Google

פאירי קקאו - עיזבון המנוח יצחק כהן ז"ל, אמיר כהן, ויקטוריה כהן

פסקי דין על פאירי קקאו | פסקי דין על עיזבון המנוח יצחק כהן ז"ל | פסקי דין על אמיר כהן | פסקי דין על ויקטוריה כהן |

29826-12/10 עע     21/05/2012




עע 29826-12/10 פאירי קקאו נ' עיזבון המנוח יצחק כהן ז"ל, אמיר כהן, ויקטוריה כהן




21 מאי 2012



st1\:*{behavior: }
21 מאי 2012

פאירי קקאו
המערערת


-



1.
עיזבון המנוח יצחק כהן ז"ל
2.
אמיר כהן
3.
ויקטוריה כהן


המשיבים

בפני
: סגן הנשיאה יגאל
פליטמן, השופטת רונית רוזנפלד
, השופט אילן סופר
,
נציג ציבור (עובדים) מר שלום חבשוש, נציג ציבור (מעבידים) מר יצחק קאול
<#2#>
בשם המערערת: עו"ד מסארוה האשם
בשם המשיבים: עו"ד רענן שמואלי


פסק דין
1.
לפנינו ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בחיפה (ס"ע 5561-03-09; השופטת אביטל רימון-קפלן ונציגי הציבור מר מוחמד שוגרי ומר יאיר כפרי), בו חויב עיזבון המנוח (משיב 1) לשלם למערערת הפרשי שכר מינימום, חלף הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורים, דמי הבראה ופדיון חופשה; והמשיבים 2 ו-3 – בנו של המנוח ורעייתו – לא חויבו לשלם דבר, בהעדר יחסי עובד-מעביד בינם לבין המערערת.

2.
המערערת עבדה כמטפלת סיעודית של המנוח בבית המשיבים 2 ו-3. על פי קביעותיו העובדתיות של בית הדין קמא, המשיבים 2 ו-3 לא היו מעורבים בהעסקתה והקשר ביניהם התמצה אך ורק בפעולות המתבקשות באופן טבעי ממערכת יחסים בין בני משפחה, מהיות המערערת מתגוררת בבית המשיבים 2 ו-3, על מנת לטפל במנוח.

קביעות עובדתיות אלה של בית הדין מעוגנות היטב בחומר הראיות שהיה לפניו, ולא מצאנו מקום כערכאת ערעור להתערב בהן.

משזוהי התשתית העובדתית עליה נסמך פסק הדין, ממילא נכונה המסקנה המשפטית, לפיה אך ורק העיזבון (משיב 1), הוא בעל הדין הבא בנעליו של המעביד, להבדיל מבנו, משיב 2, ורעייתו.

מעבר לאמור נוסיף, כי לא הובאה כל ראיה להיות המנוח פסול דין באופן שהצדיק מינוי אפוטרופוס לו, וכי מונה לו אפוטרופוס שכזה על פי החלטת בית משפט מוסמך. מעבר לזאת, יובהר כי גם מינוי אפוטרופוס אין משמעה קיום יחסי עובד מעביד בין האפוטרופוס לבין העובדת.

בא-כוח המערערת טען לעניין יחסי בנים ואבות וחובת כיבוד הבנים את אבותיהם. לא מצאנו כי עניין זה רלוונטי לעניין המערכת המשפטית של יחסי עובד-מעביד בנסיבות המקרה שלפנינו.

3.
בא-כוח המערערת הוסיף וטען כי בית הדין, מיוזמתו, ניכה את הניכויים המתחייבים על פי דין משכר המינימום שהגיע למערערת. לא מצאנו כי העובדה שבית הדין פעל על פי דין מחייבת זיכוי המערערת באותם סכומים שנוכו כדין משכרה, אף אם הדבר לא נטען במפורש בכתב ההגנה.

4.
סוף דבר, לאור האמור, דין הערעור להידחות מטעמיו של בית הדין קמא בפסק דינו לעניין העדר יחסי עובד-מעביד בין המשיבים 2 ו-3 לבין המערערת.

5.
בשולי פסק הדין, מופנית תשומת לב בא-כוח המערערת, לסעיף 182 לחוק הביטוח הלאומי, והזכות המוקנית לו מכוחו להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת הנפסק לזכות מרשתו בתביעתה כנגד העיזבון.

6.
בנסיבות המקרה אין צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ט אייר תשע"ב (21 מאי 2012), בנוכחות הצדדים.




יגאל פליטמן
,
סגן נשיאה, אב"ד

רונית רוזנפלד

,
שופטת

אילן סופר
,
שופט


מר שלום חבשוש,
נציג ציבור (עובדים)


מר יצחק קאול,
נציג ציבור (מעבידים)









עע בית הדין הארצי לעבודה 29826-12/10 פאירי קקאו נ' עיזבון המנוח יצחק כהן ז"ל, אמיר כהן, ויקטוריה כהן (פורסם ב-ֽ 21/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים