Google

חן שמרון - אורן אזולאי, משטרת ישראל

פסקי דין על חן שמרון | פסקי דין על אורן אזולאי | פסקי דין על משטרת ישראל |

10618-04/11 א     12/03/2012




א 10618-04/11 חן שמרון נ' אורן אזולאי, משטרת ישראל








בית משפט השלום בראשון לציון



ת"א 10618-04-11 שמרון נ' אזולאי ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
9

בפני

כב' הרשמת הבכירה
איריס ארבל-אסל


תובעת/מבקשת

חן שמרון


נגד


נתבעים/משיבים

1. אורן אזולאי
2. משטרת ישראל



החלטה


בפני
בקשת התובעת למתן פטור מהגשת חוו"ד רפואית.

אקדים ואומר כי ביום 2.1.2012 הוריתי לתובעת לתקן את כתב תביעתה ולשערך את הנזקים להם היא טוענת.
ביום 17.1.2012 הגישה התובעת כתב תביעה מתוקן ובו שערכה את סך נזקיה בסכום של 200,000 ₪.

אשר לבקשה למתן פטור מצירוף חוות דעת רפואית, לאחר עיון בטיעוני הצדדים בכתב באתי לכלל החלטה כי דין הבקשה להדחות ואבאר;

דינה של הבקשה להדחות על הסף משלא צרפה המבקשת תצהיר לבקשה כמתחייב מסדרי הדין, וכאשר המבקשת מעלה טענות עובדתיות רבות.

תקנה 127 לתקנות סדר דין האזרחי, התשמ"ד – 1984 (להלן: "התקנות") קובעת – "רצה בעל דין להוכיח עניין שברפואה לביסוס טענה מטענותיו, יצרף לכתב טענותיו תעודת רופא או חוות דעת של מומחה, לפי העניין".

ההלכה הפסוקה קובעת כי בעל דין המבקש להוכיח עניין שברפואה חייב לצרף לכתב טענותיו חוות דעת או תעודת רופא בעניין זה. משבחר בעל דין שלא לעשות כן, הוא לא יוכל להוכיח עניין שברפואה, ודין כתב טענותיו להמחק על הסף בכל הנוגע לנזקים הרפואיים הנטענים בו.

נטל ההוכחה אינו שונה במקרה דנן, והתובע אינו שונה מכל תובע אחר אשר צריך לממן את תביעתו, אם על ידי אגרה, אם על ידי שכ"ט עו"ד ואם על ידי חוות דעת רפואית.

"חוות הדעת הרפואית", היא שיוצרת את חזית המחלוקת בין הצדדים. התובעת ביקשה לפטור אותה מהחובה לצרף חוות דעת רפואית, ובד בבד עתרה למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט. מטבע הדברים, ונוכח חיסרון הכיס הנטען על ידי התובעת, משמעות בקשתה היא כי יש 'לגלגל' את עלות חוות הדעת על הנתבעת.

הפסיקה הכירה אומנם באפשרות לפטור בעל הדין מהגשת חוות דעת רפואיות באמצעות שילוב תקנה 127 ותקנה 130 (א), אך ההלכה הפסוקה, בהתאם להוראת תקנה 127, הינה כי פטור כזה יינתן רק מטעמים מיוחדים שיירשמו.

בעניינינו, טענתה של התובעת היא כי "הטעם המיוחד" – כמשמעו בתקנה 127 לתקנות – אשר בגינו יש לפטרה מהגשת חוות דעת רפואית הוא – מצב כלכלי קשה.

מצב כלכלי קשה, לכאורה, אינו יכול, כשלעצמו, ללבוש כסות של "טעם מיוחד" אלא לכל היותר כאשר הוא מהווה נדבך נוסף או נסיבה נוספת מיני כמה, אשר כולם
יחדיו מצדיקים במקרים נדירים הענקת פטור מחוות דעת רפואית – ולא כך הוא במקרה דנן.

יפים
לעניינו דבריה של כבוד השופטת נחמה מוניץ בבש"א 2344/04 (מחוזי – נצרת) רויטל אדרי נ' מרכז רפואי "העמק" (לא פורסם החלטה מיום 15.7.05)–

"ברור לכל כי, כדי לפטור תובע מהגשת חוות דעת, יש להצביע (כך במקור – א' מ"א) על טעמים מיוחדים וממשיים שיהיה להם קשר הדוק לעניין שברפואה, ולא לשאלת מצבו הכלכלי של התובע".

בעניין אחר, המ' (מחוזי – ת"א) 13618/90 שושנה גולן נ' אסותא בע"מ, תק-מח 91 (2) 1114
(להלן: "עניין גולן"), נקבע מפורשות כי הנימוק למתן פטור מהגשת חוות דעת רפואית צריך להיות נימוק מהותי הכרוך בעניין הרפואי עצמו.

למעלה מכך, בעניינינו, המבקשת ממילא לא הוכיחה היעדר יכולת כלכלית כנדרש ממנה באשר אפילו לא טרחה לצרף תצהיר לבקשתה בניגוד לסדרי הדין בעניין.

מעבר לאמור לעיל, אף לא נטען במסגרת הבקשה כי נעשה ניסיון למצוא מומחה ומהו שכר הטרחה שנדרש מהמבקשת לשלם, ראה האמור בעניין גולן הנ"ל –

"...אין המבקשת יכולה לטען לחוסר יכולת לשלם את שכרו של מומחה כאשר אין המבקשת תומכת בקשתה בתצהיר שיפרט מה שכר נדרשה לשלם ומה הכנסותיה".

סוף דבר:

הבקשה נדחית היות ולא צורף לה תצהיר, בניגוד לסדרי הדין והיות וגם לגופו של עניין, אין כל טעם מיוחד, בנסיבות תביעה זו, המצדיק לפטור את המבקשת מהגשת חוות דעת רפואית אם ברצונה להוכיח עניין שברפואה. אף הטעם עליו הצביעה המבקשת – הוא הטעם הכלכלי – לא הוכח על ידה ולו בראשית ראייה. זאת ועוד, כפי שפורט לעיל, מצב כלכלי קשה, לכאורה, אינו יכול, כשלעצמו, ללבוש כסות של "טעם מיוחד" אלא לכל היותר כאשר הוא מהווה נדבך נוסף או נסיבה נוספת מיני כמה, אשר כולם
יחדיו מצדיקים במקרים נדירים הענקת פטור מחוות דעת רפואית – ולא כך הוא במקרה דנן.

לאור זאת ולנוכח כל שפורט לעיל,ן הבקשה למתן פטור מצירוף חוות דעת רפואית נדחית.

לפנים משורת הדין ומתוך התחשבות במבקשת, איני עושה צו להוצאות.









ניתנה היום, י"ח
אדר תשע"ב, 12 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 10618-04/11 חן שמרון נ' אורן אזולאי, משטרת ישראל (פורסם ב-ֽ 12/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים