Google

עבדאללה יחיא - עו"ד עבדאללה סאלח,יוסף סלמאן אסעד,סלמאן מחמד עבדאללה

פסקי דין על עבדאללה יחיא | פסקי דין על עו"ד עבדאללה סאלח | פסקי דין על יוסף סלמאן אסעד | פסקי דין על סלמאן מחמד עבדאללה |

222/03 א     08/07/2004




א 222/03 עבדאללה יחיא נ' עו"ד עבדאללה סאלח,יוסף סלמאן אסעד,סלמאן מחמד עבדאללה




3


בתי המשפט

בית משפט מחוזי חיפה
א 000222/03


בפני

השופט יצחק כהן

תאריך
08/07/2004



בעניין:
עבדאללה יחיא



בעצמו

התובע


נגד



1 . עו"ד עבדאללה סאלח

בעצמו

2 . יוסף סלמאן אסעד

3 . סלמאן מחמד עבדאללה





הנתבעים


החלטה


1. בהחלטתי מתאריך 19.5.04 הורתי לצדדים לסכם טענותיהם בשאלת הסמכות העניינית, שהנתבע מס' 1 עורר בכתב הגנתו.


2. לטענת הנתבע מס' 1, עניינה של התביעה בסכסוך בין אחים שעילתו בתוך המשפחה, ומכאן שבית המשפט המוסמך לדון בתביעה הוא בית המשפט לענייני משפחה, וסמכותו בעניין זה היא סמכות ייחודית.


3. התובע חולק על טענת הנתבע מס' 1, ולדעתו "התביעה לא קשורה לסכסוך בתוך המשפחה" שכן כל בקשתו בתביעה היא, שתנתן "הבהרה ופרשנות משפטית באופן כללי שתהיה רלוונטית לצדדים כאשר ירצו בעתיד לחלק מקרקעין וגם תהווה בסיס לזכויות במקרקעין בין שני הנתבעים הנוספים לבין הצדדים" (וראה סעיף 7 לסיכומי התובע).


4. ראשית, אם כל כוונת התביעה היא ליתן פרשנות בנוגע לאפשרויות חלוקת המקרקעין, הרי מקומה הטבעי של התביעה היה בבית משפט השלום ומלכתחילה לא היה מקום להגישה לבית המשפט המחוזי, ואולם, לאחר ששקלתי טענות הצדדים, נראה לי כי הדין הוא עם הנתבע מס' 1.


5. אין מחלוקת שהתובע והנתבע מס' 1 הם אחים. ככל שהדברים נוגעים לנתבעים 2 ו- 3, הרי לגביהם צויין כי הם "נתבעים פורמליים", מעמד שכלל לא ברור לי מהו, אך התובע אינו מבקש סעד נגדם, וכל טענות התובע מופנות למעשה כלפי הנתבע מס' 1, וכלפיו בלבד. אף עתירת התובע לסעד מופנית כלפי הנתבע מס' 1 בלבד.


6. מבחינת טיבו של הסכסוך, הרי מדובר במחלוקת בין האחים בדבר חלוקת הירושה שקיבלו מאביהם המנוח. על קצה המזלג אציין, כי התובע טוען שהנתבע מס' 1 ניצל את כישוריו המקצועיים על מנת לקפח זכויותיהם של יתר אחיו ואחיותיו בירושת אביהם.

על כן, בחינת תביעת התובע מלמדת, כי מדובר בתביעה בין בני משפחה, שעילתה בסכסוך בתוך המשפחה, וככזאת היא מצויה בתחום סמכותו הייחודית של בית המשפט לענייני משפחה.


7. אשר על כן, הנני מקבל את בקשת הנתבע מס' 1, והנני מחליט כדלקמן:

(א) הנני מורה להעביר התביעה לדיון בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, שם התנהלה התדיינות קודמת בין הצדדים בתיק תמ"ש 31310/98.

(ב) הנני מחייב את התובע לשלם לנתבע מס' 1 הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך 1,500 ₪ בצירוף מע"מ כחוק.


ניתן היום, י"ט בתמוז, תשס"ד (8 ביולי 2004) בהעדר הצדדים.
המזכירות תשלח העתקים לב"כ הצדדים.
מותר להפצה מהיום.


יצחק כהן
- שופט








א בית משפט מחוזי 222/03 עבדאללה יחיא נ' עו"ד עבדאללה סאלח,יוסף סלמאן אסעד,סלמאן מחמד עבדאללה (פורסם ב-ֽ 08/07/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים