Google

משה אביר - משרד התמ"ת מחלקת רישוי קבלני כוח אדם-גב' רבקה קבלני, משרד התמ"ת מחלקת הסדרה והאכיפה-גב' יעל גלילי, משרד התמ"ת הממונה על חופש המידע-גב' בת שבע תורג'מן

פסקי דין על משה אביר | פסקי דין על משרד התמ"ת מחלקת רישוי קבלני כוח אדם-גב' רבקה קבלני | פסקי דין על משרד התמ"ת מחלקת הסדרה והאכיפה-גב' יעל גלילי | פסקי דין על משרד התמ"ת הממונה על חופש המידע-גב' בת שבע תורג'מן |

9922-03/12 עתמ     28/05/2012




עתמ 9922-03/12 משה אביר נ' משרד התמ"ת מחלקת רישוי קבלני כוח אדם-גב' רבקה קבלני, משרד התמ"ת מחלקת הסדרה והאכיפה-גב' יעל גלילי, משרד התמ"ת הממונה על חופש המידע-גב' בת שבע תורג'מן








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 9922-03-12 אביר ואח' נ' משרד התמ"ת מחלקת רישוי קבלני כוח אדם-גב' רבקה קבלני
ואח'

תיק חיצוני
:




בפני

כב' השופטת
אביגיל כהן


עותרים

1
.
משה אביר

1
.
אופקים א.ג. בע"מ


נגד


משיבים

1. משרד התמ"ת מחלקת רישוי קבלני כוח אדם-גב' רבקה קבלני
2. משרד התמ"ת מחלקת הסדרה והאכיפה-גב' יעל גלילי
3. משרד התמ"ת הממונה על חופש המידע-גב' בת שבע תורג'מן



החלטה



1.
העתירה הוגשה בגין אי המצאת מידע עפ"י חוק חופש המידע. הבקשות לקבלת מידע הוגשו לממונה על יישום חוק חופש המידע בירושלים (נספחים 1 ו – 3 לעתירה).

2.
בעתירה נטען כי למרות הפניות של העותרים לא התקבלה תגובה לפנייה.

3.
ב"כ המשיבים מבקשת לסלק העתירה על הסף בשל העדר סמכות מקומית; שכן בקשת העותר לקבלת מידע הופנתה לגב' תורג'מן, הממונה על חוק חופש המידע במשרד התמ"ת אשר מקום מושבה בירושלים כפי שניתן לראות מהבקשות שהופנו אליה; ועל כן עסקינן ב"החלטה של רשות" (אשר כוללת עפ"י החוק גם "העדר החלטה") שמקום מושבה בירושלים.

4.
העותרים בתגובתם מבקשים לדחות את הבקשה, הם מאשרים שהבקשה הופנתה לממונה על חוק חופש המידע אשר מקומה בירושלים; אך לטענתם; לממונה יש מעמד פורמלי בלבד; כי כל הנתונים מצויים במשרדי התמ"ת בתל-אביב וגם מקור הסירוב להעברת המידע נובע מהגורמים הרלוונטיים בתל-אביב.


לעותרים טענות נוספות וביניהן שיהוי ומדוע דרושים להם המסמכים לגופו של עניין; ומבקשים לחלופין להעביר התיק לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים.

5.
אכן; הסמכות המקומית לדון בעתירה מסורה לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים ולא לבימ"ש זה. העתירה הוגשה על "החלטה של רשות" (אשר עפ"י סע' 2 לחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס – 2000 כוללת גם "העדר החלטה")
אשר מקום מושבה בירושלים; ועל כן ע"פ סע' 2 לתקנות בתי משפט לעניינים מינהליים (סדרי דין) התשס"א – 2000 אין להגיש עתירה שכזו בתל-אביב.
6.
בתיק זה עדיין לא התקיימו דיונים ואף לא הוגשה תגובה לעתירה לגופו של עניין. העותרים ביקשו לחלופין להעביר העתירה לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים; ועל כן- מכח סמכותי עפ"י סע' 79 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד – 1984 תועבר העתירה לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים.

הדיון הקבוע ליום 29.5.12 – בטל.

כל צד ישא בהוצאותיו.
7.
המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.


ניתנה היום, ז' סיון תשע"ב, 28 מאי 2012, בהעדר הצדדים.








עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 9922-03/12 משה אביר נ' משרד התמ"ת מחלקת רישוי קבלני כוח אדם-גב' רבקה קבלני, משרד התמ"ת מחלקת הסדרה והאכיפה-גב' יעל גלילי, משרד התמ"ת הממונה על חופש המידע-גב' בת שבע תורג'מן (פורסם ב-ֽ 28/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים