Google

מגלי והבה - מדינת ישראל

פסקי דין על מגלי והבה |

1697-06/12 בפמ     13/06/2012




בפמ 1697-06/12 מגלי והבה נ' מדינת ישראל




לך






בית משפט השלום לתעבורה בצפת

בפני
כב' השופט בסאם קנדלפת

בפ"מ 1697-06-12



13 יוני 2012




מגלי והבה

המבקש
- נ ג ד -

מדינת ישראל

המשיבה
<#2#>
נוכחים:
המבקש: בעצמו וע"י עו"ד דאהר מאדי
המשיבה: ע"י עו"ד ניצן בלולו



<#3#>
החלטה

זוהי בקשה לביטול פסילה מנהלית שהוטלה על המבקש בעקבות מעורבותו לכאורה בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת, בניגוד לתקנה 54(א) לתקנות התעבורה.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש נגד המבקש, עולה כי ביום 9.6.12 בשעה 11.50, נהג המבקש ברכב במהירות של 137 קמ"ש, כאשר המהירות המרבית המותרת בכביש הינה 80 קמ"ש.

לכאורה, מדובר בעבירה חמורה שמסכנת את שלום המשתמשים האחרים בדרך. אך לאחר ששמעתי את טענותיו של בא כוח המבקש ועיינתי במסמכים שצורפו לבקשה, שוכנעתי כי הדין עם המבקש וכי מן הראוי לבטל את החלטת הפסילה המנהלית.

מעיון בחומר שהוצג לעיוני, עולה כי העבירה בוצעה לכאורה כאשר המבקש הבהיל את בנו לבית חולים, והנסיעה במהירות מעל המותר היתה דרושה נוכח הסכנה המוחשית שנשקפה לבן שנזקק לטיפול רפואי מיידי. כך, העבירה בוצעה לכאורה בשעה 11.50, ומהמסמך הרפואי שצורף לבקשה עולה כי 8 דקות לאחר מכן, בנו של המבקש הובא למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים בצפת, במצב של ערפול הכרה, הקאות קשות, סחרחורת קשה, ונדרש טיפול רפואי דחוף כדי לייצב את מצבו.

על רקע הדברים האמורים, עולה לכאורה כי העבירה בוצעה בתנאים של הגנת הצורך, כאשר למבקש לא היתה כל דרך אחרת לפעול על מנת להציל את בנו מהסכנה שנשקפה לו.

התביעה מבקשת להחמיר עם המבקש, וברקע עמדתה עומד ככל הנראה מעמדו הציבורי של המבקש שהוא נבחר ציבור ומשמש כחבר כנסת. ואולם, המבקש עומד בפני
י היום לא במעמד של נבחר ציבור, אלא במעמד של אב אחראי ואוהב שהתנהג כפי שכל הורה אחר היה מתנהג. תמהני, כיצד ציפתה המשטרה מהמבקש לנהוג (תרתי משמע) באותו מצב שבו הוא עמד יחד עם בנו.

דומה, כי כל הורה, יהיה תפקידו הציבורי רם המעלה אשר יהיה, לא היה נוהג אחרת, והיה מעדיף לעבור על החוק ולסכן באופן מידתי את שלום הציבור על מנת להציל את בנו מסכנה מוחשית שנשקפה לחייו. אין זו עמדה מוסרית שבית משפט זה מחזיק בה באופן מיוחד, אלא מדובר בעמדה נורמטיבית שחוק העונשין בשיטת המשפט שלנו קובע אותה ומקנה הגנה למי שעובר עבירה בנסיבות האמורות ופוטר אותו מאחריות פלילית.

לאור כל האמור, אני מקבל את הבקשה ומבטל את הפסילה המנהלית שהוטלה על המבקש בתיק משטרה מספר 10210044417.

רישיון הנהיגה יוחזר למבקש.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ג סיון תשע"ב, 13/06/2012 במעמד הנוכחים.



בסאם קנדלפת
, שופט




הוקלד על ידי: ענת פיתוסי







בפמ בית משפט לתעבורה 1697-06/12 מגלי והבה נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 13/06/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים