Google

שרה שטרוזמן - יצחק מזרחי, יעקב מזרחי

פסקי דין על שרה שטרוזמן | פסקי דין על יצחק מזרחי | פסקי דין על יעקב מזרחי |

31660-04/13 א     06/05/2013




א 31660-04/13 שרה שטרוזמן נ' יצחק מזרחי, יעקב מזרחי








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 31660-04-13 שטרוזמן נ' מזרחי ואח'

תיק חיצוני
:


בפני

כב' השופטת
רנר שירלי


המבקשת

שרה שטרוזמן
ע"י ב"כ עו"ד עודד שטרוזמן


נגד


המשיבים

1. יצחק מזרחי
2. יעקב מזרחי
ע"י ב"כ עו"ד נחום הרפז



החלטה

1. בפני
בקשה למתן צו מניעה זמני האוסר על המשיבים למנוע מהמבקשת או מי מטעמה את הגישה למיכלי הגז המשמשים את המחזיקים בדירת המבקשת, לרבות באמצעות הערמת מכשולים המונעים את הגישה למיכלי הגז.

התביעה עניינה צו מניעה קבוע שתוכנו כצו המניעה הזמני.

2. המבקשת והמשיב 1 הם אחים ולהם אח נוסף. בין שלושת האחים נחתם הסכם שיתוף במקרקעין ככל הנוגע למקרקעין אותם ירשו מהוריהם ואשר עליהם מצויות יחידות דיור של שלושת האחים (ר' נספח א' לבקשה). להסכם ניתן תוקף של

פסק דין
בשנת 1993. בהסכם נאמר בין היתר כך:

"ב- כל שאר חלקי המקרקעין למעט המפורט לעיל, לרבות הקרקע, הגגות והחצרות יהוו רכוש משותף בחלקים שווים של שלושת הצדדים. אולם ליצחק הזכות להמשיך להשאיר הסוכה בחצר במצבה כיום ולעשות שימוש בה.
ג- לשוכרים שישכרו מושכרים מהצדדים במקרקעין לא תינתן כל זכות שימוש בחצר למעט גישה הכרחית לחלק ששכרו, אם אין גישה אחרת.
מוסכם כי הכניסה לשוכר שישכור את דירה 6 (שלא יהיה מבני משפחת שטרוזמן) תהיה תמיד מרח' בצלאל בלבד".

דירה מס' 6 השייכת למבקשת הושכרה לדיירים במהלך השנים. בלוני הגז אשר שימשו את הדירה עד לשנת 1995 היו ממוקמים ברח' בצלאל. עקב עבודות של הרחבת הכביש של רח' בצלאל שנעשו בין השנים 1995-1998 ואשר "נגסו" בחלק מיחידות הדיור, הועברו מיכלי הגז ממקומם בחזית הבניין אל החצר, הכניסה לחצר מרח' בצלאל נחסמה בגדר ונותרה כניסה מרח' אחר, רח' עלמא.

3. לטענת המבקשת הסכם השיתוף לא מונע את אפשרות הגישה מהחצר לבלוני הגז אף לשוכרים
של הנכס שכן בנסיבות העניין מדובר בגישה הכרחית לחלק ששכרו, אותה מתיר הסכם השיתוף. עוד טוענת המבקשת כי במהלך כל השנים בהן הדירה היתה מושכרת החל משנת 1998 לא הגיעה אליה כל תלונה מהשוכרים על חוסר אפשרות לגשת למיכלי הגז. לטענתה רק סמוך למועד הגשת הבקשה פנו אליה הדיירים המתגוררים בדירה ומסרו לה כי המשיבים, המשיב 2
הינו בנו של המשיב 1, מונעים את הגישה למיכלי הגז שבחצר.

לטענת המשיבים בהסכם השיתוף נמנעה במפורש אפשרות הגישה מדיירים השוכרים את דירת המבקשת לבלוני הגז דרך החצר. עוד טוענים המשיבים כי לא נעשה במהלך השנים שימוש בבלוני הגז שבחצר ויש במתן צו כמבוקש כדי לשנות מהמצב הקיים.

4. אשר לזכות לכאורה.

על פי הסכם השיתוף שהוגש מטעם המבקשת, חצרות החלקות אותן ירשו שלושת האחים הינן
בבעלות משותפת. לא הוגשה כל ראיה
ולפיה נעשה בין האחים הסכם מאוחר יותר שיש בו כדי לגרוע מהסכם השיתוף. טענת ב"כ המשיבים ולפיה לאחר ההפקעה שבוצעה בעקבות עבודות ההרחבה בכביש בצלאל אין עוד למבקשת להבדיל מאחיה זכויות בחצר, אינה נתמכת בכל ראיה ואינה עולה בקנה אחד עם הנסח שצורף לתצהיר התגובה מטעם המבקשת.

אמנם בהסכם השיתוף נקבע כי דיירים אשר ישכרו את דירת המבקשת לא יהיו רשאים לעשות שימוש בחצר, זאת להבדיל מהמבקשת עצמה או מי מבני משפחתה, ואולם כפי שהעידה המבקשת ועדותה היתה נאמנה עלי, ההוראה האמורה נקבעה מתוך התחשבות במשיב 1 אשר בנה סוכה בחצר ועשה בה שימוש ועל מנת שלא להטרידו שלא לצורך על ידי דיירים שישכרו את דירת המבקשת ויבקשו לעשות שימוש בחצר. עדות זו לא נסתרה שכן המשיב 1 עצמו אשר נכח במהלך הדיונים והיה שותף לגיבוש הסכם השיתוף לא הגיש תצהיר, אלא אך בנו, המשיב 2.

כשם שההסכם לא מנע את הגישה למושכר עצמו דרך החצר אף של דיירים השוכרים את הדירה, בהעדר אפשרות אחרת, כך על פני הדברים סבורה אני כי יש לפרש את ההסכם כמתיר את הגישה דרך החצר לבלוני הגז המצויים בסמוך לדירה ומשמשים אותה, בהיעדר אפשרות אחרת. סביר להניח על פני הדברים כי אומד דעת הצדדים היה עת נכרת ההסכם, כי אילו יתבצעו עבודות ציבוריות שבעטיין לא יהיה מנוס מהעתקת בלוני הגז למתחם החצר, ניתן יהא לעבור בחצר אף לדיירים לצורך החלפת בלוני הגז, כשם שניתן בנסיבות של העדר ברירה כאמור לגשת אף למושכר עצמו.

5. אשר למאזן הנוחות.

המבקשת הציגה בתמיכה לטענתה כי נעשה שימוש במהלך השנים בבלוני הגז המצויים בחצר תדפיס שנתקבל מאת חברת הגז ממנו עולה כי סופק גז לכתובת המבקשת במהלך השנים, לפחות החל משנת 2004. אמנם בתצהיר נוסף שהוגש מטעם המשיבים ביום הדיון הועלתה הטענה ולפיה היו בלוני הגז במיקום אחר עד שנת 2009 ואולם גרסה זו לא הועלתה בתצהיר המוקדם יותר שהוגש מטעם המשיבים. יתכן והועלתה כתגובה לכך שבתדפיס חברת הגז עולה כי במהלך שנתיים בין השנים 2011-2009 לא הוזמן גז לדירה. מכל מקום לא ברור ולא הובאה כל גרסה היכן היו ממוקמים בלוני הגז קודם לאותה תקופה. לנוכח האמור סבורה אני כי לפחות לכאורה נעשה שימוש בבלוני הגז במיקומם הנוכחי כבר החל משנת 2004.

6. הזכות לכאורה על פי ההסכם היא בעיני זכות חזקה יחסית. מאזן הנוחות נוטה במובהק לטובת המבקשת. כנגד חוסר האפשרות לעשות שימוש בבלוני הגז המשמשים את הדירה, ניצבת לכל היותר אי נוחות קלה הכרוכה בכניסת טכנאי גז פעמים ספורות בשנה לחצר לצורך החלפת בלוני הגז.

נכון אמנם כי הסעד שהתבקש כסעד זמני חופף את הסעד שהתבקש בתביעה העיקרית, אך מדובר בחפיפה חלקית שכן ככל הנוגע לגורם הזמן אין זהות בין הסעדים ודי בכך על מנת שהטענה תדחה.

אין בידי גם לקבל את הטענה ולפיה לא היה מקום להגשת הבקשה כנגד המשיב 2, בנו של המשיב 1. כעולה מהחומר שבתיק ואף מעדותו של המשיב 2 עצמו, רואה עצמו משיב זה כבעל תפקיד פעיל במניעת הגישה לחצר. אין לראותו איפוא כצד לא רלוונטי לבקשה ולהליך.

7. לנוכח כל האמור יש מקום להיעתר לבקשה ולהותיר את הצו הארעי שניתן ביום 18.4.13 על כנו.

אשר על כן ניתן בזאת צו האוסר על המשיבים או מי מטעמם למנוע מהמבקשת ו/ואו מי מטעמה לרבות שוכרי הדירה ולרבות טכנאים ו/או עובדים של חברות הגז, את הגישה למיכלי הגז המשמשים את דירת המבקשת המצויה בקומת הקרקע ברח' בצלאל 59 בירושלים, בין מניעה פיזית ובין מניעת גישה באמצעות הערמת מכשולים בדרך אליהם וזאת לשם כל ביצוע של פעילות הנדרשת בקשר אליהם, כגון החלפת מיכל או מיכלים ובדיקת תקינות הצנרת המובילה אליהם. כל זאת עד למתן

פסק דין
בתביעה העיקרית.

המשיבים ישלמו למבקשת את הוצאות הבקשה בסך 7500₪.

משהסתיים הטיפול בסעד הזמני תנתב המזכירות את התיק העיקרי לשופט/ת בהתאם לחלוקה הכללית.


ניתנה היום, כ"ו אייר תשע"ג, 06 מאי 2013, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 31660-04/13 שרה שטרוזמן נ' יצחק מזרחי, יעקב מזרחי (פורסם ב-ֽ 06/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים