Google

אדיב ליחידות בע"מ, דוד אזולאי, ישראל אזולאי - דקורל השקעות בע"מ, קטורה ארועים בע"מ, דוד לוי ואח'

פסקי דין על אדיב ליחידות | פסקי דין על דוד אזולאי | פסקי דין על ישראל אזולאי | פסקי דין על דקורל השקעות | פסקי דין על קטורה ארועים | פסקי דין על דוד לוי ואח' |

2936-12/12 א     06/05/2013




א 2936-12/12 אדיב ליחידות בע"מ, דוד אזולאי, ישראל אזולאי נ' דקורל השקעות בע"מ, קטורה ארועים בע"מ, דוד לוי ואח'








בית משפט השלום בצפת משפט



ת"א 2936-12-12 אדיב ליחידות בע"מ
ואח'
נ' דקורל השקעות בע"מ
ואח'

תיק חיצוני
:


בפני

כב' הרשמת
ברכה לכמן


תובעים

1
.
אדיב ליחידות בע"מ

2
.
דוד אזולאי

3
.
ישראל אזולאי


נגד


נתבעים

1. דקורל השקעות בע"מ
2. קטורה ארועים בע"מ
3. דוד לוי
4. יונתן דהן
5. מימון אביטן, עו"ד



החלטה

נתבע מס' 5 (להלן: "המבקש"), הגיש בקשה למתן צו כנגד התובעים, להפקדת ערובה לתשלום הוצאות המבקש בהתאם לתקנה 519 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984
וסעיף 353א לחוק החברות התשכ"ט-1998, במסגרת הליך שנסוב סביב הסכם שכירות להפעלת אולם אירועים (להלן: "ההסכם").

הבקשה מתבססת על טענת המבקש כי סיכויי התביעה קלושים והעדר עילה של תובעים 2 ו- 3 מאחר והם אינם חתומים על גבי ההסכם.

התובעים מתנגדים לבקשה ומבקשים לדחות את הבקשה בהעדר תצהיר התומך בבקשה. התובעים טוענים כי סיכויי התביעה גבוהים ולמבקש אחריות מעצם מקצועו שייעץ וערך את ההסכם. התובעים הצביעו, בתגובתם לבקשה, על מקורות כספיים וטענו למצב כלכלי איתן.





על פי תקנה 519 רשאי בית המשפט לצוות על תובע ליתן ערובה לתשלום הוצאות הנתבע. התקנה באה להגן על יכולתו של נתבע להיפרע מהתובע בגין הוצאותיו, אם תדחה התביעה שהוגשה כנגדו.


סעיף 353א לחוק החברות, תשנ"ט - 1999
קובע:
"הוגשה לבית משפט תביעה על ידי חברה או חברת חוץ, אשר אחריות בעלי המניות בה מוגבלת, רשאי בית המשפט, לבקשת הנתבע, להורות כי החברה תיתן ערובה מספקת לתשלום הוצאות הנתבע אם יזכה בדין, ורשאי הוא לעכב את ההליכים עד שתינתן הערובה, אלא אם כן סבר כי נסיבות העניין אינן מצדיקות את חיוב החברה או חברת החוץ בערובה או אם החברה הוכיחה כי יש ביכולתה לשלם הוצאות הנתבע אם יזכה בדין".

הסעיף קובע שני תנאים, בהתקיימם, רשאי בית המשפט להורות על הפקדת ערובה לתשלום הוצאות הנתבע אם יזכה בדין, האחד, עסקינן בחברה בע"מ, השני, הוגשה בקשה ע"י הנתבע. בית המשפט רשאי לא לחייב בערובה, אם סבר כי נסיבות העניין אינן מצדיקות את חיוב החברה או אם החברה הוכיחה יכולת לשלם הוצאות הנתבע.

בנוגע לסיכויי התביעה, אין בכתבי הטענות שבפני
, כדי ללמד על העדר סיכויי מוחלט לזכות בתביעה ואין מקום לקביעה, בשלב זה,
כי מדובר בתביעת סרק. במקרה דנן, השאלה העיקרית העומדת בבואי ליישם את הדין, הינה האיתנות הכלכלית של התובעים ויכולתם לשלם את הוצאות המבקש אם יזכה בדין.

לאחר שבחנתי את המסמכים שלפני, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות.

תובעים 2 ו- 3 מקבלים קצבת גימלאות חודשית ממשרד הביטחון בסך של כ- 10,000 ₪ כל אחד. ביחס לתובעת 1 הוגש אישור רואה חשבון לפיו הכנסותיה בשנת 2012 עמדו על סך 128,335 ₪. על כן, נחה דעתי כי מצבם הכלכלי של התובעים, יאפשר בידיהם, במידה ויידרשו לכך, לשאת בהוצאות המשפט לטובת המבקש.

על כן, אני דוחה את הבקשה לחייב את התובעים בהפקדת ערובה כספית.


לסיום, ובהתאם להסכמות הצדדים שהוכתבו לפרוטוקול הדיון מיום 25/12/12, למעט המבקש, להפנות את ההליך לגישור לאחר הגשת כתבי ההגנה, יודיעו הצדדים בתוך 20 ימים מהיום, האם הגיעו להסכמה לגבי זהות המגשר, אחרת זהותו תקבע ע"י בית המשפט.

איני עושה צו להוצאות.

המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים.

לתזכורת פנימית ליום 1/6/13.


ניתנה היום, כ"ו אייר תשע"ג, 06 מאי 2013, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 2936-12/12 אדיב ליחידות בע"מ, דוד אזולאי, ישראל אזולאי נ' דקורל השקעות בע"מ, קטורה ארועים בע"מ, דוד לוי ואח' (פורסם ב-ֽ 06/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים