Google

רס"ר אריה גד כהן - התובע הצבאי

פסקי דין על רס"ר אריה גד כהן | פסקי דין על התובע הצבאי

66/12 ת     21/11/2012




ת 66/12 רס"ר אריה גד כהן נ' התובע הצבאי




בלמ"ס




בלמ"ס
ערעור (תעבורה) 66/12



בבית הדין הצבאי לערעורים
בפני
:
אל"ם ארז
פורת
-
שופט
בעניין:
xxx
רס"ר אריה גד כהן
-
המערער (ע"י ב"כ, סרן רגינה רודלסון)
נ ג ד
התובע הצבאי
הראשי -
המשיב (ע"י ב"כ, סרן לירן קליין)
ערעור על גזר דין של בית הדין הצבאי לתעבורה במחוז שיפוטי המרכז שניתן בתיק מרכז (תעבורה) 204/11 (רס"ן שמואל מלמד – שופט) בתאריך 30/10/2012. ערעור ההגנה (חומרת העונש) התקבל.

פ ס ק – ד י ן

זהו ערעור על חומרת העונש שנגזר למערער בתיק מרכז (תעבורה) 204/11 אחר שהורשע על פי הודאתו בעבירה שעניינה נהיגה במהירות בלתי סבירה, עבירה לפי תקנה 51 לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961. מכתב האישום בו הורשע המערער עולה כי ביום 23/3/11 נהג במשאית מסוג ריו שנסעה מכלי מים והגיעה לצומת מרומזר, האור ברמזור התחלף והמערער בלם בצורה שלא התיישבה עם מהירותו, גרם להתהפכות כלי הרכב, לנזקי גוף
לעצמו ונזקי רכוש.
בגין הרשעתו זו גזר בית הדין המחוזי למערער עונש של 60 ימי פסילת רישיונות בפועל, פסילה מותנית וקנס.
המערער, שלא היה מיוצג בערכאה קמא, הגיש ערעור על חומרת העונש מטעמים הנוגעים למצבו המשפחתי ולתרומתו בשירות מילואים בגיל התנדבותי.
טרם שמיעת הערעור הודיעו הצדדים כי נקשרו בהסדר טיעון ועתרו כי חלף הענישה שהוטלה בערכאה קמא, יוטל עונש שבו תסויג תקופת פסילת הרישיונות לגבי כלי-רכב הנחוצים למערער לצורך עבודתו השוטפת כנהג פינוי אשפה בעיריית ירושלים.
בנסיבות שנמנו בכתב הערעור, סברתי כי יש כדי לבסס את ההסדר שכן המערער סובל ממצב כלכלי ומשפחתי קשה, וההסדר שאליו הגיעו הצדדים מאוזן וראוי בנסיבות אלה.
אשר על כן חלף הענישה שהוטלה בערכאה קמא ולפי הסדר הטיעון אני גוזר למערער את העונשים הבאים:
1.
אני פוסל את המערער מלקבל או להחזיק רנצ"א מכל סוג שהוא למשך שלושה חודשים שמניינם החל מהיום. עונש הפסילה לא יחול על כלי-רכב שמספרי הרישוי שלהם יצורפו לגזר הדין והם כולם משאיות פינוי פסולת של עיריית ירושלים. עונש הפסילה לא יחול גם על רכבים צבאיים בהם צפוי המערער לנהוג בתקופת שמ"פ אליה זומן בין התאריכים 3/1/13-10/1/13.
2.
לצד עונש זה ובנוסף אני פוסל את הנאשם פסילה בפועל בת שלושה חודשים, על תנאי שלא יעבור במשך שלוש שנים מיום תום הפסילה בפועל את העבירה בה הורשע בתיק זה בנסיבות בהן נגרמה תאונת דרכים.


המערער יפקיד רישיונותיו הצבאיים במזכירות ויופנה לסמכות רישוי צה"ל לצורך קבלת רישיון צבאי מיוחד. בכל הנוגע להפקדת הרישיונות האזרחיים תימסר למערער הודעה על כך מצד הקבי"ד.

ניתן והודע היום, ז' בכסלו התשע"ג, 21 בנובמבר 2012, בפומבי ובמעמד הצדדים.

ארז פורת
,
אל"ם
שופט בית הדין הצבאי
ל
ע
ר
ע
ו
ר
י
ם
חתימת המגיה: _________________

העתק
נאמן
למקור


סגן
סבטלנה
סוברנקו

תאריך: ______________________


קצינת
בית
הדין







ת בית דין צבאי 66/12 רס"ר אריה גד כהן נ' התובע הצבאי (פורסם ב-ֽ 21/11/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים