Google

יחיאל לוי - מדינת ישראל

פסקי דין על יחיאל לוי |

22801-01/12 עפג     26/02/2012




עפג 22801-01/12 יחיאל לוי נ' מדינת ישראל




לך



st1\:*{behavior: }



בית המשפט המחוזי מרכז

עפ"ג 22801-01-12 לוי נ' מדינת ישראל



26 פברואר 2012



לפני:
כב' השופט אברהם טל
, אב"ד – סג"נ
כב' השופט אהרון מקובר
כב' השופט שאול מנהיים



המערער

יחיאל לוי



נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>
נוכחים:
המערער בעצמו
ב"כ המשיבה עו"ד גיא אברס


פסק דין

המערער הורשע על פי הודאתו בת"פ 53701-07-11 (בימ"ש שלום בנתניה) בהחזקת הירואין שלא לשימוש עצמי בשתי הזדמנויות ובהחזקת הירואין לשימוש עצמי, על פי הכמות, בהזדמנות שלישית, תוך 9 ימים, ונידון ל- 18 חודשי מאסר בפועל במצטבר ל- 19 חודשי מאסר בפועל שריצה בזמן מתן גזר-הדין, לשנת מאסר על תנאי ול- 6 חודשי מאסר על תנאי בתנאים המפורטים בגזר-הדין.
הערעור מכוון כלפי חומרת עונש המאסר בפועל והמערער טוען בהודעת הערעור ובטיעוניו בפני
נו כי בימ"ש קמא לא התחשב בכך שנכפה עליו להחזיק את הסמים בקרבו על ידי אסירים אחרים, שהוא לא החזיק אותם לשימוש עצמי, שכן בעברו אין עבירות סמים, למעט עבירה אחת אלא רק עבירת רכוש שביצע בזמנו כדי לממן צריכת סמים.
כמו כן טוען המערער, שבימ"ש קמא לא התחשב בנסיבותיו האישיות, וכן לא לקח בחשבון תקופת מעצר של 3 חודשים בה היה נתון במעצר עד תום ההליכים במהלך מאסרו הקודם.
ב"כ המשיבה מתנגד להקלה בעונש המאסר בפועל של המערער ומצביע על חומרת התנהגותו כאשר החזיק בקרבו בין כותלי בית הסוהר כמות גדולה של הירואין שלא לשימוש עצמי, על עברו הפלילי בעבירות רכוש, וטוען כי אין מקום לנכות מתקופת המאסר תקופת מעצר שכן המעצר רוצה במקביל לתקופת המאסר הקודמת שריצה המערער בזמן מתן גזר-הדין, ואשר בינתיים סיום לרצותו.
אנו רואין עין בעין עם בימ"ש קמא את חומרת התנהגותו של המערער, כאשר בין כותלי בית הסוהר החזיק בקרבו כמות גדולה של סם קטלני מסוג הירואין ובכך הרבה את כמות הסמים המוחזקים בבית הסוהר ואשר פוגעים במשטר ובסדר שצריכים לשרור בין כותלי בית הסוהר.
בית משפט קמא זקף, ובצדק, לחובתו של המערער את עברו הפלילי כפי שבא לביטוי בגיליון ההרשעות הקודמות שהוצג בפני
ו ובפני
נו. מדובר בעבר פלילי שזקף המערער לחובתו בעבירות רכוש החל מהיותו נער ועונשי מאסר לתקופות קצרות וארוכות ועונשי מאסר על תנאי לא הרתיעו אותו מלעבור עבירות ולחזור לבין כותלי בית הסוהר.
גם אם נכונה טענת המערער שאסירים אחרים כפו עליו להחזיק את הסם בקרבו, אין בכך כדי להקל עמו שכן המערער לא גילה, בגלוי או בחסוי, לגורמי שב"ס את זהותם של אותם אסירים על מנת שניתן יהיה לנקוט נגדם בצעדים.
בית משפט קמא זקף לקולת העונש את הודאתו של המערער, את נטילת האחריות על מעשיו והבעת החרטה עליהם, ואת עברו הפלילי של המערער במובן זה שהוא כולל רק הרשעה אחת בגין החזקת סם לשימוש עצמי.
מכל האמור לעיל עולה כי גזר-הדין של בימ"ש קמא משקף נאמנה את מדיניות הענישה בכל הקשור להחזקת סמים קטלניים בין כותלי בית הסוהר ומתחשב במידה הראויה בנסיבות לקולא ולחומרה.
בית משפט קמא צדק כאשר לא הפחית מתקופת המאסר את תקופת המעצר שריצה המערער שכן זו רוצתה במהלך מאסרו הקודם והובאה בחשבון כחלק מהמאסר הנ"ל.

לאור כל האמור לעיל, אנו דוחים את הערעור.

<#4#>

ניתן והודע היום ג'
אדר תשע"ב, 26/02/2012 במעמד ב"כ המשיבה והמערער.







אברהם
טל, שופט, אב"ד
סגן נשיא
אהרון מקובר
, שופט
שאול מנהיים
, שופט










עפג בית משפט מחוזי 22801-01/12 יחיאל לוי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 26/02/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים