Google

רז זלצמן, אורלי זלצמן - שלמה רוזן, פטרה רוזן שמידט, אמיקוף בע"מ, חברה להנדסה בנין פיקוח , בעלי הדירות בבנין המשותף בשדרות ויצמן 13, רמת השרון

פסקי דין על רז זלצמן | פסקי דין על אורלי זלצמן | פסקי דין על שלמה רוזן | פסקי דין על פטרה רוזן שמידט | פסקי דין על אמיקוף | פסקי דין על חברה להנדסה בנין פיקוח | פסקי דין על בעלי הדירות בבנין המשותף בשדרות ויצמן 13 | פסקי דין על רמת השרון |

37726/04 א     07/07/2004




א 37726/04 רז זלצמן, אורלי זלצמן נ' שלמה רוזן, פטרה רוזן שמידט, אמיקוף בע"מ, חברה להנדסה בנין פיקוח , בעלי הדירות בבנין המשותף בשדרות ויצמן 13, רמת השרון




1
בתי המשפט
ת.א 037726/04
בש"א 169679/04
בית משפט השלום תל אביב-יפו
07/07/2004
תאריך:
כב' השופטת מארק - הורנצ'יק דליה

בפני
:
המבקשים
(הנתבעים מס' 8)
1. רז זלצמן

2. אורלי זלצמן

בעניין:
נ ג ד

המשיבים
(התובעים
1. שלמה רוזן

2. פטרה רוזן שמידט
3. אמיקוף בע"מ
, חברה להנדסה בנין פיקוח

נהול וביצוע משיבה ורמלית
(הנתבעת מס' 1)
4. בעלי הדירות בבנין המשותף בשדרות
ויצמן 13
, רמת השרון
משיבים פורמליים
(הנתבעים מס' 2-7, 9-16)

5. נציגות הבית המשותף בשררות ויצמן 13
,
רמת השרון
.

משיבה פורמלית
(הנתבעת מס' 17)
החלטה
בפני
י בקשה לדחייה התביעה על הסף כנגד הנתבעים מספר 8 (להלן: "המבקשים") מחמת העדר יריבות.
1. ביום 11.5.2004 הגישו המשיבים 1 ו-2 (להלן: "המשיבים") תביעה כנגד המבקשים וכנגד המשיבים 3-5 שעילתה נובעת מהתקנת מעלית בבית המשותף שבשדרות ויצמן 13
, רמת השרון
(להלן: "הבית המשותף").

2. לטענת המבקשים יש לדחות את התביעה כנגדם על הסף מחמת העדר יריבות. לטענתם, האירועים המתוארים בכתב התביעה התרחשו במהלך שנת 2001 בעוד המבקשים רכשו את דירתם בבית המשותף ביום 10.4.2002. לטענתם, כל טענות המשיבים והעובדות הנזכרות בכתב תביעתם מתייחסות למעשים שנעשו עובר למועד בו רכשו את דירתם בבית המשותף.

3. ההלכה היא כי סילוק תביעה על הסף הוא אמצעי קיצוני הננקט בלית ברירה, כפי שמציינת כבוד השופטת ט' שטרסברג-כהן ברע"א 1689/97 גראונד א.ש. בע"מ נ' אדם טבע ודין, תק-על 97(2), 174:

"סילוק תביעה על הסף הוא צעד קיצוני באשר נשלל על ידו ממתדיין, יומו בבית המשפט ודלתותיו נסגרות בפני
ו מבלי שהיה בידו לשטוח עצומותיו בפני
בית המשפט".
וכן המלומד א' גורן בספרו סוגיות בסדר דין אזרחי (מהדורה שביעית), עמ' 138 מסביר מהי המדיניות השיפוטית הראויה באשר לסילוק תובענה על הסף:
"הנחיה כללית, שיש לראות בה את המדיניות המשפטית הרצויה, היא כי מחיקת תובענה או דחייתה על הסף 'הן בגדר אמצעים, הננקטים בלית ברירה'. די בכך שקיימת אפשרות, אפילו קלושה, שעל-פי העובדות המהוות את עילת התביעה יזכה התובע בסעד שהוא מבקש, כדי שהתביעה לא תימחק בעודה באיבה".

4. לטענת המבקשים, הסכסוך נשוא התביעה פרץ למעלה מ-6 חודשים לפני שרכשו את דירתם, ובעת רכישת הדירה לא הובא לידיעתם דבר בנוגע למחלוקת הקיימת בין בעלי הדירות, פרט לעובדה שבכל קומה יש דייר אחד שלא משתתף בזכות השימוש במעלית מרצונו. על כן, אין המבקשים אחראים לעוולות הנטענות בכתב התביעה. עוד ציינו המבקשים, כי מוכרת הדירה רכשה דירה אחרת בבית המשותף ועל כן צורפה כנתבעת 10 לכתב התביעה.
מנגד טוענים המשיבים, כי אין מדובר אך בתביעה לסעד כספי בגין נזקים שנגרמו, אלא גם בתביעה לצו עשה הדורש הריסת ההגבהה שנבנתה בשטח הגג הפרטי שלהם ושנוצרה כתוצאה מבניית החלק העליון של פיר המעלית (להלן: "ההגבהה"). על כן הואיל ומדובר ברכוש משותף העניין נוגע לכלל בעלי הדירות בבית המשותף והמבקשים בכללם.

5. כאמור לעיל, בית המשפט יורה על סילוק תביעה בשלב מקדמי רק אם יתברר לו כי גם אם תוכחנה כל הטענות העובדתיות בכתב התביעה, עדיין לא יוכל התובע לזכות בסעד המבוקש כנגד הנתבע.
בשלב הסף - אין בית המשפט שומע ראיות ואינו מברר עובדות, אלא חי בשלב זה מכתבי הטענות בלבד.

6. מעיון בכתב התביעה עולה כי המשיבים תובעים, בין היתר, כי ההגבהה תוסר כך שהמצב יוחזר לקדמותו. דהיינו, התביעה מתייחסת לשינויים ברכוש המשותף השייך לכלל בעלי הדירות, והמבקשים בכללם.

אמנם, מציינים המבקשים בסעיף 7 לבקשתם, כי הם אינם מתנגדים לפסיקת בית המשפט "ככל שהתביעה מתייחסת לשינויים מבניים, אשר לא יפגעו בתפקודה של המעלית, וכל עוד לא יחייבו את המבקשים בהוצאות בהקשר לשינויים אלה" [ההדגשה שלי - ד' מ' ה']. אולם, בשלב מקדמי זה עוד לפני שהחל דיון לגופה של התביעה אין לדעת אם שינויים מבניים, ככל ויהיו, לא יפגעו בתפקודה של המעלית לפרק זמן מסוים או אף לצמיתות.
דהיינו, החלטת בית המשפט לגופה של התביעה עשויה להשפיע גם על זכותם של המבקשים ברכוש המשותף ועל כן לא ניתן לומר כי אין יריבות בינם לבין המשיבים.
7. התוצאה
הבקשה לדחיית התביעה על הסף נדחית.

המבקשים ישאו בהוצאות המשיבים מספר 1 ו-2 לרבות שכ"ט עו"ד בסך כולל של 1,000 ₪ בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה וריבית כקבוע בחוק.
המזכירות תשלח העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום י"ח בתמוז, תשס"ד (7 ביולי 2004) בהעדד הצדדים

מארק - הורנצ'יק דליה
, שופטת








א בית משפט שלום 37726/04 רז זלצמן, אורלי זלצמן נ' שלמה רוזן, פטרה רוזן שמידט, אמיקוף בע"מ, חברה להנדסה בנין פיקוח , בעלי הדירות בבנין המשותף בשדרות ויצמן 13, רמת השרון (פורסם ב-ֽ 07/07/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים