Google

איתן ישראלי - מנהל מקרקעי ישראל

פסקי דין על איתן ישראלי | פסקי דין על מנהל מקרקעי ישראל

11845-11/10 א     29/03/2012




א 11845-11/10 איתן ישראלי נ' מנהל מקרקעי ישראל








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בתל אביב - יפו




29 מרץ 2012

ת"א 11845-11-10

ישראלי נ' מנהל מקרקעי ישראל
-




בקשה מס'

11

בפני

כב' ה
שופט


ישי קורן

מבקשים
1
.
איתן ישראלי


נגד

משיבים
1
.
מנהל מקרקעי ישראל



החלטה


בקשה בכתב בעניין הוצאות משפט.

המבקש הא התובע אשר הגיש בתיק זה תביעה להשבת כספים ששולמו למשיב ביתר, ולתשלום פיצויים בסך 50,000 ₪ בגין נזקים ועוגמת נפש.

במסגרת ההליכים בתיק הגיעו הצדדים להסדר דיוני ולפיו מחק התובע מתביעתו את רכיב עוגמת הנפש בסך 50,000 ₪, ורכיב נוסף של 30,000 ₪, בגין ערבות שחולטה על ידי המשיב. מטרת ההסדר הייתה קיום הליך מהיר של חקירת שמאי, ושמיעת סיכומים מטעם הצדדים, ללא צורך בהליך מלא של הצגת ראיות נוספות, אשר דרושות להוכחת רכיבי התביעה שנמחקו.

בפתחו של הדיון אשר נקבע ליום 25/12/11, לחקירת שמאי ולסיכומים בעל פה, לאחר שהוחלף ייצוגו של התובע, הודיע ב"כ התובע החדש כי התובע חוזר בו מן ההסכמה הדיונית, ומבקש לקיים את הדיון בתביעה במתכונתה המקורית, המלאה. הודעתו של התובע נדחתה, ונקבע כי הדיון יתקיים במתכונת שנקבעה בהתאם להסכמת הצדדים. התובע ביקש לעכב את הדיון על מנת להעמיד את ההחלטה במבחן ערכאת הערעור. בקשה זו נענתה בחיוב, תוך השתת הוצאות בסך 2,500 ₪ לטובת הצד שכנגד, ו-2,500 ₪ לטובת אוצר המדינה, בגין ביטול זמנם של בית המשפט ושל הצד שכנגד, אשר נערכו לדיון במתכונת שנקבעה לו מראש. המבקש הגיש בר"ע על ההחלטה הדוחה את את הודעתו בדבר חזרה מן ההסדר הדיוני.

ביום 27/2/12 החליטה ערכאת הערעור לבטל את ההחלטה נושא הבר"ע ולהתיר למבקש לחזור בו מההסכמה הדיונית. בנימוקי ההחלטה נרשם, בין היתר: "לא ראיתי איזה נזק או עיוות דין ייגרם למשיב כתוצאה מביטול ההסכמה הדיונית, מעבר לצורך בהבאת ראיות וניהול ההליך גם בנוגע לרכיבי התביעה שנמחקו שלא ניתן לפצות עליו בהוצאות הולמות." עוד נקבע בהחלטה זו כי: "תנאי לביטול ההחלטה נשוא הבר"ע הינו שהמבקש ישלם הוצאות בסכום ובמועד שייקבעו על ידי ערכאה דיונית, אשר תיקח בחשבון בשיקוליה גם את העובדה כי אינני פוסקת בהליך שלפני הוצאות לטובת המבקש למרות שזכה בערעורו.
לא יופקד במלואו ובמועדו סכום הוצאות שייקבע כאמור על ידי הערכאה הדיונית, תישאר ההחלטה נשוא הבר"ע על כנה".

על החלטה זו הגיש המבקש בקשת הבהרה לבית המשפט המחוזי, ובה ציין כי ההוצאות שנפסקו על ידי בית משפט זה במסגרת עיכוב הדיון כבר שולמו על ידי המבקש. בהחלטה נוספת שניתנה על ידי בית המשפט המחוזי ביום 28/2/12 נרשם, בין היתר: "בהחלטתי מיום 27/2/12 קבעתי כי ההחלטה נשוא הבר"ע – וממילא גם פסיקת ההוצאות שהוטלו על המבקש בה – מבוטלת. זאת בכפוף לתשלום סכום הוצאות כפי שיקבע מחדש על ידי ערכאה דיונית".

מכאן הבקשה שלפני.

התובע מבקש: "להורות כי הוצאות הנתבע בגין ביטולו של ההסדר הדיוני ייקבעו בסיומו של ההליך, בהתאם לתוצאת הדיון ברכיבי התביעה שהושבו לכתב התביעה". לחילופין, מבקש התובע: "לפסוק את שיעור ההוצאות אשר יושת על התובע בגין ביטול ההסדר הדיוני, בסכום הנמוך באופן משמעותי מזה שנפסק לזכות הנתבע ביום 25/12/11. להורות כי התשלום יבוצע על דרך של קיזוז מן הסכום אשר יחוייב הנתבע להשיב לתובע נוכח ביטול ההחלטה מיום 25/12/11."

מנגד מבקש המשיב להשית על התובע הוצאות משמעותיות נוספות, מעבר לאלה שהושתו על התובע בגין ביטול הדיון שנקבע ליום 25/12/11.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובהנחיות ערכאת הערעור, החלטתי לחזור ולהשית על התובע הוצאות בסכומים שהושתו עליו בדיון מיום 25/12/11, ואשר לדברי התובע שולמו זה מכבר למשיב ולאוצר המדינה. ערכאת הערעור קבעה כי יש לאפשר לתובע לחזור בו מההסכמה הדיונית ולסכום התביעה המקורי, בכפוף להוצאות שתפסוק הערכאה הדיונית, בהתחשב בכך שלא נפסקו לטובת התובע הוצאות בהליכי הערעור. בהתאם להנחייה זו, יש מקום לחייב עתה את התובע בהוצאות משפט, הן בגין חזרתו מההסכמה הדיונית, והן בגין ביטול זמנם של בית המשפט ושל הצד שכנגד בדיון שהתבטל. מנגד, לזכותו של התובע עומדת העובדה שלא זכה להוצאות בערכאת הערעור. באיזון שבין אלה אני סבור כי יש להסתפק בהוצאת בסך 2,500 ₪ לטובת המשיב ובהוצאות בסך 2,500 ₪ לאוצר המדינה, בגין הישיבה שבוטלה. ככל שהוצאות אלה שולמו, הרי שאין מניעה להמשיך את ההליכים בתיק. אין מקום לדחות את החיוב בהוצאות לסיום ההליכים בתיק. אין מקום להורות על השבת סכומים כלשהם אשר שולמו למשיב או לאוצר המדינה על ידי המבקש.

אשר להמשך ההליכים:

ניתן בזה צו הדדי לגילוי מסמכים בתצהיר, ולעיון בהם, לביצוע תוך 30 יום.
התובע יגיש תצהירי עדות ראשית עד ליום 5/6/12.
הנתבע יגיש תצהירי עדות ראשית עד ליום 5/7/12.
חוות דעת תוגשנה יחד עם התצהירים, כשהן ערוכות כדין (אין צורך להגיש בשנית חוות דעת שצורפו לכתבי הטענות ובלבד שנערכו כדין).
התצהירים וחוות הדעת, על נספחיהם, יוגשו בשני עותקים. עותק אחד לצורך סריקה, ועותק שני, כרוך וכולל דגלוני סימון של הנספחים, לשימוש בית המשפט.
הצדדים פטורים מהגשת תצהירי עדות ראשית של עדים שאינם בשליטתם ואשר פנייה אליהם לצורך גביית העדות בתצהיר נענתה בשלילה, ובלבד שיודיעו על כך יחד עם הגשת תצהירי עדות ראשית ויבקשו לזמן את העדים באמצעות ביהמ"ש, תוך צירוף תמצית העדות, ותצהיר המפרט את המאמצים שנעשו על מנת לגבות את העדות בתצהיר.
הצדדים יצרפו לתצהיריהם העתק של כל מסמך שיש בדעתם להגיש במועד הדיון (תיק מוצגים). מסמך שלא יצורף כאמור, לא יוגש ולא יוצג במהלך הדיון.
כל צד יעביר העתק התצהירים והמסמכים לצד שכנגד לא יאוחר ממועד ההגשה לתיק ביהמ"ש.
במידת האפשר יישמעו סיכומים בע
"
פ בסיום ישיבת ההוכחות.

נקבע לק.מ. לאחר הגשת תצהירים ליום 10/7/12 בשעה 10:30.

ניתנה היום
,

ו' ניסן תשע"ב
,
29 מרץ 2012
, בהעדר הצדדים.











א בית משפט שלום 11845-11/10 איתן ישראלי נ' מנהל מקרקעי ישראל (פורסם ב-ֽ 29/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים