Google

מנוחה חנה לוין לנדאו, יהושע אברהם לוין לנדאו - בנק דיסקונט לישראל, סטיבן אריק ג'נטילקור

פסקי דין על מנוחה חנה לוין לנדאו | פסקי דין על יהושע אברהם לוין לנדאו | פסקי דין על בנק דיסקונט לישראל | פסקי דין על סטיבן אריק ג'נטילקור |

30170-08/12 תאק     28/10/2012




תאק 30170-08/12 מנוחה חנה לוין לנדאו, יהושע אברהם לוין לנדאו נ' בנק דיסקונט לישראל, סטיבן אריק ג'נטילקור








בית משפט השלום בירושלים



תא"ק 30170-08-12 בנק דיסקונט לישראל
, יהודה הלוי 27, תל אביב 65136 נ' לוין לנדאו ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
3

בפני

כב' הרשמת בכירה
סיגל אלבו


מבקשים

1.

מנוחה חנה לוין לנדאו
2
.

יהושע אברהם לוין לנדאו

נגד


משיב

1. בנק דיסקונט לישראל
, יהודה הלוי 27, תל אביב 65136

2
.

סטיבן אריק ג'נטילקור






החלטה

בפני
בקשת רשות להתגונן.

המשיב 1 (להלן: "המשיב") הגיש כנגד המבקשים וכנגד המשיב 2 תביעה כספית לתשלום יתרת חובם של המבקשים בחשבון הבנק המתנהל אצל המשיב.
המבקשים הם בעלי החשבון ואילו המשיב 2 ערב לחובותיהם של המבקשים כלפי המשיב. על-פי הנטען בכתב התביעה, ניתנה למבקשים הלוואה, ומשלא עמדו המבקשים בתנאי ההחזר, הועמדה יתרת ההלוואה לפרעון מיידי.

בתצהיר התומך בבקשה טוענים המבקשים, כי אכן פיגרו בתשלומי החזר ההלוואה בחלק מן החודשים, אך היו גם חודשים בהם שולמו סכומים גבוהים יותר לטובת החזר ההלוואה. עוד טוענים המבקשים כי בחודש יוני 2012 נפגשו עם נציג המשיב והוסכם בין הצדדים כי כל עוד יפקידו המבקשים כספים בחשבונם, לא תוגש נגדם תביעה בבית המשפט. לטענתם ביום 29.8.12 הפקידו המבקשים סכום של 1,000 ₪ בחשבונם, אך להפתעתם למחרת היום הוגשה התביעה נגדם. המבקשים מוסיפים וטוענים כי אם יבדקו את מסמכי ההלוואות ששולמו לאורך השנים, ימצאו כי נפלה טעות בניהול החשבון. כן טוענים המבקשים, כי אינם מתחמקים מתשלום החוב וכי הם מוכנים להגיע עם המשיב להסדר חוב בו יוכלו לעמוד.

המשיב מתנגד לבקשה. המשיב טוען כי כתב התביעה הוגש בשל העובדה כי המבקשים לא עמדו בתנאי החזר הלוואה אשר הועמדה להם ביום 28.3.11 ואשר נועדה כולה לפריסת חוב שהיה להם כלפי המשיב. עוד טוען המשיב, כי טענת המבקשים לפיה כביכול סוכם עם המשיב כי לא ינקוט נגדם הליכים משפטיים נעדרת כל בסיס ותימוכין. כך גם טענה זו נוגדת רשומות מוסדיות המעידות על פיגור בתשלום ההלוואה במועד הגשת התביעה. ההלוואה שניתנה למבקשים הועמדה לפירעון מיידי עוד ביום 22.8.12, טרם המועד בו נטען על ידי המבקשים כי הפקידו סך של 1,000 ₪ בחשבונם. המבקש מוסיף וטוען כי בקשת המבקשים לקבלת מסמכים בנקאיים לאחר הגשת בקשת הרשות להתגונן נוגדת את הפסיקה והתקנות, שכן מדובר בדרישה כללית וגורפת, אשר לא נשלחה לבנק קודם לכן ומבלי שהמבקשים הצביעו על הצורך במסמכים.

דין הבקשה להידחות.

אכן, כפי שעולה מתצהיר המבקשים, המבקשים מודים כי לא עמדו בפירעון ההלוואה בהתאם לתנאי ההסכם עם המשיב ואינם מכחישים את חובם למשיב.
טענתם של המבקשים כי במהלך חודש יוני 2012 סיכמו עם נציג המשיב כי במידה ויפקידו סכומים בחשבונם לא יינקטו נגדם הליכים משפטיים, נטענה באופן סתמי ובלתי מפורט. כידוע, אין מבקש הרשות להתגונן רשאי להסתפק העלאת טענות כלליות בתצהירו, אלא עליו להיכבד ולהיכנס בתצהירו לפרטי העובדות שעליהן הוא מבסס את טענות ההגנה שלו (ראו, למשל: ע"א 527/07 נחום נ' קרן אהרונסון בע"מ (פורסם בנבו)).
כך, המבקשים לא פירטו את תוכנו המפורט של ההסכם לו הם טוענים, ובכלל זה מהו הסכום אותו התחייבו להפקיד בחשבונם מידי חודש ואיזה סכומים הופקדו בפועל על ידם. כך גם לא פורט שמו של נציג המשיב עמו נערך ההסכם. יתר על כן, בהתאם לרשומות מוסדיות שהוגשו על ידי המשיב הועמדה ההלוואה לפירעון מיידי ביום 22.8.12, בעוד שהמבקשים טוענים כי הפקידו סך של 1,000 ₪ בחשבנם ביום 29.8.12. בנסיבות אלה, אין מקום ליתן למבקשים רשות להתגונן על יסוד טענה כללית ובלתי מפורטת בדבר קיומו של הסכם לכאורה עם המשיב.

גם טענת המבקשים כי הם סבורים שנעשו טעויות בניהול החשבון לאורך השנים נטענה באופן סתמי ובלתי מפורט. המבקשים לא פירטו על יסוד מה הם סבורים כי נעשו טעויות בניהול החשבון, לא פירטו באיזה טעויות מדובר, וכל טענתם היא כי עכשיו הם מבקשים לבדוק לעומק את החיובים ושיעורי הריבית. כך גם הדרישה לקבלת מסמכים לצורך בדיקת החיובים לאורך כל השנים, על יסוד סברה בעלמא, היא דרישה כללית וגורפת שאין בה כדי להעניק למבקשים רשות להתגונן.

בנסיבות אלה, משהמבקשים לא העלו טענת הגנה בפני
התביעה, אני דוחה את בקשת הרשות להתגונן. לפנים משורת הדין, איני עושה צו להוצאות.
המשיב יגיש נוסח של פסיקתא לחתימה.

בשולי הדברים, אוסיף, כי מוצע לצדדים להידבר ביניהם, על מנת להגיע להסדר לפירעון החוב.








ניתנה היום, י"ב חשון תשע"ג, 28 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.









תאק בית משפט שלום 30170-08/12 מנוחה חנה לוין לנדאו, יהושע אברהם לוין לנדאו נ' בנק דיסקונט לישראל, סטיבן אריק ג'נטילקור (פורסם ב-ֽ 28/10/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים