Google

איתן ישראלי - מנהל מקרקעי ישראל (מחוז מרכז)

פסקי דין על איתן ישראלי | פסקי דין על מנהל מקרקעי ישראל (מחוז מרכז)

49897-01/12 רעא     30/01/2012




רעא 49897-01/12 איתן ישראלי נ' מנהל מקרקעי ישראל (מחוז מרכז)






בפני

כב' השופטת עפרה צ'רניאק
מבקש

איתן ישראלי

ע"י ב"כ עוהד, עמוס ואן-אמדן ואח'
נגד

משיב
מנהל מקרקעי ישראל (מחוז מרכז)

ע"י ב"כ עוה"ד הילה קליין
(פמת"א - אזרחי)

החלטה

בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בתל אביב מיום 25.12.11.

ההחלטה ניתנה במסגרת תובענה שהגיש המבקש כנגד המשיב להשבת סכומים בסך 188,873 ₪ שנגבו ממנו לטענתו ביתר ולפיצוי בסך 50,000 ₪ בגין נזקים ועוגמת נפש.

ביום 9.11.11 הורה בימ"ש קמא - על פי הסכמה דיונית - על מחיקה מכתב התביעה של רכיב עוגמת הנפש ושל סכום נוסף של 30,000 ₪ הנוגע להשבת סכום ערבות שחולטה, והתיק נקבע לחקירת השמאי מטעם המבקש ולסיכומים בע"פ ליום 25.12.11.

לאחר החלפת הייצוג על ידי המבקש, פנה המבקש ביום 25.12.11 באמצעות ב"כ הנוכחי וביקש לחזור בו מן ההסכמה הדיונית דלעיל.
בהחלטתו מיום 25.12.11 נשוא הבר"ע קבע ביהמ"ש בין היתר כי "אינני מאשר את חזרת התובע (המבקש) מהסכמתו, במיוחד לא לאחר שעל יסוד הודעה זו נקבעה מתכונת הדיון בתיק זה ונקבע דיון להיום. הדיון יתקיים במתכונת שנקבעה. חקירת השמאי תישמע לאלתר ולאחר מכן יישמעו סיכומי הצדדים ...
אינני רואה מקום לכפות על התובע לקיים את הדיון בתביעתו, בטרם מתן אפשרות להעמיד את החלטת בית המשפט במבחן ערכאת הערעור, ועל כן יידחה הדיון.

יחד עם זאת, עמדת התובע שנמסרה במפתיע בפתח הדיון, מצדיקה פסיקת הוצאות על ביטול זמנו של הצד שכנגד ועל ביטול זמנו של בית המשפט. כמו כן, יש לפסוק את הוצאותיו של השמאי מטעם התובע ... התובע ישלם לנתבעת הוצאות משפט בסך 2,500 ₪. התובע ישלם לאוצר המדינה הוצאות בסך 2,500 ₪".
לציין כי בהחלטה מיום 25.1.12 הורה בימ"ש קמא לאור בקשת המבקש כי הדיון בתובענה יעוכב עד להכרעה בבר"ע.
המלצתי לצדדים להסכים על ביטול ההחלטה נשוא הבר"ע - בכפוף להטלת הוצאות על המבקש בסכום ובמועד שתקבע ערכאה דיונית - ועל קבלת עתירת המבקש לחזור בו מההסכמה הדיונית דלעיל ולסכום התביעה המקורי.
במקרה הנדון דומה לכאורה שלא הוגשו תצהירים וראיות וטרם התקיימה ישיבת הוכחות, גם לא חלף על פניו פרק זמן ארוך מיום אישור ההסכמה הדיונית ועד להגשת הבקשה לביטולה. לא ראיתי לכאורה איזה נזק או עיוות דין ייגרם למשיב כתוצאה מביטול ההסכמה הדיונית, מעבר לצורך בהבאת ראיות וניהול ההליך גם בנוגע לרכיבים התביעה שנמחקו וניתן יהיה לפצות על כך בהוצאות הולמות, לרבות הטלת הוצאות לאוצר המדינה.

גם אם מדובר במחדל דיוני לכאורה של המבקש, דומה לכאורה שיש להעדיף בנסיבות את בירור כל צרכי ההכרעה שבמחלוקת על פני הסדר דיוני שלא יאפשר לכאורה לבית המשפט להכריע במלוא המחלוקות האמיתיות שבין הצדדים בעניינים נשוא התובענה.

זאת ועוד משעוכב הדיון על ידי בימ"ש קמא עד להכרעה בבר"ע ניטל עוקצה של ההחלטה מכל וכל.

יודיעוני הצדדים עמדתם להמלצתי הנ"ל בתוך 14 ימים מהמצאת החלטה זו.

ככל שלא תהיה הסכמת המשיב כאמור, יגיש המשיב תשובתו לבר"ע בתוך 14 ימים מהמצאת החלטה זו. על נוסח תשובת המשיב יחולו הוראות תקנה 406(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי ותיכלל בה התייחסות לאפשרות שבית המשפט יפעיל סמכותו לפי תקנה 410 לתקנות סדר הדין האזרחי. העדר תשובה כמוהו כהסכמה לקבלת הבר"ע.

המזכירות תודיע תוכן החלטה זו לצדדים.
ניתנה היום, 30 ינואר 2012, בהעדר הצדדים.
בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
רע"א 49897-01-12 ישראלי נ' מנהל מקרקעי ישראל
1 מתוך 3








רעא בית משפט מחוזי 49897-01/12 איתן ישראלי נ' מנהל מקרקעי ישראל (מחוז מרכז) (פורסם ב-ֽ 30/01/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים