Google

מיכאל קליינר, כרמה פיינשטיין, דליה פיקובסקי ואח' - שמואל שמואלי

פסקי דין על מיכאל קליינר | פסקי דין על כרמה פיינשטיין | פסקי דין על דליה פיקובסקי ואח' | פסקי דין על שמואל שמואלי

52199-02/11 א     19/05/2013




א 52199-02/11 מיכאל קליינר, כרמה פיינשטיין, דליה פיקובסקי ואח' נ' שמואל שמואלי








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 52199-02-11 קליינר ואח'
נ' שמואלי

ת"א 28789-12-11 שמואלי נ' קליינר ואח'




בפני

כב' השופטת
רות רונן


תובעים

1
.
מיכאל קליינר

2
.
כרמה פיינשטיין

3
.
דליה פיקובסקי

4
.
יואב רפאל

5
.
מרדכי כהן

6
.
ברויאר פנחס


נגד


נתבעים

שמואל שמואלי




פסק דין



הצדדים הסמיכו את בית המשפט לתת

פסק דין
בדרך של פשרה מכוח סמכותו לפי ס' 79א לחוק בית המשפט בשתי התביעות שהם הגישו זה כנגד זה - ת.א. 28789-12-11 ות.א. 52199-02-11.

פסק דין
זה ניתן אם כן בדרך של פשרה, בהתאם להסכמת הצדדים, ובהתבסס על כל החומר שבתיק, ובכלל זה כתבי בית הדין בתביעות, תצהירי העדות הראשית שהוגשו על ידי הצדדים וסיכומי טענות קצרים שכל אחד מהצדדים הגיש.

בקליפת אגוז יצוין כי המחלוקת בין הצדדים מתייחסת לחברה שהיתה בבעלותם המשותפת, חברת הימין החדש בע"מ (להלן: "החברה"). במסגרת הליכים קודמים בין הצדדים, הם הגיעו להסכמה שקבלה תוקף של

פסק דין
(להלן: "פסק הדין הראשון"). בהמשך, לאור מחלוקות שהתגלעו ביחס לביצוע פסק הדין הראשון, הגיעו הצדדים להסכמה נוספת, שאף היא קבלה תוקף של

פסק דין
ביום 18.7.11 (שיכונה להלן: "פסק הדין השני"). הצדדים לא השכילו להשלים את ביצועו של פסק הדין השני, ולכן הוגשו התביעה דנן.

הצדדים היו שותפים בחברה, ובבסיס ההסכמות ביניהם נושא הסכמי הפשרה היתה הסכמה לפיה המניות בחברה יועברו כולן לידיו של מר שמואלי. מחומר הראיות עולה כי מספר עניינים סיכלו את האפשרות להשלים את יישום הסכמי הפשרה, שכן הם נותרו במחלוקת בין הצדדים.

בין הנושאים שהצדדים נותרו חלוקים לגביהם, נמצאת דרישתו של מר שמואלי לפיה יועברו לידיו ספרי החברה. כן קיימת מחלוקת לגבי העברת כספים לעיתון מעריב שהחברה היתה חייבת לו כספים; תשלום לרו"ח גווילי, עבור הכנת מאזני החברה; תשלום לעו"ד צוקרמן (והשאלה האם עו"ד צוקרמן ייצג את החברה); ושאלת העברת כספים לחשבון הבנק של עמותת מגשימי חירות. כן התגלע קושי ביישום ההסכמה בין הצדדים לפיה מסמכי העברת המניות החתומים יוחזקו בנאמנות על ידי הבנק למשך 7 ימים.

למען שלמות התמונה יפורטו הטענות שהעלו הצדדים בסיכומים שהוגשו מטעמם.
מר קליינר ויתר התובעים בתביעתו (שיכונו להלן: "קבוצת קליינר") טענו בסיכומיהם כי החברה היתה פעילה במשך שבועיים בלבד במהלך שנת 2005. בתקופה זו הועברה לקופתה תרומה שניתנה על ידי מר גוטניק, ולאחר העברת הכספים שנותרו בקופתה, לא יהיה לה עוד תוכן. ב"כ קבוצת קליינר הוסיף ועתר כי בית המשפט ימנה אותו ככונס נכסים לשם ביצוע פסק הדין, ויורה לו באיזה אופן לפעול בצורה מדויקת. אין לקבוצת קליינר עמדה ביחס לשאלה האם יש לבצע את פסק הדין הראשון או השני.

קבוצת קליינר התייחסה למספר תשלומים אליהם התייחס פסק הדין השני. באשר לתשלומים לעיתון מעריב ולרו"ח גווילי, הרי מאחר שההסכמה עם גורמים אלה הוגבלה בזמן, מבקשת קבוצת קליינר כי הסכום יועבר לידיו של מר שמואלי – על מנת שהוא יעשה בכספים כרצונו. באשר לתשלום לעו"ד צוקרמן, טוענת קבוצת קליינר כי הסכום שנועד לתשלום לידיו הוא צבר של הוצאות שהוטלו על מר שמואלי, ולא שכר טרחה שאמור היה עו"ד צוקרמן לקבל כב"כ החברה (שכן – לגישתם, עו"ד צוקרמן מעולם לא נתן שירותים לחברה). באשר לתשלום לעמותת מגשימי חירות, הרי נטען כי קבוצת קליינר שבחרה בעמותה זו, מבקשת לשנות את בחירתה, וכי הכספים יועברו לעמותה אחרת – חירות העולמית. אם יוותרו כספים בקופת החברה לאחר החלוקה הנ"ל, יחולקו הכספים שווה בשווה בין הצדדים. כן עתר ב"כ קבוצת קליינר כי בית המשפט יחייב את מר שמואלי בהוצאות, שכן הוא גרר אותם להליכים ארוכים ומיותרים, והסכים להכרעה באופן שהוצע על ידי קבוצת קליינר מלכתחילה רק לאחר מספר רב של דיונים ולאחר שהצדדים הגישו תצהירי עדות ראשית מטעמם.

מר שמואלי הגיש סיכומים מטעמו, בהם הוא טען כי פסק הדין לא מומש עקב רצונו של מר קליינר שלא לממשו. הוא הוסיף כי ההסכמה לפיה הבנק יחזיק בטופסי שינוי זכויות החתימה בחשבון אולם לא ישנה מיידית את הזכויות והן יועברו על שמו של מר שמואלי רק לאחר רישום המניות בחברה על שמו – לא היתה אפשרית. מר קליינר ידע זאת, ודאג בכך כי הסכם הפשרה לא ייצא לפועל.

עוד טען מר שמואלי כי מר קליינר בקש להמתין למימוש פסק הדין כדי שתחלוף תקופת ההתיישנות על מעשיו הנטענים. מר שמואלי טען כי כל הכספים המצויים היום בקופת החברה, מקורם בתרומתו הראשונית של מר גוטניק בסכום של 50,000$.

לגישתו של מר שמואלי, מאחר שההסכמים עם מעריב ועם רו"ח גווילי היו מוגבלים בזמן, ופרק הזמן לביצוע ההסכמות בהם חלף, הרי שיש לקבוע כי כל סכום שידרוש עיתון מעריב מעבר לסכום המוסכם, יקוזז מחלקה של קבוצת קליינר בתשלומים, או ייוותר בקופת החברה למטרה זו. באשר לרו"ח גווילי, טען מר שמואלי כי הוסכם כי הוא יבצע את כל המאזנים של החברה מאז שנת 2005 ועד למועד העברת המניות. כן הופרש סכום למס חברות. אם מר גווילי מסרב היום לבצע את הכנת המאזנים, יש להפריש כספים מחלקה של קבוצת קליינר גם למטרה זו, ויש למצוא דרך מעשית לתשלום מס חברות מהכספים שנמצאים בחשבון הבנק של החברה.

מר שמואלי טוען כי אין לו התנגדות לכך כי הכספים יועברו לתנועה אחרת בהתאם לבקשת קבוצת קליינר, אולם במקביל הוא מבקש כי ספרי החברה יועברו לרשותו.

דיון
לאחר עיון בכל החומר שבתיק בית המשפט, אני מורה כדלקמן:
רשם החברות יעביר 50% ממניות חברת הימין החדש בע"מ על שמו של מר שמואלי באופן שמר שמואלי יהיה בעלים של 100% ממניות החברה. הצדדים יחתמו על כל מסמך שיהיהך לחתום עליו לצורך השלמת העברת המניות, ככל שרשם החברות ידרוש זאת.

מר שמואלי יירשם כבעל זכויות חתימה יחיד בחשבון הבנק של החברה. ככל שיהיה בכך צורך – מעבר לאמור ב

פסק דין
זה, יחתמו הצדדים על כל מסמך שיידרשו לחתום עליו על ידי הבנק.
לא ייחתם מסמך על ידי אחד הצדדים, יפנה הצד השני לבית המשפט ובית המשפט יסמיך אותו לחתום בשם הצד השני על אותו מסמך.
מר שמואלי ידאג להעברת תרומה בסכום של 41,803 ₪ מחשבון הבנק של החברה לעמותת חירות העולמית (בהתאם להנחיות שיינתנו לו בהקשר זה על ידי מר צוקרמן לא יאוחר מ-3 ימים לאחר מועד פסק הדין). העברת הכספים לעמותה על ידי מר שמואלי תתבצע לא יאוחר מ-5 ימים לאחר שזכויות החתימה בחשבון הבנק יעברו להיות של מר שמואלי.
מר שמואלי ידאג להעברת סכום של 54,467 ₪ לזכותו של עו"ד צוקרמן, אף זאת – תוך 5 ימים מיום שזכויות החתימה בחשבון הבנק יעברו על שמו של מר שמואלי.
לא תתבצע העברת הכספים במועד- יינתנו זכויות חתימה לב"כ קבוצת קליינר לצורך השלמת העברת הכספים.

כל יתרת הכספים תיוותר בחשבון הבנק של החברה. מר שמואלי יהיה רשאי לעשות בהם שימוש כפי שימצא לנכון – ובכלל זה יוכל להסדיר את חובה של החברה לעיתון מעריב, ואת נושא שכירת רואה חשבון שיערוך את מאזני החברה.
אינני מורה על חלוקת הכספים שווה בשווה, בין היתר משום שמדובר בחברה שלא הוקמה למטרות רווח אלא למטרות תרומה.

מאחר שב"כ קבוצת קליינר ציין בסיכומיו כי לחברה אין ולא היו ספרים, אין מקום להורות על העברת ספרי החברה לידי מר שמואלי.

אינני עושה צו להוצאות, אם כי מובן שאם אחד מהצדדים לא יבצע את חיוביו מכוח פסק הדין במועד, הוא יחויב בהוצאות בקשר לכך.

ניתן היום,
י' סיון תשע"ג, 19 מאי 2013, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 52199-02/11 מיכאל קליינר, כרמה פיינשטיין, דליה פיקובסקי ואח' נ' שמואל שמואלי (פורסם ב-ֽ 19/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים