Google

אפרים שלום ת"ק - עלמה שמחוני ואח'

פסקי דין על אפרים שלום ת"ק | פסקי דין על עלמה שמחוני ואח'

18597-10/11 תק     17/06/2012




תק 18597-10/11 אפרים שלום ת"ק נ' עלמה שמחוני ואח'








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק

18597-10-11 שלום נ' שימחוני

ת"ק

325-01-12 שמחוני ואח'
נ' אפרים




לפני כבוד השופטת מעין בן-ארי


התובע

אפרים שלום

ת"ק
18597-10-10

נ
ג
ד

הנתבעת
עלמה שמחוני

התובעים
1.
יהודית שמחוני

ת"ק

325-01-12
2.
דרור שמחוני
נ
ג
ד

הנתבע
אפרים שלום



פסק דין


כללי וטענות הצדדים
1.
לפני תביעות לנזקים שארעו עקב תאונת דרכים מיום 31/8/11, בשעת בוקר מוקדמת, בדרך נמיר בתל אביב, לכיוון צפון (להלן: "התאונה", ו- "הכביש").
2.
המעורבים בתאונה הינם בנו של התובע בת"ק
18597-10-11 מר אביחי שלום (להלן: "אביחי" או "נהג רכב התובע"), ובתם של התובעים בת"ק
325-01-12 הגב' עלמה שמחוני (להלן: "עלמה" או "נהגת רכב התובעים").
3.
נהג רכב התובע העיד בבית המשפט כי הסיע את הרכב בנתיב האמצעי בכביש במהירות של כ- 70 קמ"ש, כאשר נהגת רכב התובעים נסעה בנתיב השמאלי. בשל עיקול לימין הקיים בכביש, סטה רכב נהגת התובעים לנתיב בו הוא נסע , ופגע ברכב בחלק אחורי שמאלי.
4.
כתוצאה מהתאונה, כך לדברי אביחי, הרכב הועף לעבר אי תנועה, תוך כדי סיבוב של
360 מעלות ונפגע מכל עבר.
5.
נהגת רכב התובעים העידה בבית המשפט כי הסיעה את הרכב ישר בכביש, ובמהלך הנסיעה חשה כלשונה: "שמישהו חותך אותי". לדבריה, לאחר התאונה הוחלפו פרטים בין המעורבים והכל התנהל ביניהם כשורה. כמו כן, הדגישה הנהגת כי הנזק לרכב אותו הסיעה ממוקם בצד ימני קדמי. עלמה העידה כי אינה זוכרת שהכביש מתעקל במקום התאונה, ותיארה בבית המשפט כי שני כלי הרכב הוסעו במקביל זה לזה עובר לתאונה.
6.
לבית המשפט הוגשו תמונות כלי הרכב שניזוקו בתאונה.
7.
לתאונה לא היו עדים, ולפיכך נשמעה עדותם של נהגי כלי הרכב בלבד.
8.
התובע בתיק 18597-10-11, עתר לבית המשפט לקבל את הפסדיו שנגרמו עקב התאונה, הכוללים הפסד פרמיה, והוצאות. התובע טען כי נאלץ לשלם השתתפות עצמית אולם לא תיקן את תביעתו לעניין זה. יצוין כי הרכב הוכרז אובדן מוחלט. התובעים בתיק 325-01-12, עתרו לקבל נזקיהם על פי דו"ח השמאי וכן הוצאות.

דיון והכרעה
9.
לאחר ששמעתי את הצדדים לפני, עיינתי במסמכים ובתמונות הנזק וצפיתי בהדגמות שערכו נהגי כלי הרכב בעזרת דגמי המכוניות- סבורני כי דינן של שתי התביעות להדחות.
10.
שני הנהגים בכלי הרכב המעורבים בתאונה טוענים כי הנהג השני הוא שסטה מנתיבו ונכנס לנתיב נסיעת האחר. משמע, המדובר בגרסה מול גרסה. לתאונה, כאמור, לא היו עדים. במצב דברים זה, שומא על בית המשפט לבחון את מיקום הנזק לכלי הרכב ולנסות לגבש ממיקום זה מסקנות על אופן קרות התאונה.
11.
מעיון בתמונות ובדו"חות השמאי עולות המסקנות הבאות:
א.
הרכב בו נהג מר אביחי שלום נפגע בחזית, לאורך צד ימין, לאורך צד שמאל ובגג המרכב. כאמור, הרכב הוכרז אבדן מוחלט. אביחי הפנה את בית המשפט לתמונות הנזק לרכב (ת/1) מהן ניתן ללמוד על מקום האימפקט שהוא, לטענתו, כנף אחורית שמאלית. יצוין כי ניתן אכן להבחין בשפשופים ואף בהטבעת צבע בורדו שהינו צבע הרכב בו נסעה עלמה שמחוני. יצוין כי הרכב נבדק ביום התאונה וכי שנת ייצורו 2005.
ב.
הרכב בו נהגה הגב' שמחוני נפגע בחזיתו כולל כנף קדמית ימנית ושמאלית. יצוין כי הרכב נבדק כ- 20 ימים לאחר התאונה, וכן המדובר ברכב משנת ייצור 1997.
12.
יש להדגיש כי כלי הרכב נפגעו במספר מוקדים, כתוצאה מהאימפקט עצמו ובהמשך,
כתוצאה מתנועתם ופגיעה באי תנועה- דבר המקשה לאפיין את הנזקים הראשוניים שנגרמו עקב המגע בין כלי הרכב.
13.
גם בהתייחס למיקומי הנזק הראשוני כפי שהצביעו עליהם הצדדים בעדותם, דהיינו- כנף אחורית שמאלית ברכב בו נסע אביחי, ופגוש קדמי ברכב בו נסעה עלמה, לא ניתן לקבוע רכבו של מי סטה לכיוון האחר. המגע בין כלי הרכב, כפי שהדגימו הצדדים בבית המשפט בעזרת דגמי המכוניות, יכול היה להיגרם מסטייה של כל אחד מכלי הרכב לעבר האחר. המדובר בנזקים מסוג שפשופים, לא ניתן להבחין במעיכות ברורות באחד מכלי הרכב, ולפיכך אין לשלול מצב בו שני הנהגים לא שמרו על נתיב נסיעתם בזהירות המתבקשת ופגעו זה בזה.
14.
קיומו של עיקול מתון לימין בכביש באזור התאונה, כנטען על ידי אביחי, לא הוכח בבית המשפט. אולם, גם אם קיים עיקול ימינה, לא ראיתי בכך בסיס לקביעה כי דווקא הרכב בו נהגה עלמה, שנסע לשמאלו, סטה לעברו, מה גם שהמדובר בעיקול קל אף לדברי אביחי בבית המשפט.
15.
במצב דברים זה, לאור העובדה כי נטל ההוכחה מונח על כל אחד מהתובעים להוכחת תביעתו, וכי נטל זה לא הורם על ידי התובעים בשתי התביעות- דינן של התביעות להדחות.

בנסיבות האמורות, כל צד יישא בהוצאותיו.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור תוך 15 ימים מיום קבלת פסק הדין, לבית משפט המחוזי.



ניתן היום,
כ"ז סיון תשע"ב, 17 יוני 2012, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 18597-10/11 אפרים שלום ת"ק נ' עלמה שמחוני ואח' (פורסם ב-ֽ 17/06/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים