סמנכ"ל משאבי אנוש (פורסם ב-ֽ 28/11/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים