Google

אלכסנדר מריאש - רועי רחמני, אל המעיין -יצרן מערכות מעוצבות

פסקי דין על אלכסנדר מריאש | פסקי דין על רועי רחמני | פסקי דין על אל המעיין -יצרן מערכות מעוצבות |

12426-07/12 תק     21/01/2013




תק 12426-07/12 אלכסנדר מריאש נ' רועי רחמני, אל המעיין -יצרן מערכות מעוצבות








בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק 12426-07-12 מריאש ואח' נ' אל המעיין -יצרן מערכות מעוצבות
ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
3

בפני

כב' הרשם הבכיר יגאל נמרודי


מבקש

אלכסנדר מריאש


נגד


משיבים

1. רועי רחמני
2. אל המעיין -יצרן מערכות מעוצבות



החלטה

לפניי בקשת המבקש להורות על עיכוב ביצוע פסק-הדין שניתן ביום 26.11.2012, במסגרתו נקבע שעל המבקש לשלם למשיבים סך של 18,500 ₪ (בצירוף אגרת משפט והוצאות):

תקנה 467 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, מקנה לבית המשפט שנתן החלטה להורות על עיכוב ביצועה עד להכרעה בערעור. בהתאם לדין, על ביהמ"ש הדן בבקשה לעיכוב ביצוע

פסק דין
כספי לבחון שני פרמטרים: (1) מידת הסיכוי שהמערער יצליח בערעור (בענייננו – הוגשה בקשה למתן רשות ערעור); (2) האפשרות להשיב את המצב לקדמותו, ככל שבסופו של יום הערעור יתקבל.
לגבי הפרמטר הראשון: אין זה ראוי שבית משפט זה, שנתן את פסק הדין, יעריך את סיכויי הליך הערעור.

לגבי הפרמטר השני: נפסק זה מכבר כי: "הכלל הוא כי

פסק דין
כספי יעוכב רק במקרים חריגים ..... השיקול המרכזי ביחס לעיכובו של

פסק דין
כספי, הוא שבמידה ויתקבל הערעור יתקשו המבקשים להשיב לעצמם את הכספים שהעבירו למשיבים .... בנוסף בוחן בית המשפט את הנזק אשר ייגרם למבקשים כתוצאה מביצוע מיידי של פסק הדין, לעומת הנזק למשיבים כתוצאה מעיכובו ....... שני שיקולים אלו מקיימים יחסי גומלין ביניהם והם תלויים זה בזה ומושפעים זה מזה ...... אומנם, בתיק דנן אכן מדובר בסכום גבוה, אולם המבקשים בסעיף 6 לבקשתם ציינו כי "מצבם הכלכלי האיתן של המשיבים היא הנותנת, שהם אינם זקוקים לכספי פסק הדין לצורך מחייתם". לפיכך, לא מתקיים חשש ממשי כי המבקשים לא יוכלו להשיב את הכספים במידה ויתקבל ערעורם. ואף המבקשים כך נראה אינם טוענים כך. על כן, החלטתי לדחות את הבקשה" (
ע"א 811/07
מכבי שירותי בריאות נ' עזבון המנוח משה גולובי ז"ל
(15.2.2007).

בענייננו, המבקש לא ציין בבירור האם המשיבים יתקשו להשיב את הכספים שישולמו על ידו (אין די באמירה כללית שנטענה בסעיף 6 לבקשה) ועולה שהמבקש כלל אינו סבור כך (ר' האמור בסעיף 34 לבקשה). בנסיבות כאמור, אין עילה להורות על עיכוב ביצוע פסק-הדין, בכל הקשור לחיוב הכספי.

אשר למועד בו המשיבים אינם נדרשים להוסיף ולשמור את הספות, כאמור בסיפא לפסק הדין: על אף העובדה שמדובר בהוראה הקשורה לחיוב הכספי שעל המבקש לקיים ותלויה בחיוב כספי זה, אני מורה כי על המשיבים להוסיף ולשמור על הספות עד לתום 30 יום מהמועד בו יוכרע הליך ההשגה אחר פסק הדין.

ניתנה היום, י' שבט תשע"ג, 21 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 12426-07/12 אלכסנדר מריאש נ' רועי רחמני, אל המעיין -יצרן מערכות מעוצבות (פורסם ב-ֽ 21/01/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים