Google

אריק קטורזה, אסתר קטורזה - לטיף בן יצחק

פסקי דין על אריק קטורזה | פסקי דין על אסתר קטורזה | פסקי דין על לטיף בן יצחק

8911-03/11 תק     28/11/2011




תק 8911-03/11 אריק קטורזה, אסתר קטורזה נ' לטיף בן יצחק








בית משפט לתביעות קטנות בבאר שבע



ת"ק 8911-03-11 קטורזה ואח' נ' בן יצחק






בפני

כב' השופטת בדימוס
רות בהט


תובעים

1
.
אריק קטורזה

2
.
אסתר קטורזה


נגד


הנתבע

לטיף בן יצחק




פסק דין


זוהי תביעה לפיצוי התובעים בגין הוצאות ייצוג על ידי עו"ד ומחצית הוצאות הסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים בתיק אחר.

התובעים טוענים כי הם בעלים משותפים יחד עם הנתבע בעסק בדרך חברון, 10 בבאר שבע. נגד כל השותפים הוגשה תביעה על ידי מר דודו מלכה, והם נאלצו לפנות לעו"ד שטיפלה בתיק. הנתבע סרב להשתתף בשכר טרחתה וכן סרב לשאת במחצית סכום הפשרה אליו הגיעו הצדדים במסגרת אותו תיק.

הנתבע טען בכתב ההגנה כי התובע 1 פעל על דעת עצמו לא יידע את הנתבע במהלכים ולא תאם עימו מראש דבר. בתגובה בכתב לאחר שהתובעים צרפו מסמכים נוספים אישר הנתבע כי חתם על ייפוי כוח לעו"ד אולם טען כי שכר הטרחה לא סוכם איתו. נוסף על כך הסכם הפשרה לא נחתם על ידו. מדובר לטענתו בהסכם פשרה גרוע כי לדעתו דודו מלכה, אותו תובע בתיק נשוא כתב התביעה לא רצה את החנות בה הם שותפים ועמדו להשכיר לו ולא היה מעוניין בה. נוסף על כך היו ראיות שהיו גורמות לכך כי התביעה הייתה נמחקת על הסף. לסיכומי של דבר הוא טוען כי התובע 1 נהג ברשלנות בעת שלא קיבל את אישור הנתבע 1 לגובה שכר הטרחה של עו"ד וכן להסכם הפשרה.

מעת שהנתבע הודה בכך שחתם על ייפוי כוח לעו"ד, לא היה צורך באישורו הן לגובה שכר הטרחה והן להסכם הפשרה. הנתבע אינו יכול להתנער מחובותיו כשותף, שעה שמוגשת נגדו תביעה גם באופן אישי. הוגשו מסמכי הדיון לעיוני ומהם עולה כי נטענה טענה של ניהול משא ומתן במקביל עם שוכר אחר והפרת חובת תום הלב של התובעים כלפי אותו מלכה דודו,. בנוסף על כך כבוד השופט אקסלרד נעתר לבקשה למתן צו מניעה במעמד צד אחד. הדיון היה קבוע במעמד שני הצדדים ולא ברור על סמך מה סבור הנתבע כי טיפול משפטי ראוי היה גורם למחיקת הבקשה והתביעה על הסף. אין די בהפרחת השערות בדבר רשלנות כדי לבסס את טענות הנתבע.

הוגשו לעיוני מסמכים בדבר הסכומים ששולמו לעו"ד כשכר טרחה, וכן תשלומים ששולמו בגין מחצית הסכם הפשרה, לרבות אישור בית המשפט להסכם זה. התובעים עשו כראוי כאשר על מנת להקטין את הנזק כאשר שילמו הן את שכר הטרחה והן את הסכומים בגין הפשרה.

הוגשו לעיוני חשבוניות מס וקבלות, ובאחת מהן אף צויין במפורש כי המדובר בתקבולים על חשבון שכר טרחה שחייב הנתבע.
אמנם לא הוגש לי הסכם שותפות בין הצדדים אולם הנתבע לא טען כי בהתאם להסכם השותפות אם קיים הסכם כזה בכתב עליו לשאת פחות ממחצית חבות השותפות.

לאור האמור לעיל אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובעים סכום של 26,038 ₪ שיישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום 6.3.11 ועד התשלום בפועל וכן תוצאות משפט לרבות החזר אגרה בסך 750 ₪. סכומים יישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום 6.3.11 ועד התשלום בפועל.

המזכירות תעביר עותק מפסק הדין לצדדים.






ניתן היום,
ב' כסלו תשע"ב, 28 נובמבר 2011, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 8911-03/11 אריק קטורזה, אסתר קטורזה נ' לטיף בן יצחק (פורסם ב-ֽ 28/11/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים