Google

כהן ינון, כהן טובה - זאב מאי, לונדנר דניאל, לונדנר יצחק ואח'

פסקי דין על כהן ינון | פסקי דין על כהן טובה | פסקי דין על זאב מאי | פסקי דין על לונדנר דניאל | פסקי דין על לונדנר יצחק ואח' |

1892/08 א     20/02/2012




א 1892/08 כהן ינון, כהן טובה נ' זאב מאי, לונדנר דניאל, לונדנר יצחק ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 1892-08 כהן יננון נ' מאי ואח'






בפני

כב' השופטת
רות רונן


התובעים
:

כהן ינון
כהן טובה
ע"י ב"כ עו"ד כנן


נגד


הנתבעים
:

1.זאב מאי
2.לונדנר דניאל
ע"י ב"כ עו"ד לונדנר
3.לונדנר יצחק
ע"י ב"כ עו"ד טהורי
4.ביצור בינוי פיתוח ועבודות עפר בע"מ
5.יצחק קובי
נתבעים 4-5 ע"י ב"כ עו"ד גולדברג
6.שמחה אלבוים
ע"י ב"כ עו"ד רוזנטל




פסק דין



1.
עניינה של התביעה בבית משותף בנמצא בחלקה 65 בגוש 6187 ברחוב עצמון 29 בבני ברק (והוא יכונה להלן: "הבניין"). הבניין נבנה מכוח הסכם קומביניצה מיום 11.10.1981, בו התקשרו בעלי הקרקע – נתבעים 2-3 עם הקבלן - הנתבעת 5 באמצעות מנהלה הנתבע 4.

2.
התובע רכש (באמצעות אמו) את אחת הדירות בבניין, מכוח הסכם מיום 20.12.1982. בבניין נבנו 6 דירות, 3 מהן יועדו לקבלן ו-3 לבעלי הקרקע. דירת התובע היתה אחת הדירות שנרכשו מהקבלן. בבניין ישנם 6 מקומות חנייה, 3 מקומות חנייה מקורים ו-3 מקומות חנייה שאינם מקורים. בעוד שאין מחלוקת לגבי חלוקת הדירות (שנמכרו זה מכבר לרוכשיהן), קיימת מחלוקת בין הצדדים לגבי הצמדת מקומות החנייה לדירות, כפי שיפורט להלן.

3.
עניינה של התביעה דנן ברישום הבניין כבית משותף. עד היום – ואף שחלפו כ-30 שנים מאז בניית הבניין, הוא טרם נרשם בלשכת רישום המקרקעין כבית משותף, בשל מחלוקת שהיו בין הצדדים לעניין הרישום, שיתוארו להלן.

התביעה הוגשה נגד הנתבע 1 – מי שהיה עורך הדין שטיפל ברישום בזמנו; נגד בעלי הקרקע והקבלן, וכן צורפו אליה כנתבעים כל בעלי הדירות בבניין. בין בעלי הדירות, התייצב לדיונים (מלבד התובע) הנתבע 6 – מר שמחה אלבוים, שהוא בעל דירת הגג.

4.
המחלוקות בין הצדדים שמנעו את הרישום עד היום מתייחסות לשני עניינים – הצמדת החניות בבניין לדירות השונות, ושאלת קיומה של זיקת הנאה לטובת דיירי הבניין בגג הבניין, על השטח הצמוד לדירתו של מר אלבוים, זיקת הנאה שנועדה לאפשר לדיירים להגיע למתקנים המשותפים שעל גג הבניין.

5.
לאחר שהצדדים הגישו תצהירי עדות ראשית מטעמם, והתקיימו חקירות נגדיות על התצהירים, הסכימו הצדדים לקבל את הצעת בית המשפט לפיה בית המשפט יתן

פסק דין
בתביעה בדרך של פשרה מכוח סמכותו לפי ס' 79א לחוק בתי המשפט, כאשר פסק הדין "יתייחס לשני הנושאים שבמחלוקת ביחס לאופן רישום הבית המשותף, קרי הצמדת 6 החניות או הזכויות בהן וכן שאלת זיקת ההנאה אם בכלל בשטח הגג".

כן הסכימו הצדדים, ביחס להליך הרישום עצמו, כי "בית המשפט ימנה עורך דין שישמש ככונס נכסים לצורך רישום הבית כבית משותף. עו"ד מאי יתחייב להעביר לו את כל החומר, ובית המשפט יקבע גם את החלוקה היחסית בין כל הצדדים בשכר הטרחה של עורך הדין" (ר' פרוטוקול ישיבת יום 20.12.12, שורות 12-17).

6.
לאחר שעיינתי בכול החומר שבתיק בית המשפט – כתבי בית הדין, התצהירים על נספחיהם, והפרוטוקולים של הדיונים, אני קובעת כי הבניין יירשם באופן הבא –

החנייה המקורה האמצעית שסומנה "ה" בתשריט נספח 14 לתצהירו של עו"ד מאי תרשם על שמו של התובע.
יתר החניות יירשמו כרכוש משותף.

על גג הבניין תרשם זיקת הנאה לטובת דיירי הבניין, על המעבר בגג הצמוד לדירת מר אלבוים אל המתקנים המשותפים, כאשר השימוש יהיה מעבר בגג לצורך תיקון המתקנים המשותפים בתיאום עם מר אלבוים.

פרטי זיקת ההנאה באופן שיאפשר את המעבר על גג הבניין לדיירי הבניין או לעובדים מטעמם, ייקבעו על ידי המפקח על רישום המקרקעין.

8.
אני ממנה את עורך דין בוקעי מרחוב קפלן 3 תל אביב 64734 (טלפון – 03-6912169 פקס – 03-6912172) ככונס נכסים לצורך ביצוע רישום הבניין כבית משותף.
עו"ד כהן תודיע לעו"ד בוקעי על המינוי. עו"ד מאי יעביר לעו"ד בוקעי את כל החומר שברשותו המתייחס להליך רישום הבית המשותף.
כל הצדדים ישתפו פעולה עם עו"ד בוקעי כפי שיידרשו על ידיו.
שכר טרחתו של עו"ד בוקעי יחול על בעלי הדירות בבית המשותף, אשר ישאו בו בחלקים שווים (יוער בהקשר זה כי כל דיירי הבניין היו צדדים להליך ופרוטוקול ישיבת 7.9.2010 בו הורה בית המשפט על צירופם נשלח אליהם על ידי ב"כ התובעים, כעולה מהודעתה שבתיק בתי המשפט מיום 12.9.2010).

9
מעבר לאמור לעיל, אין צו להוצאות.
פסק דין
זה אינו מתייחס לחיובים כספיים של הצדדים זה כנגד זה, ככול שקיימים כאלה.

ניתן היום,
כ"ז שבט תשע"ב, 20 פברואר 2012, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 1892/08 כהן ינון, כהן טובה נ' זאב מאי, לונדנר דניאל, לונדנר יצחק ואח' (פורסם ב-ֽ 20/02/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים