Google

ציון בראל, סימה בראל - חיים יהודה ו-9 משיבים נוספים, ישראל אברמוב, פורום אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ ואח'

פסקי דין על ציון בראל | פסקי דין על סימה בראל | פסקי דין על חיים יהודה ו-9 משיבים נוספים | פסקי דין על ישראל אברמוב | פסקי דין על פורום אדריכלים ומתכנני ערים ואח' |

1267/09 א     24/10/2012




א 1267/09 ציון בראל, סימה בראל נ' חיים יהודה ו-9 משיבים נוספים, ישראל אברמוב, פורום אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 1267-09 חיים יהודה ואח'
נ' ציון בראל
ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
77

בפני

כב' השופט
אליהו בכר


מבקשים

1. ציון בראל
2. סימה בראל

שניהם ע"י ב"כ עוה"ד אילן סופר
ו/או תמר פולק/גבע


נגד


משיבים
משיבים פורמאליים


חיים יהודה ו-9 משיבים נוספים
ע"י ב"כ עוה"ד יובל ברכה


1. ישראל אברמוב
2. פורום אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ
3. איריס הלוי יערי




החלטה

1.
לפני בקשת המבקשים לעיכוב ביצוע פס"ד שניתן כנגדם בתאריך 21.2.2012 בעקבות ערעור אותו הגישו לביהמ"ש העליון עוד בתאריך 15.4.2012.
במסגרת פסה"ד חויב המבקש לשלם למשיבים סכום כספי כולל הוצאות משפט העומד על כשמונה מיליוני ₪ ואילו כלפי המבקשת ניתן פס"ד המצהיר כי בית בני הזוג ברח' סנונית 11 להבים שייכת במחציתה למבקש למרות שנרשמה כולה ע"ש המבקשת.

2. כדרך אגב יצוין, כפי שציינתי בהחלטתי מתאריך 16.10.2012, כי אצה דרכם של המבקשים בזו הבקשה למרות שפסה"ד ניתן בעניינים כבר לפני כ-9 חודשים ואילו הערעור הוגש לביהמ"ש העליון כבר לפני כ-6 חודשים אך הבקשה מוגשת רק בתאריך 10.10.2012 באופן לא מובן לאור הדחיפות שהועלתה בה ובמיוחד לאור טענת מאזן הנוחות הנוטה לטענת המבקשים לטובתם.

3. בבואו של ביהמ"ש לבחון האם קמה עילה לעיכוב הליכי ביצוע פס"ד עליו לבחון שניים: סיכוי הצלחת הערעור והקושי להשיב המצב לקדמותו לו אמנם יזכה המבקש בערעור. המבקשים ציינו בבקשתם כי לאחרונה ולאור חוק יסוד כבוד האדם וחירותו הרואה בערעור זכות חוקתית קמה מגמה המאפשרת עיכוב ההליכים מקום בו הנזק שייגרם למבקש לו יתקבל ערעורו ולו בחלקו יהיה בלתי הפיך. המבקשים ערים להיות פסה"ד כספי ולנטיית בתימשפט
שלא לעכב פס"ד מסוג זה, אך הפנו לנזק העצום העלול להיגרם למבקש שהוגשו כנגדו הליכי פשיטת רגל לולא תתקבל הבקשה בהיותו עו"ד, באופן שלא יאפשר השבת המצב לקדמותו, ואילו למבקשת בהימכר בית המגורים השייך לטענתה באופן בלעדי לה כשמאידך למשיבים פס"ד כנגד שתי חברות נוספות החבות באותם עניינים אך לא פעלו לגביית סכומי הכסף כנגדם.

4. המשיבים כמובן מתנגדים לבקשה, סותרים טיעוני המבקשים
ותומכים בעולה מפסה"ד, תוך שהינם מעלים טרוניה ביחס לזמן הקצר שניתן בידם להשלמת תגובתם לבקשה.

5. בצדק מציינים המבקשים כי קם קושי לביהמ"ש שנתן את פסה"ד להעריך את סיכוי הערעור בדונו בבקשה לעיכוב ביצועו. לפיכך ייטה ביהמ"ש לבחון במצב שכזה את "מאזן הנוחות".

בנסיבות התייחס פסה"ד לשני עניינים, היינו חיובו של המבקש בפס"ד כספי שמטבע הדברים אין נוטים לעכב ביצועו ובעניינה של המבקשת הכריז פסה"ד כי נכס מקרקעין שהיה רשום כולו על שמה שייך במחציתו למבקש, כאשר בנושא זה קם קושי להשיב המצב לקדמותו לו אמנם תזכה המבקשת בערעורה.
בכל הקשור עם
מאזן הנוחות בעניינו של המבקש, הקושי שהעלה מתייחס לאופן ביצוע הליכי הגבייה כנגדו במסגרת בקשה להכריז עליו פושט רגל על הפגיעה במקצועו כעו"ד. בכך לכאורה היה כדי לעכב כל הליך ביצוע של פס"ד כספי הניתן כנגד עו"ד מיד עם הגשת הבקשה להכריז עליו פושט רגל. לטעמי, עם כל הקושי המובן בעניינו של המבקש, אין באופן ביצוע הליכי הגביה כדי להצדיק עיכוב ביצוע פסה"ד כספי שניתן כנגדו כאמור.

6. בכל הקשור עם
מאזן הנוחות בהתייחס לבית המשפחה סברתי, כי מאזן הנוחות נוטה לטובת המשיבה שכן מכירת הבית עלולה להביא לתוצאה בלתי הפיכה ככל שיתקבל הערעור, ומאידך אין הצדקה להמשיך ולבצע הליכי הגביה כנגד בית המשפחה שאין חשש כי עיכוב הביצוע יפגע בחיוב לטובת המשיבים ככל שיידחה הערעור בעניין זה.

7. התוצאה הינה כי בקשת המבקש לעיכוב ביצוע פסה"ד כנגדו נדחית ואילו בקשת המבקשת להתקבל. אין בכך כדי לבטל את ההליכים שבוצעו עד כה כנגד המבקשת ואלה יעוכבו בלבד עד להכרעה בערעור שהוגש לביהמ"ש העליון.
אין צו להוצאות.


ניתנה היום, ח' חשון תשע"ג, 24 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.









א בית משפט מחוזי 1267/09 ציון בראל, סימה בראל נ' חיים יהודה ו-9 משיבים נוספים, ישראל אברמוב, פורום אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 24/10/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים