Google

בית זית, אגודה שיתופית להתיישבות חקלאית בע"מ - זכריה יפת, אילן יפת, בן אמיתי יפת

פסקי דין על בית זית | פסקי דין על אגודה שיתופית להתיישבות חקלאית | פסקי דין על זכריה יפת | פסקי דין על אילן יפת | פסקי דין על בן אמיתי יפת |

30547-08/12 רעא     18/11/2012




רעא 30547-08/12 בית זית, אגודה שיתופית להתיישבות חקלאית בע"מ נ' זכריה יפת, אילן יפת, בן אמיתי יפת








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים

לפני כב' השופט רפאל יעקובי

רע"א 30547-08-12
18 בנובמבר 2012


בעניין
:
בית זית
, אגודה שיתופית להתיישבות חקלאית בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד אלי יוגב
, מוטי גנץ


המבקשת



נגד



זכריה יפת






המשיב

1. אילן יפת

2. בן אמיתי יפת




שלושתם ע"י ב"כ עוה"ד אורי לומברוזו
, בני גאנוניאן
משיבים פורמאליים


פסק דין


1.
עניינו של

פסק דין
זה בבקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בירושלים בת.א. 28-06-11. בהחלטה שביסוד הבר"ע החליט בית משפט השלום לעכב הליכים, מכח סעיף 5 לחוק הבוררות, התשכ"ח-1968. זאת בשל קיומה של תניית בוררות הנכללת ב"תקנות ארגון או מושב עובדים" המחייבת את המבקשת ואת כל חברי האגודה.

2.
בהחלטה מ-28.10.12 הוריתי על הגשת תשובה לבקשה, וביקשתי התייחסויות הצדדים לאפשרות שבית המשפט יבקש לדון בבקשה כבערעור, תוך שיראה את הבקשה ואת התשובה כסיכומים בכתב.

3.
המבקשת לא התייחסה לעניין הדיוני הנ"ל, ולפיכך נחשבת כמסכימה למסלול דיוני זה, ואילו המשיבים והמשיבים הפורמאליים (שהגישו תשובה משותפת) הביעו סירוב למסלול הדיוני האמור. מתוך שאני סבור שלא תיפגענה זכויות הצדדים כבעלי דין אם אפעל כנ"ל, החלטתי לדון בבקשה כבערעור על יסוד הבקשה והתשובה.

4.
לגופו של עניין אני מחליט לדחות את הערעור.

5.
לתוצאה דלעיל אני מגיע בעיקר על יסוד אלה:
א.
הנטייה הברורה של ערכאת הערעור שלא להתערב בהחלטות הערכאה המבררת לעכב הליכים ולהעביר דיון לבוררות.
ב.
המגמה והנטייה שסכסוכים בין אגודות שיתופיות לבין חבריהן יתבררו במסגרת הבוררות המוסכמת ככל שאין מניעה לכך.
ג.
לדעתי, הסכסוך בכללותו הוא "בגלל עסקי האגודה" אשר יש להכריע בשכמותו במסגרת בוררות (מכח סעיף ו1 לתקנות הנ"ל), ולא "סכסוך חוקתי" כפי שהמבקשת מנסה להציגו.
ד.
התרשמותי כי המבקשת מנסה להציג את הסכסוך באורח מגמתי כדי שהתוצאה תהיה השארת הסכסוך בבית המשפט.
ה.
גם מנקודת מוצא נוחה למבקשת, אשר ממנה יצא בית המשפט קמא, לפיה אין לומר כי "צירוף הנתבעים 2 ו-3 נעשה אך ורק על מנת להתחמק מהבוררות", עדיין אין בעצם היותם נתבעים משום מניעה שמה שעל הפרק יידון בבוררות. בקשר לכך יצוין כי לבקשה דנן צורפו הנתבעים הנ"ל ע"י המבקשת כמשיבים פורמאליים בלבד, ומכל מקום צפוי שההכרעה שתתקבל בבוררות תביא לכך שלא יהיה צורך בהליכים נוספים לאחר מכן.
ו.
עמדת המבקשת בבש"א (מח', י-ם) 2539/99 בית זית
נ' דניאל כץ, אשר גם נתקבלה בהחלטה מ-2.1.00. אף אם הנסיבות שם אינן זהות לחלוטין לאלה שבדידן, הרי שהעמדה וקבלתה מקשות על המבקשת לטעון את שהיא טוענת עתה כאן.
ז.
קיום בסיס מגובה בתצהיר לכך שיש מצד המשיב נכונות לקיום הליכי בוררות (כעולה ממה שהוגש לבית משפט קמא ב-17.5.12, אשר צורף כנספח לתשובה לבר"ע דנן בהמשך לטיעון שבסעיף 49 לתשובה). אכן, בית המשפט קמא לא הזכיר עניין זה בהחלטתו, אך המצב הוא כזה שאינו מצדיק שינוי התוצאה בשל מה שקשור בכך.

6.
כאמור, לאחר דיון בבקשה כבערעור, הערעור נדחה.

7.
על אף התוצאה דלעיל, איני מחייב את המבקשת בשלב זה בתשלום הוצאות בקשר לבר"ע דנן. לשאלת ההוצאות בקשר אליה ניתן יהיה להתייחס במסגרת ההליכים העתידיים בין הצדדים.

ניתן בהעדר הצדדים היום, ד' בכסלו תשע"ג, 18 בנובמבר 2012.

חתימה






רעא בית משפט מחוזי 30547-08/12 בית זית, אגודה שיתופית להתיישבות חקלאית בע"מ נ' זכריה יפת, אילן יפת, בן אמיתי יפת (פורסם ב-ֽ 18/11/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים