Google

אלי פרי, עמוס פרי - רשות הפיתוח

פסקי דין על אלי פרי | פסקי דין על עמוס פרי | פסקי דין על רשות הפיתוח

26207-01/12 עא     25/05/2012




עא 26207-01/12 אלי פרי, עמוס פרי נ' רשות הפיתוח








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



ע"א 26207-01-12 פרי ואח' נ' רשות הפיתוח

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
1

בפני

הרשמת - כב' השופטת
אסתר נחליאלי חיאט


מבקשים

1. אלי פרי
2. עמוס פרי


נגד


משיבה

רשות הפיתוח




החלטה

1.
בפני
בקשת המבקשים
ל"ביטול הערבון להמרתו בערובה עצמית וצד ג'..." ולחלופין להפחית את סכום הערבון לסך של 3,000 ₪.

2.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, בבקשה ובתגובה (תשובה מטעם המבקשים לא הומצאה), ראיתי
לדחות את הבקשה.

3.
על המבקש בבקשה לפטור מהפקדת ערבון מוטל הנטל להניח תשתית עובדתית המצדיקה את חשיפת המשיב בפני
הסיכון כי לא יוכל לגבות את הוצאותיו ככל שתפסקנה לטובתו.

לצורך מתן פטור כאמור, על המבקש לפרוש בפני
בית המשפט תמונה מלאה בדבר מצבו הכלכלי, ובכלל זה עליו להציג דפי חשבון בנק, אסמכתאות מעודכנות בדבר הכנסותיו, עליו לפרט את רכושו ולהוכיח כי אין באפשרותו לגייס מקרוביו את הממון הנדרש. כן גם נדרש המבקש לפרט כיצד ידו משגת לממן את ייצוגו המשפטי בהליך הנוכחי ובבית המשפט קמא.

4.
בבקשה נטען שהמבקש 1 הוא אלמן התפרנס מעבודות מזדמנות וכי "לרגל הפרנסה נמצא בדרום אפריקה, ומתפרנס שם בדלות ובצניעות". עוד נטען, כי למבקש 1 אין נכסים ו/או הכנסות קבועות בארץ או בחו"ל . באשר למבקש 2 , נטען שאין לו נכסים או כספים, כי הוא שחקן בתיאטרון "הבימה" שמתפרנס בצניעות ומתקשה "להשלים את החודש" ולשם כך נאלץ ליטול הלוואות מידי פעם.

המבקשים מוסיפים שסיכויי הערעור טובים ושחשיבותו של הערעור רבה שכן מטרתו להגן על קורת הגג של המבקשים.

5.
המשיבה מתנגדת לבקשה. לטענתה, המבקשים לא תמכו טענותיהם ביחס למצבם הכלכלי באסמכתאות מתאימות מלבד מסמכים בודדים חלקיים ולא ברורים. עוד נטען, כי סיכויי הערעור קלושים מאחר שהערעור מבוסס על הטענה לפיה המבקשים קיבלו את הסכמת המשיבה לבצע שיפוצים בנכס ולקבל חזקה בנכס אלא שבית המשפט קמא קבע במפורש שלא ניתנה הסכמה כאמור מאת המשיבה.

6.
כפי שציינתי לעיל, ראיתי לדחות את הבקשה וזאת מאחר שהמבקשים לא פרשו תמונה מלאה אודות מצבם הכלכלי. כך למשל, לא פורטו הכנסות המבקש 1 בגין ה"עבודת המזדמנות" אותן נטען שהוא מבצע וממילא לא צורפו אסמכתאות ביחס להכנסתו. כמו כן, לא צורפו דפי חשבון בנק מהם ניתן ללמוד על תנועות חשבון הבנק של המבקש 1 ועל חסכונותיו. באשר למבקש 2, אכן צורפו תלושי שכר מהם ניתן ללמוד כי שכרו נע בין כ- 900 ₪
לכ- 1900 ₪ בחודש וכן צורף דף תנועות חשבון בנק אלא שבמסמכים אלה לא די כדי לבסס את טענות המבקש 2 שלא ראה לפרט את הוצאותיו ולא התייחס לעיסוקי בת זוגו ומה הכנסתה .
עוד להוסיף, כי המבקשים לא פירטו כיצד הם מממנים את ייצוגם המשפטי בהליך דנא – לציין, כי טענה זו נטענה במסגרת תגובת המשיבה אך לא זכתה להתייחסות המבקשים שלא המציאו תשובה מטעמם.
לאור האמור לעיל, לא שוכנעתי שמצבם הכלכלי של המבקשים מצדיק מתן פטור מהפקדת ערבון תוך חשיפת המשיבה לסיכון שלא תוכל לגבות הוצאותיה ככל שהערעור יידחה.

די באמור לעיל כדי לדחות את הבקשה אלא שאני רואה להוסיף כי מעיון בהודעת הערעור ובפסק הדין של בית המשפט קמא לא שוכנעתי שסיכויי הערעור טובים כטענת המבקשים וזאת כמובן בלי לקבוע מסמרות בעניין. מפסק דינו של בית המשפט קמא עולה כי אין מחלוקת בדבר בעלות המשיבה (התובעת שם) בנכס נשוא התביעה וזאת מעיון בנסח הרישום שצורף לתביעה. בית המשפט קבע כי המסמכים שהוצגו על ידי המבקשים (הנתבעים שם) לא מקימים למבקשים כל זכות בנכס "ואינם מהווים הכרה בזכויות הנתבעים". עוד נקבע, כי המבקשים (הנתבעים שם) לא הציגו ראיות לתמיכה בטענותיהם לפיהן הם קיבלו את הסכמת המשיבה לביצוע שיפוצים בנכס.
טענות המבקשים בערעור עניינן קביעות עובדתיות של בית המשפט קמא שהתבססו על התרשמותו מהראיות והעדויות שהוצגו בפני
ו (לציין כי בפסק דינו בית המשפט קמא ציין שבמהלך עדותו שינה המבקש 1 את גרסתו ביחס לחזקה בדירה וכי עדותו עומדת בניגוד לעדות המבקש 2) – בקביעות כגון אלה
אין ערכאת הערעור נוהגת להתערב.

7.
סיכומו של דבר, הבקשה נדחית.
המבקשים יפקידו את הערבון תוך 20 ימים שאם לא יירשם הערעור לדחייה.
ת.פ - 18.6.12.


ניתנה היום, ד' סיון תשע"ב, 25 מאי 2012, בהעדר הצדדים.
אסתר נחליאלי-חיאט, שופטת, רשמת בית המשפט המחוזי







עא בית משפט מחוזי 26207-01/12 אלי פרי, עמוס פרי נ' רשות הפיתוח (פורסם ב-ֽ 25/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים