Google

מדינת ישראל - יגאל ביבי

פסקי דין על יגאל ביבי

330-02/11 פ     29/02/2012




פ 330-02/11 מדינת ישראל נ' יגאל ביבי





בפני
כב' השופטת דבורה עטר

המאשימה
מדינת ישראל

נגד
הנאשם
יגאל ביבי
(עציר)

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה : עו"ד לירן ממן

ב"כ הנאשם : עו"ד קובי בן שעיה

הנאשם הובא באמצעות שב"ס
<#3#>
גזר דין

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום אשר תוקן במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, תקיפת קטין על ידי אחראי, תקיפת בת זוג, תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש ואיומים.

2. טרם הוחל בשמיעת הראיות, הודיעו הצדדים לבית המשפט על גיבושו של הסדר טיעון. במסגרתו הוסכם על תיקון כתב האישום וכן כי המאשימה תעתור לעונש של מאסר למשך שלושים חודשים וכן מאסר על תנאי ואילו ההגנה תוכל לטעון לעונש כראות עיניה.

3. ב"כ המאשימה הדגישה את חומרת העבירות אותן ביצע הנאשם כלפי ילדיו, כלפי ביתה של אשתו מנישואים קודמים וכן כלפי אשתו. מעשים אשר הובילו לחבלות של ממש ונזקקות לטיפול רפואי. עוד הדגישה ב"כ המאשימה את עברו המכביד של הנאשם בעבירות קודמות שבוצעו בין השנים 1989-2000 ואת דפוסי ההתנהגות האלימים העולים מהם.

הוסיפה וטענה ב"כ המאשימה כי העונש הראוי בגין מעשי הנאשם עולה בשיעור ניכר על זה לו הינה עותרת במסגרת הסדר הטיעון וכי הינה עותרת כאמור ואור עמדת המתלוננת אשר מצאה בלבה לסלוח לנאשם ולתת לו הזדמנות נוספת. ואלם כל עונש שיפחת מכך יחטא לאינטרס הציבורי ולא יאפשר הרתעה אמיתית של הנאשם ואחרים כמותו.

בהסתמך על פסיקה שהגישה, עתרה ב"כ המאשימה לבית המשפט להשית על הנאשם מאסר בפועל למשך שלושים חודשים וכן מאסר על תנאי.

4. ב"כ הנאשם טען מנגד, כי עברו הפלילי של הנאשם ישן, אינו כולל עבירות כלפי בת זוג ואף יהא זה מאסרו הראשון מאחורי סורג ובריח. עוד טען ב"כ הנאשם באשר לנסיבות חייו הקשות של הנאשם, לרבות אירוע טראגי שחווה עת אשתו הראשונה נשרפה למוות וכן המצוקה הכלכלית בה שרויה המשפחה לנוכח מעצרו של הנאשם אשר נשא בעול הפרנסה.

לדברי ב"כ הנאשם, מרשו פנה מיוזמתו למרכז למניעת אלימות וזאת כשנה עובר לחקירת המשטרה, הודה במיוחס לו ומנע את הצורך משמיעת עדויות, הכה על חטא ומבין את הבעייתיות שבהתנהלותו.

בהסתמך על פסיקה שהגיש, עתר ב"כ הנאשם לבית המשפט להסתפק בתקופה בה שהה הנאשם במעצר ולהטיל עליו שישה חודשי מאסר שיבוצעו בעבודות שירות.

5. המתלוננת אשר העידה כעדת אופי מטעם ההגנה פירטה כי הנאשם אשר מוכר לה משחר ילדותו סבל גם הוא מאלימות וגדל בנסיבות חיים קשות. לדבריה, לנוכח מעשי הנאשם סבלה כלל המשפחה ממצוקה ועוד טרם הגשת כתב האישום נטלו חלק במשותף בטיפול במרכז למניעת אלימות. עוד ציינה כי כיום, מערכת היחסים בין הנאשם לכלל בני המשפחה הוטבה, הילדים אשר עברו הליך טיפולי שמחים להיות במחיצתו ובכוונתה לשקם את נישואיהם.

בנוסף ציינה המתלוננת כי גם ביתו של הנאשם מנישואיו הקודמים אשר איבדה את אימה בנסיבות טראגיות מבקשת את חסדי בית המשפט על מנת לשמר את מערכת יחסיה עם אביה, הנאשם.

6. הנאשם הדגיש את הודייתו במעשיו תוך הכרה בטעותו. הוא הביע רצון לשקם את ביתו ולהיטיב את הסבל שסבלה משפחתו וביקש הזדמנות נוספת על מנת לאחות את השברים ולפרנס את משפחתו בכבוד.

דיון

7. כתב האישום מגולל מסכת אירועים שהתרחשו במהלך תקופה ממושכת ואשר חומרתם זועקת מאליה, מעובדותיו.

עלה כי הנאשם והמתלוננת נישאו זה לזו בשנת 1999, הינם הורים לשלושה ילדים משותפים וכל אחד הינו הורה לבת מנישואין קודמים. במהלך השנים 2002-2010, זרה הנאשם אימה בביתו. כבשגרה, כל אימת שדבר מה לא היה לרוחו ובהעדר עכבות וכל חמלה, נקט באלימות פיזית ומילולית כלפי ילדי המשפחה הקטינים וכן כלפי המתלוננת. זאת תוך גרימת חבלות פיזיות וצלקות בנפשם.

8. אף מצאתי משנה חומרה בכך כי דרך האלימות אינה זרה לנאשם ועוברת כחוט השני, בעבירות בהן הורשע בעבר, כמשתקף בגיליון הרשעותיו הקודמות.

9. המגמה הברורה העולה מהלכת בית המשפט העליון הינה החמרה בעונשיהם של מבצעי עבירות אלימות בכלל ובתוך התא המשפחתי בפרט. וכפי שנקבע בע"פ 6758/07 פלוני נ' מ"י:

"מעשי אלימות בתוך המשפחה נתפסים כבעלי חומרה מיוחדת במערכת האיסורים הפליליים העוסקים בעבירות אלימות. הציפייה האנושית הטבעית הינה כי בתוך משפחה ישררו יחסי אהבה, הרמוניה, וכבוד הדדי. הפרתה של ציפייה זו הופכת את השימוש באלימות במשפחה לתופעה העומדת בניגוד עמוק לחוש הצדק האנושי. יתר על כן, במסגרת המשפחה, מופעלת האלימות על פי רוב בידי החזק כלפי החלש. פערי הכוחות הם גדולים כשמדובר באלימות כלפי קטינים או כלפי בת זוג; באלימות במשפחה, נגישותם של קרבנות העבירה למערכת המשטרתית או למערכות הסיוע האחרות היא ענין מרוכב וקשה, הטעון רגשות חזקים, פחדים ואימה. הבושה, והרצון לשמור על שלמות המשפחה הופך לא אחת את התלונה על אלימות במשפחה למהלך קשה וטעון. לא אחת, קיימת תלות כלכלית ורגשית של בן הזוג המוכה בבן הזוג המכה, ותלות זו גם היא מקשה על חשיפת הפגיעה. גורמים אלה ואחרים בשילובם, משווים מימד מחמיר לעבירות אלימות במשפחה. נפוצותן של עבירות אלה, והצורך להגן על קרבנות האלימות שהם על פי רוב חסרי ישע, תורמים אף הם להחמרה הנדרשת בענישה בעבירות אלה."

10. נהיר לכל כי בנסיבותיו החמורות של תיק זה, אף הרף העליון לו עותרת המאשימה במסגרת הסדר הטיעון, עושה עם הנאשם חסד של ממש והתלבטתי האם יש מקום לכבדו.

12. עם זאת לא נעלם מעיני כי הנאשם הודה בכתב האישום המתוקן תוך לקיחת אחריות על המעשים וייתר את הצורך בשמיעת עדויותיהם של בני משפחתו, על כל המשתמע מכך. כמו כן עלה כי הנאשם הכיר בבעייתיות שבמעשיו ונטל חלק עם המתלוננת בהליך טיפולי טרם הגשת כתב האישום. בנוסף נתתי דעתי לדברי המתלוננת באשר להליך הטיפולי שעברו ילדי המשפחה ורצונה לשוב ולחיות במחיצת הנאשם ולשקם את המסגרת המשפחתית. כמו כן לכך שהגם שלנאשם עבר פלילי יהא זה מאסרו הראשון.

13. בסופו של יום ולא בלי היסוס, לאור המתווה שנקבע בפסיקה באשר לכיבוד הסדרי טיעון, מצאתי לאמץ את הרף העליון לו עותרת התביעה ולגזור על הנאשם את העונשים הבאים:

א. מאסר למשך 30 חודשים.
מתקופת המאסר ינוכו ימי מעצרו של הנאשם מיום 21.1.11 עד 4.4.11 וכן מיום 22.11.11 ועד היום.
ב. 12 חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור הנאשם במשך 3 שנים כל עבירת אלימות מסוג פשע.
ג. 7 חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור הנאשם במשך 3 שנים כל עבירת אלימות מסוג עוון.
זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום מהיום
<#5#>

ניתנה והודעה היום ו' אדר תשע"ב, 29/02/2012 במעמד הנוכחים.
דבורה עטר
, שופטת

בית משפט השלום בפתח תקווה
ת"פ 330-02-11 מדינת ישראל
נ' ביבי(עציר)
29 פברואר 2012
38
38








פ בית משפט שלום 330-02/11 מדינת ישראל נ' יגאל ביבי (פורסם ב-ֽ 29/02/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים