Google

מדינת ישראל - מדינת ישראל,המועצה הדתית בקעת הירדן מגילות תמר מעלה אפרים,אברהם קופולוביץ', מ"מ יו"ר המועצה הדתית

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על המועצה הדתית בקעת הירדן מגילות תמר מעלה אפרים | פסקי דין על אברהם קופולוביץ' | פסקי דין על מ"מ יו"ר המועצה הדתית |

1360/04 ברע     29/06/2004




ברע 1360/04 מדינת ישראל נ' מדינת ישראל,המועצה הדתית בקעת הירדן מגילות תמר מעלה אפרים,אברהם קופולוביץ', מ"מ יו"ר המועצה הדתית





בית הדין הארצי לעבודה



ברע001360/04



מדינת ישראל
המבקשת

-

1. מדינת ישראל

2. המועצה הדתית בקעת הירדן מגילות תמר מעלה אפרים

3. אברהם קופולוביץ'
, מ"מ יו"ר המועצה הדתית


המשיבים


לפני: הנשיא סטיב אדלר

החלטה

1. לפני בקשת רשות ערעור על החלטתו של בית הדין האזורי בירושלים מיום 6.6.2004 (השופטת שרה שדיאור ונציג הציבור מר והב; בש"א 15862/04), בה נדחו טענותיה של המבקשת (להלן: המדינה) בדבר העדר סמכות עניינית לבית הדין בתביעתו של המשיב 1 (להלן: הרב גרוסמן) כנגדה.

2. בקשתה של המדינה בפני
נו נסובה בעיקרה על הטענה, כי גימלתו של רב נבחר או של יו"ר מועצה דתית, כמו גם הדיון בשאר תנאי העסקתו, בהיותם מוסדרים בחקיקה או בהחלטות מנהליות, אינם באים בגדי סמכותו של בית הדין לעבודה. בית הדין האזורי דחה טענה זו ומכאן בקשת רשות הערעור שלפנינו.

3. לאחר שנתתי דעתי לבקשה ותוך שלא נעלמה מעיני הסוגיה העקרונית שעולה לדיון במסגרתה, אני מחליט שלא להיעתר לה. זאת, מבלי בקש את תשובת המשיבים.



4. תביעתו של הרב גרוסמן עילתה בהפסקת תשלום הפנסיה כפי ששולמה לו במשך שתים עשרה שנים ברציפות. בית הדין האזורי קבע כי מדובר בעילה המצויה בגדרי סמכותו העניינית של בית הדין לעבודה. לא מצאתי טעות בהחלטה זו של בית הדין האזורי שיש בה להצדיק היעתרות לבקשה.
טענותיה של המדינה בדבר היקף תחולתה של הלכת סרוסי, כפי שנקבעה על ידי בית המשפט העליון בדנג"ץ 4601/95 סרוסי נ' בית הדין הארצי לעבודה, פ"ד נב(4) 817, יוכרעו אף הן במסגרת ההליך העיקרי ולאור חומר הראיות בכללותו.

5. לא זו אף זו, על פני הדברים, הפסקת תשלום גימלתו של הרב גרוסמן, קשורה לכאורה עם הפסקת תקצובן של המועצות הדתיות. משכך, אני סבור, כי נודעת חשיבות להיותה של המדינה צד להמשך ההליכים בתיק זה שיהא בה כדי לשפוך אור על הסוגיה בכללותה.

6. סוף דבר - הבקשה נדחית.
אין צו להוצאות.


ניתנה בהעדר הצדדים היום י' בתמוז התשס"ד (29.6.2004) ותשלח לצדדים.


סטיב אדלר

נשיא









ברע בית הדין הארצי לעבודה 1360/04 מדינת ישראל נ' מדינת ישראל,המועצה הדתית בקעת הירדן מגילות תמר מעלה אפרים,אברהם קופולוביץ', מ"מ יו"ר המועצה הדתית (פורסם ב-ֽ 29/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים