Google

איתן בן דוד - ביתן רחמים ציון, אי.די.אי. ביטוח ישיר בע"מ

פסקי דין על איתן בן דוד | פסקי דין על ביתן רחמים ציון | פסקי דין על אי.די.אי. ביטוח ישיר |

59188-07/12 תק     05/12/2012




תק 59188-07/12 איתן בן דוד נ' ביתן רחמים ציון, אי.די.אי. ביטוח ישיר בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 59188-07-12 בן דוד נ' רחמים ציון ואח'







בפני

כב' הרשם הבכיר
ניר נחשון


התובע:

איתן בן דוד


-נגד-


הנתבעים:

1.ביתן רחמים ציון
2.אי.די.אי. ביטוח ישיר בע"מ



פסק-דין

1.
לפני תביעה כספית נזיקית שבמסגרתה מבקש התובע לחייב את הנתבעים בהפסדים בסך 32,700 ₪ שנגרמו לו
בתאונת דרכים מיום 27.3.12 בצומת היציאה מהישוב דלתון. התובע היה, בזמנים הרלוונטיים לכתב התביעה, הבעלים של רכב מסוג שברולט מליבו ש.י 2012
מ.ר. 59-998-78 (להלן: "רכב התובע"). הנתבע 1 נהג, בזמנים הרלוונטיים לתביעה, ברכב מסוג משא איחוד קיה ש.י.2007, מ.ר. 52-274-60 (להלן: "רכב הנתבעים") אשר מבוטח אצל הנתבעת 2.

2.
אליבא דגירסת התובע, כפי שנטענה בכתב התביעה, עת שביצע פנייה שמאלה בצומת דלתון ולאחר שהשלים את הפניה, כ-100 מטר לאחר הצומת, קיבל לפתע חבטה בחלק האחורי ימני של רכבו על ידי רכב הנתבעים (להלן: "התאונה").

לרכב התובע נגרמו נזקים גבוהים והרכב הוכרז "אובדן להלכה" על ידי שמאי רכב מוסמך. התובע פוצה על חלק מנזקיו מכוח פוליסת הביטוח שהייתה לו באליהו חברה לביטוח בע"מ. לטענת התובע, הרכב נרכש על ידו מס' ימים לפני התאונה בסחר חליפי כ-"יד ראשונה" בעוד חברת הביטוח פיצתה אותו בהתאם להערכת הרכב כ-"יד שנייה" ומשכך, נגרם לו נזק של כ-30,000 ₪ בגין הפרשים אלה וכן, תובע סך נוסף של 2,310 ₪ בגין השתתפות עצמית וקימום הפוליסה.

3.
אליבא דגירסת הנתבעים, כפי שנטענה בכתב ההגנה,
עת עשה דרכו רכב הנתבעים בנסיעה ישרה בכביש דו סטרי בעל נתיב נסיעה לכל כיוון, מכרם בן זמרה לכיוון העיר צפת, לפתע, הגיח רכב התובע משמאל תוך התפרצות לצומת ואי ציות לתמרור "האט ותן זכות קדימה" המוצב בכיוון נסיעתו, חסם את דרכו של רכב הנתבעים וגרם לתאונה שמבחינתם הייתה בלתי נמנעת.

4.
בדיון מיום 4/12/12, הופיעו בפני
הצדדים ושבו על טענותיהם. כמו כן, נשמעו עדויות הנהגים ונוסעים נוספים שיישבו בכלי הרכב והוגשו ראיות שסומנו כ-
ת/1
,
ת/2
,
ת/3
ו-
ת/4.
כמו כן, הוגש החומר מתיק המשטרה.

דיון ומסקנות:

5.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, שמעתי את עדויות נהגי הצדדים ובחנתי את חומר הראיות שהוגש לתיק על ידי שני הצדדים באתי לכלל מסקנה, כי דין התביעה להידחות. בראש ובראשונה, לא נתתי אימון בעדות התובע. לדידי, עדותו של התובע נסתרה מיניה וביה, על ידי ראיות חיצוניות שהוצגו על ידו כפי שיפורט להלן. עיון בתמונות מקום התאונה ונזקי כלי הרכב המעורבים בתאונה (ת/1-ת/4) אינו מותיר מקום לספק, כי התאונה אירעה בטרם השלים התובע את פנייתו שמאלה, מס' מטרים בסמוך לצומת ובניגוד גמור לעדותו, כי התאונה התרחשה כ-80 מטר מהצומת [ או כ-100 מטר כפי שצויין בכתב התביעה]. עובדה זו תומכת באופן מוחלט בגירסת הנתבעים, לפיה, התובע לא ציית לתמרור המוצב בדרכו ונהג בניגוד לסעיף 64 (ג') לתקנות התעבורה הקובע, כי נוהג רכב המתקרב בכביש לצומת או להתמזגות כבישים שלפניהם מוצב תמרור המציין מתן זכות קדימה לתנועה בדרך החוצה, יאט ובמקרה הצורך יעצור את רכבו בכדי לתת זכות קדימה לרכב אחר המתקרב או נכנס לצומת.

6.
אף תמונות נזקי הרכבים כפי שניתן לראות בת/3 ו- ת/4 [ צד שמאל אחורי ברכב התובע וצד ימין קידמי של רכב הנתבעים] מלמד, כי מנח רכב התובע במועד התאונה היה בזוית, דבר המלמד, כי טרם השלים את הפנייה שמאלה.

7.
ואם לא די בכך, עיון במקום התאונה כפי שסומן על ידי התובע בת/1 מלמד, כי הוא לא נכנס לנתיב ההשתלבות [כפי שהעיד בעדותו במשטרה] תחילה, אלא, ישר נכנס לנתיב נסיעת רכב הנתבעים.

8.
אף מהתמונה ת/2 ניתן להבחין, כי רכב התובע נזרק מעוצמת המכה לצידו הימני של הכביש, עובדה זו אף היא מתיישבת עם גירסת הנתבעים וסותרת את עדותו של התובע. שכן, לגירסת התובע, כי רכב הנתבעים פגע בו לאחר שהשלים את הפנייה הרי שלא היה אמור להיזרק לצידו הימני. לשאלה זו לא ידע התובע להשיב בעדותו [ פרוט' בעמ' 2 שורה 30]


9.
לכך יש להוסיף, כי התובע העיד, כי כלל לא הבחין ברכב הנתבעים [ פרוט' עמ' 2 שורה 17] ואת עדות אשת התובע, כי התובע כלל לא עצר את רכבו בכניסה לצומת, אלא, אך האט את רכבו. כלומר, התובע נכנס לצומת בנסיעה רצופה.

10.
לאור האמור לעיל, הנני מקבל את גירסת הנתבעים במלואה ודוחה את גירסת התובע.
בנסיבות אלה, משקבעתי, כי התאונה מבחינת רכב הנתבעים הייתה בלתי נמנעת, הרי שלא מצאתי כל רשלנות תורמת מצד נהג הנתבעים.


סוף דבר- התביעה נדחית.

התובע יישא בהוצאות כל אחד מהנתבעים בסך 500 ₪.

המזכירות תדאג לשלוח העתק מפסק הדין לצדדים בדואר רשום.
בקשת רשות ערעור לבית משפט מחוזי תוך 15 יום.
ניתן היום,
כ"א כסלו תשע"ג, 05 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 59188-07/12 איתן בן דוד נ' ביתן רחמים ציון, אי.די.אי. ביטוח ישיר בע"מ (פורסם ב-ֽ 05/12/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים