Google

דור חדד - אמיר לוי

פסקי דין על דור חדד | פסקי דין על אמיר לוי

3620-09/11 תק     28/02/2012




תק 3620-09/11 דור חדד נ' אמיר לוי








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה



ת"ק 3620-09-11 חדד נ' לוי






בפני

כב' השופטת
עינת רון


תובע

דור חדד


נגד


נתבע

אמיר לוי




פסק דין


עניינה של תביעה זו בטענת התובע, כי מועדון בניהולו של הנתבע, הפלה אותו על רקע מראהו.

לטענת התובע ביום 5.8.11 בסמוך לשעה 24.00 הגיע למועדון "גאגא" בכפר סבא, יחד עם חבריו, והמתין להיכנס למועדון.
בשלב כלשהו נכנסו אל המועדון חברו, חן בבאני ושתי ידידות שהיו עימו. כן עמד להיכנס למועדון אדם עזריה ומששאל אדם עזריה את הסלקטור בכניסה למועדון באשר לתובע עצמו, אמר לו הסלקטור "יש לי בעיה איתו הוא שחום" ועל כן סירב להכניסו למועדון. בשל כך עזבו גם אלה שנכנסו את המועדון וכל החבורה עזבה את המקום.
התובע הדגיש כי חש מבוייש, מושפל ומבוזה עקב אפלייתו על רקע צבע עורו ובמיוחד בהיותו חייל ומתנדב במכבי אש התורם לצבא ולמדינה.
לכתב התביעה צירף התובע תצהיר של ידידו אדם עזריה, אשר מסר דברים ברוח דומה. אדם עזריה אף התייצב בבית-המשפט ומסר את עדותו כפי שמסר אותה בתצהיר.

הנתבע – סיפר בבית-המשפט ואף בכתב ההגנה, כי הוא מנהל מס' מועדונים העוסקים בעיקר באירועים לחיילים וגזענות על רקע של צבע עור אינה מוכרת לו כלל ועיקר. חיילים וצעירים רבים מבלים אצלו ובהנאה ואף התובע עצמו זכור לו כמי שבילה אצלו בעבר. רבים מעובדיו הם ממוצא מזרחי ואף ידידיו שהוכנסו למועדון אינם בהירי עור במיוחד.
הנתבע הדגיש, כי הסלקציה הנעשית בכניסה למועדון, היא על רקע התנהגות הצעירים וכל חשש להפגנת אלימות מילולית, או פיזית מביאה למניעת הכניסה. הוא מפקיד בעניין זה מאוד ולכן עלה חשש כזה בהתנהגותו של התובע ועל כן נאסרה כניסתו.

מקובל עלי, כי כאשר צעיר המעוניין להיכנס למועדון ועולה חשש כי, בהתנהגותו יש אלימות פיזית או מילולית, או אפילו חשש להתנהגות כזאת, הרי שתמנע כניסתו לאותו מועדון ואולם אין די בהעלאת טענה כזאת בגדר השערה, כפי שעשה הנתבע בענייננו.
אמנם התובע הוא שהגיש תביעתו ונטל ההוכחה הוא עליו, אלא שדבריו של התובע נשמעו סדורים ורהוטים ועדותו אף נתמכה בעדותו של עד נוסף, אשר היה עד לאירוע ומסר דברים דומים.

לעומת זאת אם רצה הנתבע להראות, כי בשל טעמים אחרים נמנעה כניסתו של התובע, יכול היה לעשות כן בנקל. התובע ציין בכתב התביעה את יום האירוע ואת שעת האירוע ועל כן ניתן היה להביא את הסלקטור, אשר שימש אותה עת בכניסה למועדון, במיוחד כאשר הנתבע ציין, כי הוא נוהג לעבוד עם עובדים קבועים.

מקבלת אני את גרסתו של הנתבע, כי בכלל האירועים שהוא מנהל ואף באותו אירוע נכחו צעירים שונים, לרבות ממוצא מזרחי ובעלי עור כזה, או אחר. יחד עם זאת, כאמור, הוא לא הביא לעדות את הסלקטור, אשר יעיד על התנהגותו של התובע וכי היה בה חריג כלשהו שהיה בו למנוע את כניסתו למועדון.

כאמור לעיל קיבלתי את עדותו של התובע שנתמכה בעדות חברו כמהימנה ומשעדות זו לא הופרכה ולא נסתרה אני מקבלת את התביעה.

יש אכן במניעת כניסתו של התובע למועדון על רגע צבע עורו משום השפלה וביזוי ומשום פגיעה של ממש ויש לגנות תופעות כאלה מכל וכל.

בהתחשב בכלל הנסיבות אני מורה כי הנתבע ישלם לתובע סכום כולל של 4,000 ש"ח.
סכום זה ישולם לתובע לכתובתו ברחוב קפלן 7 פתח-תקוה עד יום 10.4.12 שאם לא כן ישא הסכום הפרשי ריבית והצמדה כחוק, מיום הגשת התביעה ועד יום התשלום בפועל.

מזכירות בית-המשפט תעביר את פסק הדין לצדדים.


ניתן היום,
ה'
אדר תשע"ב, 28 פברואר 2012, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 3620-09/11 דור חדד נ' אמיר לוי (פורסם ב-ֽ 28/02/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים