Google

אורי בר לב, דוד מילר, יעל אחיעז ואח' - רוזמן ד. יזמות השקעות בע"מ

פסקי דין על אורי בר לב | פסקי דין על דוד מילר | פסקי דין על יעל אחיעז ואח' | פסקי דין על רוזמן ד. יזמות השקעות בע"מ

58984-05/13 הפ     06/06/2013




הפ 58984-05/13 אורי בר לב, דוד מילר, יעל אחיעז ואח' נ' רוזמן ד. יזמות השקעות בע"מ








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו משפט



ה"פ 58984-05-13 אורי ברלב ואח'
נ' רוזמן ד. יזמות
השקעות בע"מ

תיק חיצוני
:


בפני

כב' השופט
חגי ברנר


מבקשים

1
.
אורי בר לב


2
.
דוד מילר

3
.
יעל אחיעז

4
.
אבינועם נעמני

5
.
ירחמיאל מנור

6
.
אברהם שכנאי


נגד


משיבה

רוזמן ד. יזמות
השקעות בע"מ



החלטה

1.
לפניי בקשה למינוי כונס נכסים זמני לפי תקנה 387ב' לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד- 1984, לפיה מבוקש למנות את ב"כ המבקשים ככונס נכסים זמני על נכסי השותפות ד. רוזמן קנריים, שותפות מוגבלת (להלן: "השותפות").

2.
המבקשים הם שישה מבין תשעה שותפים מוגבלים בשותפות. המשיבה היא השותף הכללי בשותפות, והיא נשלטת על ידי דב רוזמן (להלן: "רוזמן").

3.
על פי הנטען בבקשה, השותפות נוסדה בשנת 2008 לצורך ביצוע השקעה או מתן הלוואה לצורך רכישת מלון בספרד, באמצעות חברת מולטימטריקס בע"מ (בפירוק) (להלן: "מולטימטריקס") ו/או חברת לוצ'י הספרדית (אף היא מצויה כיום בפירוק) (להלן: "לוצ'י"). המבקשים טוענים כי לפי הסכם השותפות, עם פירוקה של מולטימטריקס או לוצ'י, קיימת גם עילה לפירוק השותפות. לדבריהם, רוזמן התרשל בניהול עסקי השותפות, הפר את הסכם השותפות, וביצע מעשים של תרמית, מצגי שווא וניגוד ענינים ובכך גרם נזק לשותפות ולשותפים המוגבלים. כדי למזער את הנזקים, מבוקש למנות כונס נכסים זמני לשותפות. להמחשת הבהילות של הבקשה, מסבירים המבקשים כי יש צורך בהגשתה של תביעת חוב בספרד במסגרת תיק הפירוק של לוצ'י, שהמועד האחרון להגשתה כבר חלף, ואם הדבר לא ייעשה בהקדם, תרד לטמיון האפשרות לתבוע את החוב מלוצ'י.

4.
במסגרת הדיון שנערך בעל פה, נטען לראשונה על ידי ב"כ המבקשים כי יש צורך דחוף בהגשת תביעה מיידית נגד נושאי משרה במולטימטריקס, שכן פוליסת ביטוח האחריות המקצועית שלהם מסתיימת ביום 11.6.2013, וכי גם מטעם זה יש למנות לאלתר כונס נכסים זמני לשותפות.

5.
בתשובתה לבקשה וגם במהלך הדיון שנערך באולם, לא הביעה המשיבה כל התנגדות לפירוק השותפות ולמינויו של כונס לשותפות, אך עמדה על כך שהכונס שימונה לא יהיה בא כוחם של המבקשים, אלא כונס אובייקטיבי. לחלופין הציעה המשיבה כי לתפקיד הכונס ימונו בא כוחם של המבקשים ביחד עם בא כוחה של המשיבה. לגופו של ענין כפרה המשיבה בטענות האישיות המכוונות נגד רוזמן, הגם שהסכימה כי יש מקום לפרק את השותפות משום שישנה עילה לפירוקה.

6.
הבקשה נקבעה לדיון באולם ובגדרו נחקרו המצהירים מטעם בעלי הדין. לאחר מכן סיכמו הצדדים את טענותיהם בעל פה.

7.
לאחר שעיינתי בחומר הראיות ובטיעוני הצדדים, באתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להתקבל בחלקה, במובן זה שימונה לשותפות כונס נכסים זמני, אך יהיה זה כונס בלתי תלוי ולא בא כוחם של המבקשים, והכל מן הטעמים שיפורטו להלן.

8.
ראשית לכל, לנוכח העובדה שהמשיבה הביעה את הסכמתה הן לפירוק השותפות והן למינוי כונס נכסים זמני לשותפות, אין כלל צורך לדון בשאלה האם ראוי או לא ראוי למנות כונס כזה. אין גם צורך לדון בשאלה האם רוזמן התרשל אם לאו כלפי השותפים המוגבלים והאם ביצע כלפיהם עוולה כלשהי. דינן של הטענות נגד רוזמן להתברר בהליך אחר שטרם בא לעולם. השאלה היחידה שיש להכריע בה כעת היא השאלה האם ראוי שהכונס שימונה יהיה דווקא בא כוחם של המבקשים, או שמא ראוי שהכונס יהיה בלתי תלוי.

9.
לגופו של ענין, אינני מוצא כל סיבה מבוררת להעדיף מינויו של כונס שהוא בא כוחו של בעל דין, על פני מינויו של כונס בלתי תלוי, שאיננו מוטה מראש, שטרם גיבש עמדה בסכסוך ואין לו מחוייבות אישית כלפי מי מבעלי הדין. נהפוך הוא: כונס נכסים זמני הוא זרועו הארוכה של בית המשפט, ולכן עדיף דווקא שהכונס יהיה בלתי תלוי בבעלי הדין וללא מצע מוקדם (אג'נדה) ידוע מראש. יתר על כן, בא כוחה של המשיבה הודיע, הן בתשובה שהגיש לבקשה והן בדיון באולם, כי אין לו התנגדות שב"כ המבקשים יוסמך מטעמה של השותפות להגיש את תביעת החוב בספרד, כך שענין זה כשלעצמו מייתר את הצורך במינויו של ב"כ המבקשים ככונס זמני על נכסי השותפות. אמנם, בתגובה להצעה זו טען ב"כ המבקשים כי משעה שנפתחו הליכים לפירוק השותפות, אין זה בסמכותה של השותפות למנות לעצמה עורכי דין, אלא הדבר נתון לסמכותו של בית המשפט, אך אם אכן כך הוא הדבר, אין כל מניעה שהמינוי לצורך הגשתה של תביעת החוב בספרד יאושר במסגרת ההחלטה הנוכחית.

10.
כפי שצויין קודם, לראשונה במהלך הדיון באולם העלו המבקשים טענה עובדתית חדשה, שאין לה בסיס בתצהיר או בראיות שהונחו לפניי, לפיה יש הכרח בהגשת תביעה מיידית נגד נושאי משרה במולטימטריקס, שכן פוליסת ביטוח האחריות המקצועית שלהם מסתיימת ביום 11.6.2013. דא עקא, לא שוכנעתי לעת הזו כי אכן אי הגשת תביעה עד ליום 11.6.2013 תגרום לפקיעת החבות הביטוחית של נושאי המשרה. זאת, משום שלא הובהר לבית המשפט מהו טיבה של הפוליסה המדוברת- האם מדובר בפוליסה על בסיס מועד הגשת התביעה או על בסיס מועד היווצרות העילה. מכל מקום, גם לענין זה ניתנה הסכמתה של המשיבה להסמיך את ב"כ המבקשים לתבוע בשם השותפות את נושאי המשרה במולטימטריקס (ובלבד שרוזמן והמשיבה לא ייתבעו במסגרת תביעה זו). הסכמה זו מייתרת את הצורך במינוי כונס נכסים לשם כך. ככל שיש כוונה של השותפים המוגבלים לתבוע את רוזמן או את המשיבה, הם רשאים לעשות זאת בשם עצמם, ואין סיבה שתביעה כזו תיעשה דווקא באמצעות כונס נכסים שהוא גם בא כוחם.

11.
נותר על הפרק הצורך במינוי כונס לשם תפיסת מסמכי השותפות. גם לענין זה נרשמה הסכמתה של המשיבה באמצעות בא כוחה, להמציא למבקשים כל מסמך ספציפי שיבקשו, וזאת בהקדם האפשרי (ע' 3 לפרוטוקול). מכל מקום, כונס הנכסים הזמני שימונה, יהיה רשאי כמובן לתפוס כל מסמך של השותפות שהוא מוצא לנכון, ואין צורך לשם כך למנות דווקא את באי כוחם של המבקשים לתפקיד זה. ככל שדרוש לב"כ המבקשים מסמך מסויים ומוגדר לצורך הגשת התביעה נגד נושאי המשרה במולטימטריקס, שאיננו מצוי עדיין ברשותו (ובמהלך הטיעון דווקא הודה ב"כ המבקשים כי מצויים בידי המבקשים המסמכים הדרושים לשם הגשת התביעה), יודיע על כך למשיבה וזו תמסור אותם לב"כ המבקשים בהקדם האפשרי.

12.
סוף דבר, הבקשה מתקבלת באופן חלקי. אני ממנה לתפקיד כונס נכסים זמני של השותפות את רו"ח חן ברדיצ'ב, שיפקיד התחייבות עצמית בסך 50,000 ₪. במסגרת תפקידו רשאי כונס הנכסים הזמני לתפוס את מסמכי השותפות ולנהל את עסקיה עד להשלמת הליכי הפירוק, וכן להגיש במידת הצורך תביעת חוב בספרד, ככל שזו לא תוגש קודם לכן על ידי ב"כ המבקשים. הכונס יהיה רשאי גם להגיש תביעות בשמה של השותפות נגד צדדים שלישיים ונגד המשיבה ורוזמן, בכפוף ולאחר קבלת אישור פרטני מבית המשפט. ככל שרו"ח ברדיצ'ב לא יוכל למלא את התפקיד, יציעו בעלי הדין יחדיו מועמד מוסכם אחר, וככל שלא יעלה בידם להסכים על מועמד, ייעשה המינוי לפי שיקול דעתו של בית המשפט.

13.
המבקשים יודיעו לרו"ח ברדיצ'ב על מינויו.

14.
לנוכח הסכמתה של המשיבה, אני מאשר את מינויו של ב"כ המבקשים לייצג את השותפות לצורך הגשת תביעת החוב בספרד וכן לצורך הגשת תביעה נגד נושאי משרה במולטימטריקס (אך לא נגד רוזמן או המשיבה).

15.
הואיל והמשיבה נתנה הסכמתה למינוי כונס וכן להסמכת ב"כ המבקשים להגשת תביעת החוב בספרד ותביעה נגד נושאי המשרה במולטימטריקס, וזאת עוד בתשובה שהגישה לבית המשפט, כמו גם בפתח הדיון, ניתן היה לייתר את הדיון ואת חקירת המצהירים, ולכן המבקשים ישאו בהוצאותיה בסכום של 5,000 ₪.

16.
המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים.




ניתנה היום, כ"ח סיון תשע"ג, 06 יוני 2013, בהעדר הצדדים.









הפ בית משפט מחוזי 58984-05/13 אורי בר לב, דוד מילר, יעל אחיעז ואח' נ' רוזמן ד. יזמות השקעות בע"מ (פורסם ב-ֽ 06/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים