Google

דניאל בן לולו - מדינת ישראל

פסקי דין על דניאל בן לולו |

8020/04 עפ     23/06/2004




עפ 8020/04 דניאל בן לולו נ' מדינת ישראל




1


בתי המשפט
בית המשפט המחוזי בירושלים
בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
עפ 008020/04


בפני
:
כבוד השופטת יפה הכט
- סגנית נשיא
כבוד השופט משה רביד

כבוד השופטת אורית אפעל-גבאי


28/06/2004



בעניין:
דניאל בן לולו

באמצעות הסניגוריה הציבורית


ע"י ב"כ עו"ד
רוזה פרידמן

המערער


נ ג ד



מדינת ישראל

באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים


ע"י ב"כ עו"ד
גאולה כהן

המשיבה

פסק דין


1. במסגרת הסדר טיעון הודה המערער והורשע בבית משפט השלום בירושלים (כב' השופטת ר' פרידמן-פלדמן) בעובדות כתב האישום בת"פ 1019/99, לפיהן החזיק בביתו סם מסוכן מסוג חשיש לשימוש עצמי וכלים המשמשים לצריכת סמים. המערער צירף תיק נוסף ת"פ 3299/99 והודה בהחזקת סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל 13.78 גרם בביתו ו-58.9 גרם נטו ברכבו.

2. בהסדר הטיעון הוסכם, כי יופעל מאסר על תנאי התלוי ועומד נגד המערער בתיק אחר למשך 60 יום, אשר ירוצה בדרך של עבודות שירות. בנוסף ייגזר עליו מאסר על תנאי בגין כל עבירת רכוש ואלימות כולל איומים, ובגין כל עבירת סמים למעט החזקה לשימוש עצמי.
דא עקא, שחלפו שלוש שנים והמערער לא התייצב לפני הממונה על עבודות השירות. תחת זאת, הוא נכנס לסירוגין למרכז גמילה. הדיון בעניינו נדחה פעם אחר פעם ולא נראה היה כי ניתן להשלים את ההליך על פי הסדר הטיעון.

3. הצדדים הגיעו להסדר חדש, לפיו יוגש תסקיר שירות מבחן, ואם הוא יהיה חיובי ויצביע על גמילה מסמים, לקיחת אחריות ומסלול חיובי - יוארך המאסר על תנאי התלוי ועומד נגדו, וכן ייגזר עליו מבחן טהור בתיק אחד ובתיק האחר שירות לתועלת הציבור.
4. המערער לא החזיק ביד שהושטה לו ולא חדל משימוש בסמים. במצב עניינים זה הפעיל בית משפט קמא את המאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד נגד המערער וגזר עליו חודשיים מאסר במצטבר בגין העבירות בהן הורשע, ובסך הכל 4 חודשי מאסר. כמו כן גזר עליו מאסר על תנאי למשך 6 חודשים שלא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר, כל עבירת רכוש ואלימות כולל איומים, וכל עבירה על פקודת הסמים המסוכנים להוציא עבירה של החזקת סם לשימוש עצמי, וכן חודשיים מאסר על תנאי בגין עבירה של החזקת סם לשימוש עצמי.

הערעור נסב על משך תקופת המאסר בפועל ועל רכיבי המאסר על תנאי.

5. בטרם נשמע הערעור הודיעה ב"כ המערער כי המערער עבר גמילה פיזית, עתה הוא אמור להיכנס למוסד בצפון הארץ לצורך המשך טיפול, וביקשה להורות לשירות המבחן להכין תסקיר לקראת הדיון היום.

6. תסקיר שירות המבחן מיום 17.6.04 אינו מצביע על תפנית של ממש בדפוס חייו של המערער. שירות המבחן מציין, כי התרשם מבחור הנמצא עדיין בשלבים של הכחשת התלות הרגשית בסמים ואינו רואה צורך בטיפול עמוק וארוך-טווח לגמילה מסמים. כמו כן בולטים קשיים בלקיחת אחריות על מהלך חייו ומניפולטיביות, מה גם שלא ניתן לסמוך על המידע שהוא מוסר. שירות המבחן מעריך, כי המערער אינו בשל בשלב זה של חייו להשתלב בטיפול בבעיית הסמים ונמנע מהמלצה.

7 אנו סבורים, כי למערער ניתנו הזדמנויות לרוב, אותן הוא לא השכיל לנצל. העבירות שביצע אמנם מעברו הרחוק, אך הוא טרם פרע את חובו בגינן.
בנקודה אחת הסכימה ב"כ המשיבה שיש לקבל את הערעור, והיא בעניין המאסר על תנאי הגורף שנקבע בגזר הדין.



8. התוצאה היא שהערעור נדחה, בכפוף לכך שבחלק המאסר על תנאי שבגזר-הדין שהוטל על המערער - יבוטל התנאי שעניינו עבירות אלימות ואיומים, ויוותרו על כנם התנאים המתייחסים לעבירות על פקודת הסמים המסוכנים.

9. המערער יתייצב לריצוי עונש המאסר ביום 1.8.04 עד השעה 12:00 בבית המעצר במגרש הרוסים.



ניתן היום ד' בתמוז, תשס"ד (23 ביוני 2004) במעמד המערער, באת כוחו וב"כ המשיבה.




יפה הכט
, סגנית נשיא

משה רביד
, שופט

אורית אפעל-גבאי
, שופטת



008020/04עפ 053 יפה הכט








עפ בית משפט מחוזי 8020/04 דניאל בן לולו נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 23/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים