Google

מדינת ישראל - אילן מזרחי

פסקי דין על אילן מזרחי

6062-01/12 בפת     26/02/2012




בפת 6062-01/12 מדינת ישראל נ' אילן מזרחי








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו



26 פברואר 2012

בפ"ת 6062-01-12 מדינת ישראל
נ' מזרחי






בפני

כב' השופטת
דלית ורד


מבקשים

מדינת ישראל


נגד


נאשם

אילן מזרחי



החלטה


מונחת בפני
בקשה להאריך את משך הפסילה של רישיון הנהיגה של המשיב בהתאם לסמכותי לפי סעיף 47(ט) לפקודת התעבורה [נוסח חדש], התשכ"א-1961 (להלן-הפקודה) עד לתום ההליכים נגדו, ואף מעבר ל- 6 חודשים המנויים בסעיף 50(ב) לפקודה.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום בגין אירוע מיום

30.12.11 שעה 03:45, בו, כך נטען, נהג ברכב כשהוא שיכור ונתון תחת השפעת משקאות משכרים, ריח אלכוהול חזק נדף מפיו, התנהגותו הייתה פרועה; איים על שוטרים ודחף אותם, התנגד למעצר וסירב לבדיקת נשיפון ולבדיקת מאפיינים. בבדיקת שתן שבוצעה לנ"ל לאחר שנכשל בביצוע בדיקת נשיפה, נמצאה בגופו כמות אלכוהול שווה 135 מ"ג ב- 100 מ"ל דם.

בדיון שהתקיים ביום 15.2.12, טענו הצדדים לבקשה.
ב"כ המבקשת הוסיפה כי התנהגותו של המשיב במהלך האירוע היתה פרועה, איים על השוטרים וסירב לבדיקת מאפיינים. עוד ציינה כי מדובר בנהיגה ברחובות המרכזיים של תל אביב, כאשר מפיו של המשיב נדף ריח חזק של אלכוהול והוא הודה בצריכת אלכוהול. לטענתה יש מסוכנות בנהיגתו של המשיב, הן לנוכח נסיבות האירוע והן לאור עברו התעבורתי הכולל 32 הרשעות קודמות, משנת 1988.

ב"כ המשיב טען כי האכיפה סלקטיבית היות ובתיקים רבים של אלכוהול שנמדד במכשיר נשיפה, לא מבקשים הארכת פסילה גם בערכים גבוהים מהמותר ובדיקת השתן שנערכה למשיב לא הוכיחה כי המשיב היה שתוי לחלוטין.
והוסיף ב"כ המשיב כי המשיב הוא נהג ותיק, אין בעברו עבירה דומה. הרכב הוא כלי עבודתו ועל כן, ביקש להסתפק בפסילה שבה היה נתון עד עתה. לבסוף, טען ב"כ המשיב כי למיטב ידיעתו אמינות
בדיקת השתן לצורך קביעת ריכוז אלכוהול בגוף עדיין לא נבחנה
בבית המשפט.

חוות דעת מומחה שערך ד"ר אשר גופר מראה כי בבדיקת השתן שנערכה למשיב נתגלה אלכוהול בריכוז של 135% מ"ג המעידים כי הריכוז בדם בעת מתן דגימת השתן היה מעל 50% מ"ג (הרמה הקבועה בחוק לעניין שכרות).

השוטרים פנו למשיב לאחר שעצר את הרכב באופן פתאומי והחל לפנות בחזרה לרחוב מנחם בגין, כשהודעתו הודה המשיב כי פעל כך היות והבחין במחסום משטרתי. מפיו נדף ריח אלכוהול חזק, עינייו היו אדומות והוא דיבר באופן אגרסיבי. המשיב הכשיל את בדיקת הנשיפון מספר פעמים, התלהם ולא שיתף פעולה, תוך שהוא מאיים מילולית על השוטרים כי יפוצץ להם את הפנים, והחל ללכת מהמקום על דעת עצמו. משהוסבר לו כי מאחר ואינו משתף פעולה ומאיים על השוטרים ייעצר ויעוכב בתחנה, הוא התנגד בכוח ודחף את השוטרים. המשיב נאזק, והוסע בניידת לתחנת המשטרה. בתחנת המשטרה נערכה למשיב בדיקה במכשיר הינשוף על ידי הבוחן דויד מולר אך המשיב הכשיל את הבדיקה בכך שעצר את הנשיפה עוד בתחילת הבדיקה ושם את הפיה בפיו באופן חלקי. המשיב סרב למסור דגימת דם, סירב לבצע בדיקת מאפיינים, אך בסופו של דבר הסכים למסור דגימת שתן.

המשיב בן 42, לא נטען כי הוא סובל ממחלה כלשהי, ויש לראות בו כמי שהכשיל את בדיקת הנשיפה ולכן דינו כדין מי שסרב לבדיקה. המשיב סרב לבדיקת המאפיינים וסרב למסור דגימת דם. לבסוף הסכים ליתן רק דגימת שתן היות וידע ככל הנראה כי אינו נתון תחת השפעת סמים. עתה, בהסתמך על סירוביו השונים של המשיב, נטען כי לא הוכח כי בדיקת השתן הינה כלי מדעי אמין דיו לבדיקת רמת האלכוהול בגופו של הנבדק.
החומרה במקרה זה נובעת מסירוביו של המשיב ומנסינותיו להכשיל את האפשרות לקבוע את רמת האלכוהול בגופו, מהתנהגותו האלימה והמתלהמת המעידה כי היה נתון תחת השפעת אלכוהול כבדה.


בש"פ 7163/08 בנימין פינגרות נ' מדינת ישראל
, נפסק כי נכון יהיה להאריך את הפסילה המנהלית במקרה של סירוב להיבדק שכן "
התנהגותו...כלפי השוטרים, ריח אלכוהול חריף שנדף מפיו, וסירובו להיבדק בדיקת אלכוהול שניה. מצבור נתונים אלה מצביע, לכאורה, על ביצוע עבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ומהווה תשתית מספקת לפסילת רישיון הנהיגה עד לתום ההליכים".

על כל אלה יש להוסיף כי לפנינו משיב אשר עברו התעבורתי אינו תקין.
לחובתו 32 הרשעות קודמות החל משנת 1988, ובהן אי ציות לשוטר, מהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים, נהיגה ללא רישיונות תקפים. למשיב רישום פלילי בגין ביצוע עבודות ללא היתר.

לפיכך, באתי לכלל דעה כי יש להאריך את משך הפסילה המנהלית של רישיון הנהיגה של המבקש לתקופה של חצי שנה החל מיום תחילת הפסילה המנהלית , היינו - 1.1.2012.


ניתנה היום,
ג' אדר תשע"ב, 26 פברואר 2012, במעמד הצדדים.












בפת בית משפט לתעבורה 6062-01/12 מדינת ישראל נ' אילן מזרחי (פורסם ב-ֽ 26/02/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים