Google

מנחם אפשטיין - כפיר שרותי מעליות (1981) חברה בע"מ, נציגות בית באמ' מנחם אפשטיין, אליהו דוד ואח'

פסקי דין על מנחם אפשטיין | פסקי דין על כפיר שרותי מעליות (1981) חברה | פסקי דין על נציגות בית באמ' מנחם אפשטיין | פסקי דין על אליהו דוד ואח' |

18638-10/11 תאמ     27/03/2012




תאמ 18638-10/11 מנחם אפשטיין נ' כפיר שרותי מעליות (1981) חברה בע"מ, נציגות בית באמ' מנחם אפשטיין, אליהו דוד ואח'






מספר בקשה:3
בפני

כב' השופטת דינה כהן
המבקש:

מנחם אפשטיין
נגד
המשיבים:

1. כפיר שרותי מעליות (1981) חברה בע"מ

2. נציגות בית באמ' מנחם אפשטיין

3. אליהו דוד
4. לאה רוזנר
5. מאיר אדלר
6. מאיר אדלר
7. דוד רוזנפלד
החלטה

לאחר שהסמכות לדון בבקשה הועברה אלי הנני מורה כדלקמן:

בבקשה שבפני
עותר המבקש להעברת הדיון מבית משפט השלום בבאר שבע לבית משפט השלום באשדוד.

לטענת המבקש, מוגשת בקשתו על דעת ובהסמכת המשיבים 3-7 אשר ייפו כוחו לפעול בשמם. המבקש צרף לבקשה כתבי הרשאה חתומים לכאורה על ידי המשיבים 3-7.

המבקש טוען כי נוכח מקום מגוריו ומגורי יתר הנתבעים באשדוד וכן לאור מקום עסקה של המשיבה 1 – התובעת ומקום משרדו של ב"כ המשיבה 1 – באזור המרכז, אין כל זיקה לבית משפט השלום בבאר שבע וכי מטרת הגשת התובענה לבית משפט השלום בבאר שבע נועדה להכביד על המבקש ויתר הנתבעים.

בהחלטת כבוד הנשיא אסולין (כתוארו אז) מיום 20.12.2012 נדרשה המשיבה 1 והמשיבים 3-7 לבקשה תוך שצויין כי אין בכתבי ההרשאה שצורפו לבקשה כדי להוות הסכמת המשיבים לבקשה.

המשיבה 1 מתנגדת לבקשה מן הנימוק שבית משפט השלום בבאר שבע הוא בעל סמכות מקומית לדון בתובענה וכי המבקש לא הוכיח כי תגרם לו אי נוחות בולטת מקיום הדיון בבאר שבע כפי שנדרש בהתאם להלכה הפסוקה.

המשיבים 3-7 לא הגישו תגובותיהם לבקשה. ההחלטה מיום 20.12.2011 הומצאה לכל המשיבים למעט המשיב 3 והמשיב 7. ביחס למשיב 3 ולמשיב 7 חזרו אישורי המסירה בציון "העתיק כתובת" ובציון "לא ידוע".

לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות ומשכך איני מוצאת מקום ליתן הוראות ביחס לקבלת תגובות המשיב 3 והמשיב 7.

הסמכות המקומית לדון בתובענה היא סמכות מקבילה ביחס לכל בתי המשפט שבאותו מחוז. לתובע זכות דיונית לבחור באיזה מבין בתי המשפט של המחוז בעל הסמכות המקומית תוגש התובענה.

הזכות האמורה אינה מוחלטת ואיזונה נעשה באמצעות הסמכות המוקנית לנשיא בית משפט השלום באותו מחוז להורות על העברת הדיון לבית משפט אחר באותו מחוז מטעמים שונים.

בעל דין המבקש העברת הדיון באותו מחוז צריך להראות כי קיום הדיון בבית המשפט אליו הוגשה התובענה יגרום לו לאי נוחות בולטת.

המבקש לא הראה כי תיגרם לו אי נוחות בולטת, המרחק שבין בתי המשפט באשדוד ובבאר שבע וכן אפשרויות הגישה וההגעה מאשדוד לבית המשפט בבאר שבע אינן מצדיקות כשלעצמן, ובהעדר נסיבות אחרות, העברת הדיון לבית המשפט באשדוד.

לא למותר לציין כי הטענה לפיה נמנע מן המבקשים ייצוג בשל עלותו הנובעת מן המרחק שבין בית המשפט באשדוד לבאר שבע , ספק בעיני אם יש בה, גם בהצטרף לאמור לעיל כדי להוות נימוק להעברת הדיון .

אשר על כן הבקשה נדחית.

בנסיבות העניין לא עשיתי צו להוצאות והמותב הדן בתיק יתחשב בהוצאות הבקשה במסגרת פסיקת ההוצאות שבפסק הדין ככל שיידרש.
בית משפט השלום בבאר שבע
תא"מ 18638-10-11 כפיר שרותי מעליות (1981) חברה בע"מ
נ' מנחם אפשטיין
ואח'
תיק חיצוני:
1 מתוך 3








תאמ בית משפט שלום 18638-10/11 מנחם אפשטיין נ' כפיר שרותי מעליות (1981) חברה בע"מ, נציגות בית באמ' מנחם אפשטיין, אליהו דוד ואח' (פורסם ב-ֽ 27/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים