Google

סלינג'ר אורי, מנור שבת - אדלשטיין גלילה, אדלשטיין דוד, שחף לבן ואח'

פסקי דין על סלינג'ר אורי | פסקי דין על מנור שבת | פסקי דין על אדלשטיין גלילה | פסקי דין על אדלשטיין דוד | פסקי דין על שחף לבן ואח' |

9204-12/11 עא     09/03/2012




עא 9204-12/11 סלינג'ר אורי, מנור שבת נ' אדלשטיין גלילה, אדלשטיין דוד, שחף לבן ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



ע"א 9204-12-11 אורי ואח'
נ' אדלשטיין גלילה
ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
1

בפני

הרשמת
- כב' השופטת
אסתר נחליאלי חיאט


מבקשים

1. סלינג'ר אורי
2. מנור שבת



נגד

משיבים



משיבים פורמאליים

1. אדלשטיין גלילה
2. אדלשטיין דוד

3. שחף לבן
4. קאשי יעקב
5. אורי רותם




החלטה

1.
בפני
בקשת המבקשים לפטור אותם מהפקדת ערבון בגין הערעור דנא.

2.
לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובה ובתשובה ראיתי לדחות את הבקשה.

3.
על המבקש בבקשה לפטור מהפקת ערבון מוטל הנטל להניח תשתית עובדתית המצדיקה את חשיפת המשיב בפני
הסיכון כי לא יוכל לגבות את הוצאותיו ככל שתפסקנה לטובתו.

לצורך מתן פטור כאמור, על המבקש לפרוש בפני
בית המשפט תמונה מלאה בדבר מצבו הכלכלי, ובכלל זה עליו להציג דפי חשבון בנק, אסמכתאות מעודכנות בדבר הכנסותיו, עליו לפרט את רכושו ולהוכיח כי אין באפשרותו לגייס מקרוביו את הממון הנדרש. כן גם נדרש המבקש לפרט כיצד ידו משגת לממן את ייצוגו המשפטי בהליך הנוכחי ובבית המשפט קמא.

4.
בבקשה נטען שאין באפשרות המבקשים להפקיד את סכום הערבון. לטענת המבקש, יש לו שני ילדים, הוא מתמחה בשמאות מקרקעין והוא משתכר כ – 4,700 ₪ בחודש. המבקשת
טוענת כי היא אינה עובדת ואין לה הכנסה קבועה. עוד נטען כי אין בבעלות המבקשים נכסים. המבקשים מוסיפים כי סיכויי הערעור טובים.

5.
המשיבים מתנגדים לבקשה וטוענים כי פסק הדין שחייב את המבקשים לא בוצע עד היום. עוד נטען כי המבקשים לא הוכיחו היעדר יכולת כלכלית, כי המבקש, בשנות הארבעים לחייו, מתגורר בשכונת יוקרה (שכונת בבלי) בתל אביב והמבקשת, בשנות השלושים לחייה, היא "פרסונה טלויזיונית", בתו של זמר מפורסם, המופיעה תדיר בתוכניות טלויזיה. עוד נטען, כי סיכויי הערעור קלושים.

6.
בתשובת המבקשים טוען המבקש כי לאחר תשלום הוצאות המבקש אין לו הכנסה פנויה. עוד נטען, כי עובדת היות המבקשת 2 בתו של זמר מפורסם אינה מעלה או מורידה שכן אין באפשרות אביה לסייע לה כלכלית.
המבקשים אף ביקשו בתשובה מטעמם כי "בית המשפט מתבקש להורות למבקשים להפקיד ערבות צד ג' בסכום פסק הדין".

7.
כאמור לאחר עיון בטענות הצדדים, ראיתי לדחות את הבקשה.

המבקשים לא פרשו בפני
בית המשפט תמונה מלאה אודות מצבם הכלכלי. כך למשל, לא פרטו היכן מתגוררים, מה גובה דמי השכירות המשולמים על ידם (ככל שמשולמים דמי שכירות), ממה מתקיימת המבקשת 2, מה סכום הוצאות המבקשים. כמו כן, מפירוט תנועות חשבון הבנק של המבקש עולה כי מסגרת האשראי של החשבון היא 20,000 ₪, כי הופקד לחשבונו שיק מבלי שפורטה מהות ההפקדה וכי הוא מחזיק בכרטיס אשראי מסוג "ויזה" המחויב בסכומים לא מבוטלים - פירוט חיובי כרטיס האשראי לא צורף ונראה שלא בכדי. עוד להוסיף, כי מעיון בפרוטוקול שצורף כנספח א' לבקשה עולה כי המבקש אכן מתגורר ברח' בבלי בתל אביב – המצוי בשכונת יוקרה.
באשר למבקשת, מעבר לכך שלא בססה טענותיה כאמור, הרי שמנספח ד' לתשובת המבקשים עולה כי המבקשת מחזיקה בכרטיס אשראי מסוג "ישראכרט" המחויב באלפי שקלים מדי חודש וכי לחשבונה מופקדים סכומים לא מבוטלים במזומן.

בנסיבות אלה, אין חולק כי המבקשים לא הוכיחו היעדר יכולת כלכלית המצדיקה לפטור אותם מהפקדת ערבון ואין לחשוף את המשיבים לסיכון שלא יוכלו לגבות הוצאותיהם ככל שהערעור יידחה.
די באמור לעיל, כדי לדחות את הבקשה; אלא שאני רואה להוסיף כי מעיון בהודעת הערעור לא שוכנעתי כי סיכויי גבוהים כטענת המבקשים. עניינו של הערעור, כך לטענת המבקשים, הוא חיובם האישי של המבקשים בגין מעשי חברה בה עבדו בעת הרלבנטית. המבקשים טוענים כי אין בסיס לחיוב אישי כאמור אלא שמעיון בפסק הדין של בית המשפט קמא עולה כי סוגיית החיוב האישי נדונה בפסק הדין כאשר החלטת בית המשפט קמא כי יש לחייב את המבקשים באופן אישי התבססה על מסקנתו בדבר התנהלות המבקשים שלא בתם לב – מסקנה המבוססת על ראיות ועדויות שנשמעו בפני
בית המשפט קמא – במסקנות עובדתיות כגון אלה, המבוססות על התרשמות בית המשפט קמא, אין ערכאת הערעור נוטה להתערב.
בנסיבות אלה, לא עמדו המבקשים גם בתנאי השני הנדרש בבקשות מסוג זה, קרי, הוכחת סיכויי הצלחה בהליך הערעור (רע"א 140/06 אמיקו טורס בע"מ נ.
אבדר הסעות והשקעות בע"מ, פ"ד מד (2) 383).

8.
סיכומו של דבר, הבקשה נדחית.
בנסיבות, לא ראיתי לפסוק הוצאות.
המבקשים יפקידו את הערבון תוך 20 ימים שאם לא כן יירשם הערעור לדחייה ללא משלוח הודעות נוספות.
ת.פ בהתאם.


ניתנה היום, ט"ו
אדר תשע"ב, 09 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.
אסתר נחליאלי-חיאט, שופטת, רשמת בית המשפט המחוזי







עא בית משפט מחוזי 9204-12/11 סלינג'ר אורי, מנור שבת נ' אדלשטיין גלילה, אדלשטיין דוד, שחף לבן ואח' (פורסם ב-ֽ 09/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים