Google

ציפורה רושצקי - אליהו שלום, הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על ציפורה רושצקי | פסקי דין על אליהו שלום | פסקי דין על הכשרת הישוב חברה לביטוח |

39594-12/10 א     30/05/2012




א 39594-12/10 ציפורה רושצקי נ' אליהו שלום, הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 39594-12-10 רושצקי נ' שלום ואח'

תיק חיצוני
:




בפני

כב' הרשם הבכיר אבי כהן


תובעים

ציפורה רושצקי


נגד


נתבעים

1. אליהו שלום
2. הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ



החלטה

בהתאם לסמכותי שלפי תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז – 1986 (להלן – "התקנות"), לאחר שעיינתי בבקשה למינוי מומחה רפואי, בתגובה על הבקשה ובמסמכים הרפואיים שצורפו אני מחליט כך:

עמדת התובע
התובעת, נפגעה בת.ד. מיום 14/03/04 לאחריה טופלה בביה"ח איכילוב מבקשת כי ימונו לה מומחים בתחומים: אורטופדיה, פסיכיאטריה.

עמדת הנתבעים
הנתבעים מתנגדים לבקשה.

הכרעה
לאחר ששוכנעתי כי קיימת ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות רפואית בתחום האורטופדיה עקב תאונת הדרכים נשוא התביעה (ראו למשל: מכתב שחרור ממיון מיום 14/03/04 וכן ממצאי מיפוי עצמות מיום 22/06/04), אני ממנה בזאת את ד"ר קובי לידור מהמרכז הרפואי מרום בזל בת"א כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום זה.

בנוסף
ולאחר ששוכנעתי כי קיימת ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות רפואית בתחום הפסיכיאטריה עקב תאונת הדרכים נשוא התביעה (ראו למשל: יומן טיפולים של הפסיכולוג הופנונג רוברט החל בתאריך 17/05/04 וכן בסיכום טיפול פרופ' עומר בונה מיום 5/05/10), אני ממנה בזאת את ד"ר ירמיהו הראל מביה"ח לוינשטיין
בת"א כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום זה.

הצדדים ימציאו למומחים מסמכים עפ"י הוראות תקנה 8 לתקנות, כאשר תשומת לב הצדדים והמומחים לאיסור שבתקנה 8(א) סיפא בדבר הגשת מסמכים הכוללים חוות דעת רפואית.

בחוות דעתם מתבקשים המומחים להתייחס גם לשאלות הבאות:
האם נותרה לנפגע נכות זמנית או צמיתה כתוצאה מן התאונה, ואם כן – באיזה שיעור. המומחים מתבקשים להתייחס לשאלת הקשר בין התאונה לבין מצב הנפגע במועד הבדיקה.
האם יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבו הרפואי של הנפגע בעתיד.
האם הנפגע סובל ממגבלות תפקודיות בעקבות הנכות הרפואית הנ"ל, וזאת במיוחד בשים לב לעבודתו ולמקצועו.
האם יהיה הנפגע זקוק לטיפולים רפואיים בעתיד בשל הנכות הרפואית הנ"ל, ואם כן – מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של הטיפולים האלה לפי המחירים הנכונים היום.
המומחים מתבקשים להגיש את חוות דעתם באופן ובמועד הקבועים בתקנה 15 לתקנות. כמו כן מתבקשים המומחים לפרט בחוות דעתם את המסמכים הרפואיים אשר היו בפני
הם במועד מתן חוות דעתם.

ככל שהמומחים אינם זמינים לבדיקה ולהגשת חוות דעת במועד ו/או ככל שקיימת מניעה אחרת מצד המומחים מלפעול עפ"י החלטת מינוי זו, יודיעו על כך מיידית לבית המשפט.

שכר טרחת המומחה בתחום האורטופדיה יהיה בסך 4,000 ₪ בצירוף מע"מ.

שכר טרחת המומחה בתחום הפסיכיאטריה יהיה בסך 5,000 ₪ בצירוף מע"מ.

בנסיבות העניין, נוכח התיעוד שהוצג, אופי הפגיעה ונסיבותיה, אני מורה כי הנתבעים ישאו, כמימון ביניים, בשכ"ט המומחים וכן בעלויות הבדיקות עפ"י תקנה 9 (א) לתקנות. שכה"ט ישולם ע"י הנתבעים ישירות למומחים, בתוך 30 יום מיום קבלת דרישת תשלום מהמומחים. השאלה על מי מהצדדים יוטלו באופן סופי שכ"ט המומחה ועלויות הבדיקות הנ"ל תיבחן, במידת הצורך, בהמשך ההליכים בתיק.

בנסיבות העניין, מצאתי לנכון להתייחס לנאמר בסעיף 4 בתגובת הנתבעת לבקשה למינוי מומחים ממנו עולה טענה על העדר מסמכים והעדר רצף טיפולי בתחום הפסיכיאטרי – מעיון במסמכים הרפואיים בתיק מצאתי: יומן הטיפולים אשר צורף ע"י הפסיכולוג ד"ר הופנונג רוברט ובו תיעוד פגישות בין השנים 2004 -2006 ולאחר וכן סיכום טיפול של פרופ' עומר בונה בו הוא מציין כי התובעת מטופלת על ידו "מזה 4 שנים" כך שהתובעת נמצאת בטיפולים פסיכולוגיים משנת 2004 , מועד קרות התאונה, ועד למועד הגשת התביעה לכל הפחות.


בהמשך להוראות הדיוניות הראשוניות שניתנו בהחלטה הראשונה בתיק (בדבר הליכים מקדמיים) ומשהוחלט על מינוי מומחה/ים רפואי/ים, ניתנות הוראות דיוניות משלימות, כמפורט להלן:

התובעים יגישו לתיק ובמישרין לנתבעים תחשיב נזק, בצירוף כל המסמכים עליהם מבקשים הצדדים להסתמך, לרבות חוות דעת אקטוארית, וזאת בתוך 60 יום מיום קבלת אחרונת חוות דעת המומחים שמונו, כאשר הנתבעים יגישו תחשיב הנזק כאמור מטעמם בתוך 30 יום מיום קבלת תחשיב הנזק מטעם התובעים, לתיק וכן במישרין לתובעים.

מובהר, כי, עפ"י סדרי העבודה העכשוויים בבית משפט זה, תיק פלת"ד ייקבע ויידון בפני
שופט רק לאחר שהושלמו בו כל ההליכים המקדמיים, רק לאחר שהוגשו בו כל חוות דעת המומחים שמונו (או שהוגשו
כל מסמכי קביעת דרגת נכות עפ"י דין) ורק לאחר שהוגשו בו כל תחשיבי הנזק מטעם כל הצדדים. עד לאותו שלב, התיק יידון ע"י רשם, כאשר רשם אינו עוסק בשאלות במישור החבות, ככל שישנן, ובשלב זה גם אינו עוסק בהצעות פשרה מטעם ביהמ"ש.

בעלי הדין מתבקשים להגיש בתוך 10 ימים מיום הגשת תחשיב הנזק מטעם הנתבעים הודעה משותפת, חתומה ע"י כל בעל הדין, באם הגיע כבר בפועל אותו שלב דיוני, כך שניתן יהיה להעביר המשך הטיפול בתיק לשופט.


בנסיבות מבוטלת התזכורת הפנימית האחרונה שנקבעה בתיק, ובמקומה נקבעת תזכורת פנימית חדשה בפני
י ביום 30.12.12.

המזכירות תשלח החלטתי זו לב"כ הצדדים ולמומחים (למומחים תשלח המזכירות גם טופס מינוי כנהוג).







ניתנה היום, ט' סיון תשע"ב, 30 מאי 2012, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 39594-12/10 ציפורה רושצקי נ' אליהו שלום, הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים