Google

אליהו דוד - עירית בת ים ואח'

פסקי דין על אליהו דוד | פסקי דין על עירית בת ים ואח'

358/09 א     07/03/2012




א 358/09 אליהו דוד נ' עירית בת ים ואח'





בפני

כב' השופט יחזקאל קינר
– סגן הנשיאה

תובע

אליהו דוד

נגד
נתבעת

עירית בת ים
נגד
צדדי ג'

1. איילון חברה לביטוח בע"מ
2. סקיוריטס חברה לביטוח בע"מ
החלטה
לפי תחשיב בית המשפט, תביעת התובע נבלעת בתגמולי המל"ל, וזאת עוד בטרם יכומתו הטענות בדבר התיישנות, אחריות ואשם תורם, שאין להקל בהן ראש.

אילו היה מתנהל דיון ההוכחות, היתה התביעה נדחית בשל האמור לעיל, וזאת בסבירות גבוהה.

התובע ביקש לאפשר לו להפסיק את תביעתו בהתאם לתקנה 154 לתקסד"א, וזאת על מנת שיוכל לחדשה, ככל שיוחמר מצבו. צפי להחמרה קיים, כפי שעולה מחוות דעת המומחה מטעם התובע, פרופ' אינגבר, אשר כתב כך:

"אני חוזר על עמדתי שיש להניח שיופיעו אצל מר דוד אליהו גידולים סרטניים נוספים בהמשך והוא חייב להיות במעקב צמוד כל חייו. עליו להימנע לחלוטין מחשיפה לשמש כל חייו".

בנסיבות אלה בהן אין כנראה תקומה לתביעה במצב הנוכחי, אך אם יוחמר מצבו של התובע, יכול ויהא מקום לנהלה, וכאשר הסיכון להחמרה מגובה בחוות דעת רפואית, ראיתי לקבל את הבקשה ולהורות על הפסקת התובענה, בהתאם לתקנה 154 לתקסד"א. דין הפסקת התובענה לפי התקנה הנ"ל הינה כדין מחיקת התביעה [ה"ע (ירושלים) 7011/02, הממונה על ההגבלים העסקיים נ' בנק הפועלים בע"מ, תק-מח 2006(3), 8064 (2006); א' גורן סוגיות בסדר דין אזרחי 179 מהדורה 10 (התשס"ט-2009)], דהיינו היא אינה מקימה מעשה בית דין החוסם את התובע מלחדש את התובענה.
בענייננו, ומאחר ואין פרק זמן מוגדר בו צפוי חידוש התובענה על ידי התובע, וייתכן כי הדבר כלל לא יתרחש (וכך יש לקוות), אינני מוצא מקום להפסיק את התובענה במובן של "הקפאתה" אלא במובן של מחיקתה [ר' בש"א (שלום י-ם) 3035/02 עבאסי נ' קאק (23.6.02)]. אינני מוצא כי ייגרם נזק לנתבעים ולצדדי ג' עקב הפסקת התובענה, או כי איבדו יתרון כלשהו, ואף בכך אין כדי למנוע את הפסקתה.
ניתן להתנות את ההיתר בדבר הפסקת התובענה בתנאים, ואני מוצא מקום להתנותו בתנאים כדלקמן:
א. על מנת לחדש את התובענה, יש להגיש תובענה חדשה הזה לזו שהוגשה, למעט לעניין הנזק וגובהו, כאשר ניתן לשנות את התביעה בכל מה שקשור להחמרת מצבו של התובע ובכך בלבד.
ב. יש לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית עדכנית לפיה חלה החמרה במצבו הרפואי של התובע מאז הגשת חוות הדעת האחרונה של פרופ' אינגבר, וכי שיעור אחוזי נכותו עולה על 20%, השיעור שנקבע על ידי פרופ' אינגבר בחוות דעתו האחרונה (והקודמת לה).
ג. ההליכים בתובענה החדשה יימשכו מהמקום בו נפסקו בתובענה הנוכחית, וכלל החומר הקיים בתיק הנוכחי יהווה חלק מהחומר שבתיק החדש שייפתח, ככל שייפתח.
ד. האגרה ששולמה על ידי התובע בתביעה זו תנוכה מסכום האגרה שיהא צורך לשלם בתביעה שתוגש, ככל שתוגש.

בנסיבות שפורטו, לא מצאתי מקום להתנות הגשת התובענה החדשה בתשלום הוצאות.

ניתנה היום, י"ג אדר תשע"ב, 07 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.

בית משפט השלום בראשון לציון
07 מרץ 2012
ת"א 358-09 דוד ואח' נ' עירית בת ים ואח'
עמוד 1 מתוך 2








א בית משפט שלום 358/09 אליהו דוד נ' עירית בת ים ואח' (פורסם ב-ֽ 07/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים