Google

נסים מוסללם - עיריית נצרת עילית, אינג' יורי צ'רנין, אינג' מרדכי קורן ואח'

פסקי דין על נסים מוסללם | פסקי דין על עיריית נצרת עילית | פסקי דין על אינג' יורי צ'רנין | פסקי דין על אינג' מרדכי קורן ואח' |

35273-08/10 א     05/03/2012




א 35273-08/10 נסים מוסללם נ' עיריית נצרת עילית, אינג' יורי צ'רנין, אינג' מרדכי קורן ואח'








בית המשפט המחוזי בנצרת



ת"א 35273-08-10 מוסלם נ' עיריית נצרת עילית
ואח'



בפני
כב' השופט שאהר אטרש

התובע

נסים מוסללם
ע"י עו"ד ש. קובטי



נגד

הנתבעים
1.
עיריית נצרת עילית
2.
אינג' יורי צ'רנין
3.
אינג' מרדכי קורן
ע" עו"ד אולגה גורדון ואח'



החלטה
(בבקשה מס' 9)

1.
התובע מבקש בבקשתו דנן (בקשה מס' 9) להורות לנתבעים לקיים את דרישתו להשלמת הליכים מקדמיים תוך חיוב הנתבעים בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.


בנימוקי הבקשה נטען, כי כבר בחודש מרס 2011 שלח ב"כ התובע לב"כ הנתבעים שאלון המופנה לנתבעים ודרישה לפרטים נוספים ולגילוי ספציפי של מסמכים; עוד נטען, כי רק ביום 25.9.11, המציאו הנתבעים תצהיר תשובות לשאלון, אם כי רוב רובן של השאלות לא נענו כנדרש ויש צורך בהשלמת תשובות. לטענת התובע, אף ששילם סך 500 ₪ להבטחת הוצאות צילום המסמכים וחרף מכתבי התזכורת שנשלחו לב"כ הנתבעים והתחייבויותיה של האחרונה להשלים את ההליכים המקדמיים, טרם נעשה הדבר. ב"כ התובע מדגיש, כי מדובר באיחור בלתי סביר בעליל, שגורם להתארכות ההליך לשווא.

2.
בתגובתה טוענת ב"כ הנתבעים, כי באשר למסמכים המבוקשים ע"י ב"כ התובע, מדובר במסמכים ישנים מאוד ובכמות רבה מאוד של מסמכים, אשר איתורם וצילומם גוזל זמן רב; עוד נטען בתגובה, כי עקב עומס עבודה רב של ב"כ הנתבעים לא עלה בידיה להשלים את איסוף וצילום המסמכים במועדים שנקבעו ומבוקשת ארכה קצרה אחרונה להעברתם.

3.
בתשובתו לתגובת ב"כ הנתבעים טוען ב"כ התובע, כי "עומס עבודה רב" אינו סיבה ראויה, בפרט לאור העובדה כי המסמכים נדרשו לפני כמעט שנה (3/11).

4.
לאחר שעיינתי בנימוקי הבקשה, התגובה והתשובה, באתי לכלל מסקנה, כי דין הבקשה להתקבל.

כבר בישיבה מיום 3.1.11 הודיעו ב"כ הצדדים, כי יפעלו לקיום ההליכים המקדמיים; גם בישיבה מיום 10.3.11 שבו ב"כ הצדדים והודיעו כי עד לישיבה הבאה "נמצה את ההליכים המקדמיים בינינו". בישיבה מיום 6.6.11 הודיעה ב"כ הנתבעים, כי "עם כל הרצון הטוב לוקח זמן לארגן גם את כל כמות המסמכים וגם את התשובות. דרוש פרק זמן נוסף לעניין זה"; על מנת לאפשר לצדדים למצות את ההליכים המקדמיים, שבתי וקבעתי את התיק לק"מ נוסף; בישיבה מיום 22.11.11 הודיעה ב"כ הנתבעים, כי תשלים את המבוקש תוך 21 יום ושוב נדחה התיק לק"מ נוסף. לישיבת יום 17.1.12 לא הייתה התייצבות מטעם ב"כ הנתבעים משלא נרשם מועד הדיון ביומנה.

5.
הסקירה הנ"ל מראה בבירור, כי מחדלם של הנתבעים באי-קיום ההליכים המקדמיים, חרף פניות ב"כ התובע, הצהרות ב"כ הנתבעים ודחיית הדיון פעם אחר פעם, אינו מוצדק; כפי טענת ב"כ התובע, מדובר באיחור בלתי סביר גם בהינתן העובדה שמדובר בכמות גדולה של מסמכים ישנים; לכל הפחות, בית המשפט מצפה, שמסמכים "זמינים" וכאלה שקל לאתרם, קבוצה כזו של מסמכים תומצא ללא דיחוי; לב"כ הנתבעים ניתנו אורכות והזדמנויות רבות להשלים את ההליכים המקדמיים כנדרש, אך תחת להזדרז ולעשות את המבוקש בהקדם, שוב מבוקשת אורכה נוספת. התנהלות כזו גורמת להתארכות ההליכים בתיק עסקינן ולבזבוז משאבים וזמן שיפוטי יקר.

6.
נוכח כל המקובץ, אני נעתר לבקשת ב"כ התובע ומורה לנתבעים להשלים את ההליכים המקדמיים כפי שנתבקשו לעשות במכתבי הפניה של ב"כ התובע וזאת תוך 30 יום מיום קבלת החלטה זו;


כמו כן, אני מחייב את הנתבעים, יחד ולחוד, לשלם לתובע הוצאות משפט בגין הליך זה בסך 2,000 ₪. סכום זה ישולם תוך 45 יום, שאם לא כן, יישא הפרשי הצמדה וריבית כדין.

ניתנה היום, י"א
אדר תשע"ב, 05 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק לצדדים
.







א בית משפט מחוזי 35273-08/10 נסים מוסללם נ' עיריית נצרת עילית, אינג' יורי צ'רנין, אינג' מרדכי קורן ואח' (פורסם ב-ֽ 05/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים